Gå till innehåll

Välja bort vinstpengar.


Krilla

Recommended Posts

De flesta här verkar älska att spela poker, är det bara jag som tycker att det är som en parasit som suger musten ur en, eller finns det fler som tycker som jag på forumet.

 

Jaq har spelat i några år men mådde mer o mer dåligt av jakten på pengar,(ja jag vinner).

Kände mig stressig i kroppen, kunde inte slappna av och att kunna somna var ett helsike.

Gamla intressen fanns inte längre men ändå saknade jag den gamla tiden då man njöt mer av livet.

 

Fick för mig att jag var spelberoende eftersom jag bara tänkte poker dygnet runt och hur mycket/lite man dragit in under månaden.

 

Så i julas tog jag en paus på ca två månader, fan det bästa jag gjort.

Lite tungt första månaden, men sen..

Började motionera och ägna mig åt sådant jag gillade förr.

Det bästa av allt, jag kände mig avslappnad och kunde äntligen somna när jag la mig.

 

Men vad händer nu? jag hade plockat ut nästan hela rullen och lämnat kvar ett minimum ifall att.

Nu behöver grabben snart en EU-moppe och jag tänker att den borde man väl kunna grinda ihop på microborden,(vill inte sätta in mer pengar) bara att spela lite då o då eller ha en viss vinstsumma /månad och sen ta rast.

 

Tjena! gick bra i början men nu sitter man som en idiot och jagar igen, mår pissigt och har svårt att sova.

Tänkte spela ihop några kronor till sen skiter jag i allt vad poker heter, pengar är inte allt.

 

Varför skriver jag det här. ingen aning. Vill ev.kolla om det finns fler som jag.

Kanske också vill tala om att man inte behöver vara speltorsk eller förlorande för att

må dåligt av pokern.

 

 

Tackar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i samma situatin som dej.... spelade i flera år, levde på pokern i 1,5 år men i höstas föll allt och förlorade en hel del av BR.

I slutet av ktober skaffade jag ett jobb och har inte spelat förrens nu.

Jag hadde inga som helst problem att sluta spela, efter bara ett par dagar tykte jag det va så jävla skönt att slippa datorn.

Men jag märker att jag har valt bort så mycke...

Familj, vänner.... sömnen känner jag igen - magsår och ständigt trött !

 

Startat upp gamla hobbies som musik och bygt studio hemma och känns fan så bra.

Dessutom har jag aldrig spelat så bra poker som jag gör nu, men pokern kommer aldrig bli min huvudsyssla igen... inte min huvud hobbie heller !

 

....bättre att motionera och umgås med familjen än att döda själen med att grinda poker 10h / dan :roll:

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ungefär vad du menar men jag klarar inte av att tacka nej till pengarna. Jag tycker att jag får en helt annan livskvalitet av pengarna. Inte för att jag spenderar så mycket, utan bara att veta att man KAN spendera om man vill. Man känner sig så fri.

 

Sitter man på en restaurang kan man välja vad man vill utan att fundera så mycket. Tar väl inte det allra dyraste ändå men...

 

Vill jag åka till Barcelona och kolla på fotboll en helg kan jag göra det. Återigen, det händer nästan aldrig. Men känslan av att kunna åka utan att det skulle vara så mycket av en ekonomisk uppoffring är enorm.

 

Jag skulle kunna köpa en svindyr och skitstor TV. Men eftersom jag inte kollar så mycket på TV har jag kvar min gamla CRT som kostade 4k SEK. Men att veta att jag skulle kunna är skön.

 

Jag och tjejen ska fundera ut vart vi ska åka på semester. Vi skulle kunna åka till Mauritius. Nu blir det inte det, men vi skulle kunna.

 

Jag skulle kunna köpa en BMW 335. Är dock nöjd med bilen jag har så jag gör det inte.

 

Äh, ni fattar. Jag är galen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ungefär vad du menar men jag klarar inte av att tacka nej till pengarna. Jag tycker att jag får en helt annan livskvalitet av pengarna. Inte för att jag spenderar så mycket, utan bara att veta att man KAN spendera om man vill. Man känner sig så fri.

