Gå till innehåll

Triss med A på brädan


Recommended Posts

PokerStars Game #9385282858: Tournament #47653182, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/04/12 - 15:03:37 (ET)

Table '47653182 1' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: djkelso (6650 in chips)

Seat 2: notontilt09 (3919 in chips)

Seat 3: JakePokers (2620 in chips)

Seat 4: lGotRivered (2735 in chips)

Seat 6: tilttaker101 (18175 in chips)

Seat 7: zed (b_b) (10675 in chips)

Seat 8: kutgezicht (3328 in chips)

Seat 9: Hero (5370 in chips)

Hero: posts small blind 100

djkelso: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:7h::Kh:]

notontilt09: calls 200

JakePokers: folds

lGotRivered: folds

tilttaker101: folds

zed (b_b): folds

kutgezicht: calls 200

Hero: calls 100

djkelso: checks

*** FLOP *** [:As::7d::7c:]

 

Vi är 4 i potten, så att det är 1 eller 2 ess ute är ju klart. Men kan man bli av med dem, och isåfall hur ska man betta. Att jag slowa här kändes rätt, samt att jag efter turn fann det orimligt att det skulla komma ett till A då jag rimligen tyckte att det var en out. Men den kom ju, så det blev ju bra, men vad är rätt/bra spel här??

 

Postar svaret här då det inte riktigt har med analysen att göra, samt att man nog vet hur det sitter ändå.

 

Hero: checks

djkelso: checks

notontilt09: checks

kutgezicht: bets 200

Hero: calls 200

djkelso: calls 200

notontilt09: folds

*** TURN *** Ace of Spades7 of Diamonds7 of Clubs3 of Clubs

Hero: checks

djkelso: checks

kutgezicht: bets 200

Hero: calls 200

djkelso: calls 200

*** RIVER *** Ace of Spades7 of Diamonds7 of Clubs3 of ClubsAce of Clubs

Hero: checks

djkelso: checks

kutgezicht: bets 500

Hero: folds

djkelso: folds

kutgezicht collected 2000 from pot

kutgezicht: shows 6 of DiamondsAce of Hearts (a full house, Aces full of Sevens)

*** SUMMARY ***

Total pot 2000 | Rake 0

Board Ace of Spades7 of Diamonds7 of Clubs3 of ClubsAce of Clubs

Seat 1: djkelso (big blind) folded on the River

Seat 2: notontilt09 folded on the Flop

Seat 3: JakePokers folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: lGotRivered folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: tilttaker101 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: zed (b_b) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: kutgezicht (button) collected (2000)

Seat 9: Hero (small blind) folded on the River

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm olika färger på korten i de oliak delarna...?

 

 

iaf du vill ju inte BLI AV med essen, det är ju dem du vill stacka.

 

slowspel är sällan rätt och i en 4dollarsturnering är ju inte foldknappen särskilt frekvent använd bland spelarna så höj floppen eller iaf senast på turn.

 

den här gången blev ju ditt spel "rätt" men du borde ha åkt ut här egentligen på en utdragning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen den här spelstilen. De flesta verkar spela så på de låga nivåer som jag spelar på, dvs att maximera hur stor potten är som minst när du vinner.

 

Du borde istället försöka maximera den genomsnittliga potten du vinner. Eftersom många spelar på samma sätt som dig, kan det vara effektivt att betta ut här på floppen, eftersom de skulle check-syna om de satt med en sjua själva, tror de inte att du har en sjua. Visst, om ingen motståndare har en sjua eller ess kommer de troligen lägga sig, men det är inte speciellt troligt att de kommer att betala av senare heller.

 

När du nu checksynat floppen måste du ju ta betalt på turn när någon kan sitta på A-x i klöver med ett färgdrag plus topp-par. Färgdraget lär ju inte betala av om det missar på river.

 

Dessutom: kutgezicht limpar in med A6o med 16BB kvar. Jag ser det som osannolikt att kutgezicht någonsin kastar par i ess här mot normala betar. djkelso synar två spelare på både flopp och turn med en hand som uppenbarligen inte innehåller ett ess. Om djkelso hade 7-x där x är lägre än K gick du miste om en stor pott då du slowplayar ditt triss med bra kicker. Om djkelso har färgdrag på turn så ger du djkelso väldigt goda pottodds för river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ditt spel överhuvudtaget. Din hand är sårbar och du måste skydda den. Plus att det finns en bra chans att de som sitter på A betalar av. Det är ju precis vad du vill. Sluta fjant spela och börja beta!

 

jag håller givetvis med, men då jag är rätt grön så tänkre jag ju fel och uppskattar att få hjälp, Kommer ofta i slowspelsmaskin och funderar inte över de händer som fi faktiskt ska ha för att betala av. Ville ju klart veta hur dummt jag spela denna hand och ha det bekräftat.:oops:

 

tackar:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förskräckligt dåligt tyvärr.

Du måste beta ut turn, checksyn på turn är jätteilla. Beta flopp är ok också.

 

Du kan verkligen inte lägga river.

 

Ja, jo tack! det var just det, jag spelade den som skit och var som sagt inte osäker på hur sämst jag spelade den utan ville ha hjälp att bekräfta hur den ska spelas.

 

Sen kan man ju om man vill säga att jag spelade den helt korrekt då jag i slutändan var 2:a i handen och la då jag va slagen:-D(jag fattar inte hur du vill att man ska syna den rivern, som straff kanske för sitt usla betande) Fast i poker är ju inte rätt resultet alltid rätt spelat:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jo tack! det var just det, jag spelade den som skit och var som sagt inte osäker på hur sämst jag spelade den utan ville ha hjälp att bekräfta hur den ska spelas.

 

Sen kan man ju om man vill säga att jag spelade den helt korrekt då jag i slutändan var 2:a i handen och la då jag va slagen:-D(jag fattar inte hur du vill att man ska syna den rivern, som straff kanske för sitt usla betande) Fast i poker är ju inte rätt resultet alltid rätt spelat:oops:

 

Jag ser bara inte hur du kan sätta en fisk på exakt ett A där efter mini-bet, mini-bet, mini-bet med dom potoddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...