skalle88 Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 När du har position och är osäker på din hands värde mot en fi med outvecklad HD på DIG. Anta att du har A7s CO och limpar och får med dig SB och BB. Floppen kommer Ac8c6h Sb betar ut och BB foldar. Du tror inte att SB semibluffar här. Istället för att bara syna och utvärdera turn kanske en raie kan vara ett bra alternativ att hålla potten nere på här? Synar du bara har det nackdelen att Fi kommer beta ut turn om inget skärmeselkort kommer. En sämre fi kommer automatiskt sätta dig på draw om du synar och du blir tvungen att vika turn för A4. Du vet ju inte hurvida fi har A(bättre kicker) heller och du tvingas vika på turn ofta med en bättre hand. Han behöver inte raisa med AJ i SB. Om du istället raisar får du ofta fi att checka turn varpå du checkar bakom och synar river om fi betar. Är det bättre att syna och "hoppas" att ett scarecard kommer så att fi checkar och du kan välja mellan att checka eller bluffa? Motsägeslefullt att raisa för att hålla potten liten plus att det säkerligen ofta är bättree att bara syna här. Tänke höra lite synpunkter iaf. Citera
kfluffie Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Icke att förglömma är kanske att vid en bet (som inte kan vara så stor med 3BB inne i potten) är att du kanske får Fi att slänga händer som A4 eller vad han nu kan tänkas ha. Lite beroende på Fi's aggressivitet. Citera
Sideshow Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Finns det folk som inte raisar fi i detta läget? Citera
Baloos Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Om sB är något att ha trebetar han eller lägger sig. Känns väl sådär. Citera
Kollikock Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Finns det folk som inte raisar fi i detta läget? Ja, varför skulle jag göra det? Citera
Supertequila Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Ja, varför skulle jag göra det? I just det här exemplet så finns det väl värde i att rejsa i o m att även drag som man leder mot förmodligen synar floppen för att se turn. Annars så är idéen med att rejsa flopp för att se gratis river ett känt concept som ofta nyttjas i limit vad jag har förstått. I no limit så är det väl sisådär att använda det knepet rutinmässigt för en kompetent Fi som efter ett par gånger fattar vad du håller på med, kan rerejsa floppen kraftigt o ta bort potoddsen, lr betta ut på turn o då försvinner liksom tanken med det hela. Dessutom så vill man gärna i vanliga fall inte skapa en situation där sämre händer försvinner och bättre hänger kvar. Citera
skalle88 Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Postad 10 April , 2007 "Dessutom så vill man gärna i vanliga fall inte skapa en situation där sämre händer försvinner och bättre hänger kvar." "Icke att förglömma är kanske att vid en bet (som inte kan vara så stor med 3BB inne i potten) är att du kanske får Fi att slänga händer som A4 eller vad han nu kan tänkas ha. " två bra poänger. Att bara syna skapar väl en vidare HD samtidigt men proiblemet är att sämre fi's inte ofta uppskattar en HD utan sätter dig på sin höjd på "1 hand" Citera
Sideshow Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Ja, varför skulle jag göra det? För att du komer direkt att veta var du står, brädan är dragig och sitter fi på något bra här kommer han trebeta och då kommer du ifrån den så billigt som möjligt. Tar du syn så kommer du få smaka på en pottbett oavsett vad fi har om han inte ger upp den vilket känns ganska otroligt här. Jag ser mest fördelar med att höja, det enda negativa är ju just att det blir lite väl förutsägbart men med tanke på variationen så tror jag det är mest lönsamt Citera
ZaphodB Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 För att du komer direkt att veta var du står, brädan är dragig och sitter fi på något bra här kommer han trebeta Jag är ganska övertygad om att många skulle välja att "bluffsyna" din höjning med esshögt tvåpar samt möjligen AK. Sedan får du en checkhöjning emot dig på turn/river. Då har du grävt en fin grop, men ramlar själv däri... Citera
SuckItOrMuckIt Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Genom att slå om får du ju informtion. Synar han eller slår om får du ta det lungt eftersom du då inte lär leda. Foldar han så får du ju potten. På detta sätt håller du ju potten nere och kommer förmodligen få ett mer lättfattat beslut. Synar du bara så kommer han ju beta turn å man vet inte riktigt var man står. Jag skulle höjt. Citera
ea_0707 Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Genom att slå om får du ju informtion. Synar han eller slår om får du ta det lungt eftersom du då inte lär leda. Foldar han så får du ju potten. På detta sätt håller du ju potten nere och kommer förmodligen få ett mer lättfattat beslut.Synar du bara så kommer han ju beta turn å man vet inte riktigt var man står. Jag skulle höjt. asså no offence men det där är bara så fel tankebanor Citera
SuckItOrMuckIt Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 asså no offence men det där är bara så fel tankebanor Ja är ingen vidare bra CG spelare, men hur ska man tänka då? Vad är det som är så jätte fel? Citera
ea_0707 Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Ja är ingen vidare bra CG spelare, men hur ska man tänka då? Vad är det som är så jätte fel? kort o gott skulle man kunna säga att om du höjer, kommer alla händer du slår att folda, och alla händer som slår dig att syna, och det känns ganska kallt... men just detta att "höja för info" brukar oftast dyka upp i de flesta HH's här på forumet Citera
Supertequila Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Ja är ingen vidare bra CG spelare, men hur ska man tänka då? Vad är det som är så jätte fel? Höj aldrig för bara info. Höj för värde. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Precis vad jag sa, höjer vi får vi bara syn av bättre då kan vi ju lätt ge upp. De händer du slår är ju tex draget å då vill du heller inte låta han få se turn billigt, utan antingen ta potten eller förstöra hans odds. Visst känns det inge vidare att få alla sämre händer att lägga å de bättre att gå med, men jag tycker det kan bli jobbigt att ta betalt av en sämre hand här ifall man inte vet var man har honom. Lär inte vara det optimala men man är ju som sagt semikass å kör bara sng så bara bra att lära sig lite. Citera
Recommended Posts