 

Sitter man på en restaurang kan man välja vad man vill utan att fundera så mycket. Tar väl inte det allra dyraste ändå men...

 

Vill jag åka till Barcelona och kolla på fotboll en helg kan jag göra det. Återigen, det händer nästan aldrig. Men känslan av att kunna åka utan att det skulle vara så mycket av en ekonomisk uppoffring är enorm.

 

Jag skulle kunna köpa en svindyr och skitstor TV. Men eftersom jag inte kollar så mycket på TV har jag kvar min gamla CRT som kostade 4k SEK. Men att veta att jag skulle kunna är skön.

 

Jag och tjejen ska fundera ut vart vi ska åka på semester. Vi skulle kunna åka till Mauritius. Nu blir det inte det, men vi skulle kunna.

 

Jag skulle kunna köpa en BMW 335. Är dock nöjd med bilen jag har så jag gör det inte.

 

Äh, ni fattar. Jag är galen. :D

 

Jag fattar och upplever samma sköna känsla. Som tur var har även jag disiplinen att bara köpa saker jag kommit på att jag VERKLIGEN vill ha (eller göra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ungefär vad du menar men jag klarar inte av att tacka nej till pengarna. Jag tycker att jag får en helt annan livskvalitet av pengarna. Inte för att jag spenderar så mycket, utan bara att veta att man KAN spendera om man vill. Man känner sig så fri.

 

Sitter man på en restaurang kan man välja vad man vill utan att fundera så mycket. Tar väl inte det allra dyraste ändå men...

 

Vill jag åka till Barcelona och kolla på fotboll en helg kan jag göra det. Återigen, det händer nästan aldrig. Men känslan av att kunna åka utan att det skulle vara så mycket av en ekonomisk uppoffring är enorm.

 

Jag skulle kunna köpa en svindyr och skitstor TV. Men eftersom jag inte kollar så mycket på TV har jag kvar min gamla CRT som kostade 4k SEK. Men att veta att jag skulle kunna är skön.

 

Jag och tjejen ska fundera ut vart vi ska åka på semester. Vi skulle kunna åka till Mauritius. Nu blir det inte det, men vi skulle kunna.

 

Jag skulle kunna köpa en BMW 335. Är dock nöjd med bilen jag har så jag gör det inte.

 

Äh, ni fattar. Jag är galen. :D

 

=) blir glad av att läsa detta..detta är ju jag!..tror detta handlar om den disciplin man besitter som opteron tar upp..men även för mig personligen hög grad av ekonomiskt medvetande och kanske även snålhet

 

även innan poker har jag alltid tänkt väldigt ekonomiskt när man exempelvis går och handlar..samma sak idag..även lika dant vad gäller krogen..att beställa fler än 3 öl ut på en kväll tror jag knappt jag någonsin gjort..etc etc

 

men däremot har jag aldrig haft problem att lägga pengarna på lite större inköp..typ dator, tv etc..och då efter mycket förundersökningar brukar jag oftast slå till på nått jag verkligen vill ha i princip oavsett pris (inom rimliga ramar såklart)

 

skulle förövrigt va väldigt intressant att se statiskt över summan folk spelat in och andelen de sparat/konsumerat av detta.. vid närmare eftertanke känner jag mig otroligt snål när jag tror mig ha bland den lägsta procent andelen på konsumtion här på forumet...Verdi kan va en konkurrent kanske=)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ungefär vad du menar men jag klarar inte av att tacka nej till pengarna. Jag tycker att jag får en helt annan livskvalitet av pengarna. Inte för att jag spenderar så mycket, utan bara att veta att man KAN spendera om man vill. Man känner sig så fri.

 

Sitter man på en restaurang kan man välja vad man vill utan att fundera så mycket. Tar väl inte det allra dyraste ändå men...

 

Vill jag åka till Barcelona och kolla på fotboll en helg kan jag göra det. Återigen, det händer nästan aldrig. Men känslan av att kunna åka utan att det skulle vara så mycket av en ekonomisk uppoffring är enorm.

