Gå till innehåll

THNL 5-10kr irl.


Recommended Posts

Hejsan!

 

Har en intressant hand som utspelade sig på pokerklubben där jag bor. Suttit o spelat i 7-8h så de flesta är rätt trötta, snackas dock en hel del endå. Vi är 6 man kvar på bordet. Jag sitter på knappen då cutoff höjer upp till 80kr, jag hittar 9,9 och väljer att syna, så gör även BB som är väldigt lös och dålig. Innan floppen kommer knäcker jag ur mig till preflop höjarn "jag kommer gula dig i den här handen". Båda skrattar o så kommer floppen, 9c,7h,6d. BB check, cutoff höjer till 150 då de kommer över till mig. Jag väljer att slå upp de till 400 kr vilket gör att både BB och cut foldar.

 

Stackdjup, Jag 3500, cut 1200 , bb 500.

 

 

Denna hand har jag tänkt över väldigt mkt, mina tankegångar gick såhär.

 

Synar jag bara så är jag rädd att få med mig BB som lätt kan ha en åtta i handen vilket skulle vara mindre bra. Det jag oroar mig också vid syn är att de kommer några av dessa kort, 8,10,5,A och kanske K. Jag sätter Cutoff på händer mellan 10-10 - qq ak. Kommer de några av dessa kort och han har 10-qq så blire nog ingen mer action om jag slår upp de.

 

I detta fall så foldade som sagt cut o visar ak, vi rabbithuntar och ser att de kommer 2 ess i raken o då säger han "du hade tagit hela min stack". Hade nog spelat handen anorlunda om de bara var jag o han med i potten. I vilket fall så kommer jag fram till att de är bäst att höja upp direkt o hoppas han inte "bara" har ak. Vad säger ni proffs? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att han har 1010, JJ, QQ eller AK så är det rätt att raisa honom om du inte tror att han släpper handen speciellt lätt. Enda handen du inte vill raisa är AK. Bra spelat.

Hade du semiraisat i samma situation? Viktigt att veta vad han sätter dig på när du raisar så att han inte genomskådar dig och foldar ett överpar.

 

Tycker inte att du bör skydda mot hans 2outers dock. Bör inte påverka ditt beslut. Samma sak med med stegen som ligger där. Det enda kortet du bör oroa dig för är 8an egentligen. Kommer en 10 så har du bara otur om BB sitter med stegen liksom. Så som jag ser det är det enbart 8an du behöver oroa dig för.

Men man får också tänka på att det finns många kort som kan skrämma bort hans JJ på turn och döda all action. Alla stegkort och A typ.

 

Att du säger att du ska stacka han kanske inte är så smart även om det är sagt som ett skämt eftersom det faktiskt ger ut lite mkt info om din hand tycker jag. Jag gör samma misstag själv ibland vid livespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De var mkt snack o skämtande som de alltid är, tror inte att de har någon betydelse de jag sa till han, har rätt stor handbredd tror jag nog endå. Men samtidigt så är de nog nästan alltid bäst att vara tyst, de e många ggr man gjort att de synat istället för foldad när man snackat för mkt :D.

 

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...