Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Jspade.gif, Jdiamond.gif. CO posts a blind of $0.50.

5 folds, CO (poster) checks, Hero raises, SB calls, BB calls, CO folds.

Flop: (7 SB) 9club.gif, Qclub.gif, Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

När det checkas till mig måste jag väl ändå betta här? Läge för bet/fold?

Turn: (4.50 BB) Qspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Det här tycker jag är mitt svåra beslut. Ska jag ta gratiskortet, eller ska jag utgå från att SB är tom? Han kan väl sitta på en Q men vara rädd för kungen?

River: (6.50 BB) 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

Här ser jag inte riktigt vad han skulle syna med som jag slår, även om 2:an i det här läget är ofarlig.

Final Pot: 6.50 BB

Kommentarer please.

Postad
As played, men petar nog in en värdebet på river mot rätt SB och om jag inte varit för tajt på knappen tidigare.

är inet det för tunt? han ska syna med A9 eller?

Postad

Vi behöver ju bara vara rädda för Kx och Qx (bättre händer är långsökta) och i båda fallen borde det blivit mer action på flop och turn. Har man kört åtminstone genomsnittsagressivt på knappen tidigare tycker jag absolut man ska värdebeta. Du kan ganska ofta utöka synrangen till Ax.

Postad

Sb har så fin position på dig preflop att han kan raisa ut folk men väljer att inte göra det vilket jag tycker ger honom en jättestor hd med massor av draghänder. Med alla drag ute gissar jag att du kan beta turn och checka river, får ju inte syn av nåt sämre på river speciellt ofta. Beta turn eller inte är ju lite klurig dock. Men som sagt, jag sätter honom på drag tillräckligt ofta för att beta.

• 3 weeks later...
Postad
PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Jspade.gif, Jdiamond.gif. CO posts a blind of $0.50.

5 folds, CO (poster) checks, Hero raises, SB calls, BB calls, CO folds.

Flop: (7 SB) 9club.gif, Qclub.gif, Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

När det checkas till mig måste jag väl ändå betta här? Läge för bet/fold?

Turn: (4.50 BB) Qspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Det här tycker jag är mitt svåra beslut. Ska jag ta gratiskortet, eller ska jag utgå från att SB är tom? Han kan väl sitta på en Q men vara rädd för kungen?

River: (6.50 BB) 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

Här ser jag inte riktigt vad han skulle syna med som jag slår, även om 2:an i det här läget är ofarlig.

Final Pot: 6.50 BB

Kommentarer please.

Tycker nog att du spelar rätt hela vägen. Och på river; om du satsar, vad skulle du få syn av, som inte har dig slagen?