 

Jag skulle kunna köpa en svindyr och skitstor TV. Men eftersom jag inte kollar så mycket på TV har jag kvar min gamla CRT som kostade 4k SEK. Men att veta att jag skulle kunna är skön.

 

Jag och tjejen ska fundera ut vart vi ska åka på semester. Vi skulle kunna åka till Mauritius. Nu blir det inte det, men vi skulle kunna.

 

Jag skulle kunna köpa en BMW 335. Är dock nöjd med bilen jag har så jag gör det inte.

 

Äh, ni fattar. Jag är galen. :D

Så här känner jag också! Pengar ger frihet! Och frihet är allt bra gött, det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar är papper tills de används.

Använd era pengar. Varför inte liksom. Varför ha en liten teve när man kan ha en stor?

Jag kan erkänna att jag själv var mer fixerad att köpa saker när jag inte hade lika mkt pengar som jag har nu.

 

Nu däremot blir det dyrare resor dyrare mat dyrare utgångar ;-)

När jag går ut, då går jag ut. Livskvalité kallar jag det.

Inte för att jag är värst slösaktig heller men ....

 

Grejen är att alla är vi ju olika ... Det finns människor i min närhet som sparat i hela sina liv. De kan köpa allt som går att köpa för pengar (utom det över 20 mille då kanske ;-) )

Deras liv hade inte blivit mer levda bara för att de spenderat mer ....

Vissa lever för att spara vissa för att spendera. Båda mår bra av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på... Man vet ju inte hur länge det här håller i sig. Det gäller att inte skaffa sig allt för dyra vanor. Kan bli en jobbig omställning då om pokerboomen tar slut (vilket den förmodligen gör nån gång).

 

Fast alla är ju olika. Många som vinner miljoner på typ lotto bränner alla pengar och är snart fattigare än vad de var innan de vann. Andra dör med miljoner på banken... Jag försöker hålla mig nånstans mellan dessa extremer. :D

 

Pengar är papper tills de används.

Använd era pengar. Varför inte liksom. Varför ha en liten teve när man kan ha en stor?

Jag kan erkänna att jag själv var mer fixerad att köpa saker när jag inte hade lika mkt pengar som jag har nu.

 

Nu däremot blir det dyrare resor dyrare mat dyrare utgångar ;-)

När jag går ut, då går jag ut. Livskvalité kallar jag det.

Inte för att jag är värst slösaktig heller men ....

 

Grejen är att alla är vi ju olika ... Det finns människor i min närhet som sparat i hela sina liv. De kan köpa allt som går att köpa för pengar (utom det över 20 mille då kanske ;-) )

Deras liv hade inte blivit mer levda bara för att de spenderat mer ....

Vissa lever för att spara vissa för att spendera. Båda mår bra av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halva charmen med att vara pokerspelare är ju att bränna deg på onödiga prylar, som en nyrik ryss utan smak 8-)

 

man måste ju belöna sig för att grinden ska kännas meningsfull. Tror man måste bli lite slösaktig, halva pokern handlar ju om att ta död på respekten för pengar.

 

Dollars är väl låtsaspengar...? Pling Pling ljud och så åker chipsen åt valfritt håll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig i ämnet. Började lira för många år sen o hade flickvän som det tog slut med, samtidigt hade alla polare skaffat damer så tiden för att hänga med dem drogs ner kraftigt vilket lades på pokern istället. Plussade måttlig-bra men var fast i det och har stadigt gått i en ond spiral där för mycket funderingar läggs på pokern. Rullade så i närmare 3 år och går delvis så än.

 

Har ett heltidsjobb, visst, försöker träna, visst. Men på tok för mycket energi läggs på poker även den tid jag inte sitter framför datorn. Delvis självklart detta frum finns, att tillbringa sin tid att tänka poker trots att man inte är framför pokerbordet.

Vändningen kom lite när jag träffade ny tjej för nåt halvår sen, man tvingar sig själv att komma bort från datorn då det givetvis är mycket trevligare att umgås med henne. Trots detta läggs det fortfarande ohälsosamt mycket tid på spelande under min fritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...