Gå till innehåll

NL50 rivrar set på farlig bräda


Recommended Posts

Kan jag syna här?

FI är relativt lös.

 

Starting a new hand (#523101453)

Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2007-04-09 03:14:40 Server

Table Chilliwack

Seat 1: Kolerera ( $61.05 )

Seat 3: argooo ( $52.70 )

Seat 5: fsatek ( $108.90 )

Seat 6: MikeMurdock ( $50 )

Seat 8: manelpt ( $57.05 )

Seat 10: jarky ( $45.60 )

MikeMurdock posts Small Blind $0.25

manelpt posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 9c 9s [argooo]

jarky calls $0.50

Kolerera folds

argooo raises $2

fsatek folds

MikeMurdock calls $1.75

manelpt folds

jarky calls $1.50

Dealing Flop 5c Ad Jc

MikeMurdock checks

jarky checks

argooo checks

Dealing Turn 5c Ad Jc Kh

MikeMurdock checks

jarky checks

argooo checks

Dealing River 5c Ad Jc Kh 9h

MikeMurdock bets $48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag syna här?

FI är relativt lös.

 

Starting a new hand (#523101453)

Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2007-04-09 03:14:40 Server

Table Chilliwack

Seat 1: Kolerera ( $61.05 )

Seat 3: argooo ( $52.70 )

Seat 5: fsatek ( $108.90 )

Seat 6: MikeMurdock ( $50 )

Seat 8: manelpt ( $57.05 )

Seat 10: jarky ( $45.60 )

MikeMurdock posts Small Blind $0.25

manelpt posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 9c 9s [argooo]

jarky calls $0.50

Kolerera folds

argooo raises $2

fsatek folds

MikeMurdock calls $1.75

manelpt folds

jarky calls $1.50

Dealing Flop 5c Ad Jc

MikeMurdock checks

jarky checks

argooo checks

Dealing Turn 5c Ad Jc Kh

MikeMurdock checks

jarky checks

argooo checks

Dealing River 5c Ad Jc Kh 9h

MikeMurdock bets $48

 

Synar du så förföljer jag dig överallt, vart du än spelar.

Kanske inte men ;P

 

Men luktar ju QT lång väg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känslan jag fick när jag läste HH'n var att jag nog inte hade pallat folda denna hand på nl50, men det är ju rätt ointressant nu när vi vet resultatet. Däremot måste jag vända mig mot följande påstående:

Om fi inte har QT här så kommer du ju att få alla hans sparpengar senare...

Detta argument för fold ser man alltför ofta på PF. Helt fel tänkt imo, kanske leder det till rätt beslut ibland, men isåfall på helt fel grunder. Vad är det som säger att vi kommer vinna hans pengar senare? Varför kan han inte torska pengarna till någon av de andra spelarna vid bordet? Varför kan han inte sluta spela? Och hur vet vi att han inte kommer köpa in igen om vi nu skulle syna och vinna denna potten, så att vi ändå har chansen att vinna ännu mer av hans pengar senare?

 

Nej vårt beslut ska bygga på om vi vinner potten tillräckligt ofta för att motivera syn, alltså om syn är EV+. Det finns absolut ingenting som säger att vi kommer få bättre chanser senare om vi lägger oss i ett marginellt EV+läge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm i en pott på 6,5$ betas det in 48$

 

Du måste alltså syna 48$ i en pott på 54,5$ vilket ger dig pottodds på 1,14:1 eller mao måste du vinna 53,17% av gångerna eller mer för att synen ska vara lönsam.

 

Tveksamt att du skulle vara uppe mot något sämre än stege här mer än 50% av gångerna.

 

Jag tycker folden är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm i en pott på 4,5$ betas det in 48$

 

Du måste alltså syna 48$ i en pott på 52,5$ vilket ger dig pottodds på 1,09:1 eller mao måste du vinna 52,15% av gångerna eller mer för att synen ska vara lönsam.

 

Tveksamt att du skulle vara uppe mot något sämre än stege här mer än 50% av gångerna.

 

Jag tycker folden är rätt.

 

Men å andra sidan är det ju lite väl stor bet av fi.... Personligen hade jag börjat undra varför han betta i så förbannat hårt. Själv hade man ju gjort en lite mindre bett med stegen för att krama ur lite ur de andra. Nu skräms de ju bara bort och foldar....Han lär ju bara bli synad av en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte ha skett en liten bett någonstans för att kolla vart man står lite ? Är jag ute o cyklar då ?....väldigt mkt checkande här :). Med allt checkande så lär ju fi i detta läge tro att han har bästa handen med sitt 2 par.....eller tänker jag galet. Rätta mej...

 

det vet man väl på ett ungefär. 2mil efter står man ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men å andra sidan är det ju lite väl stor bet av fi.... Personligen hade jag börjat undra varför han betta i så förbannat hårt. Själv hade man ju gjort en lite mindre bett med stegen för att krama ur lite ur de andra. Nu skräms de ju bara bort och foldar....Han lär ju bara bli synad av en bättre hand.

 

Oftast ja.. men ibland kan det vara just det stora överbetet som gör att någon synar. :)

 

Men du har rätt i det här fallet är det ju uppenbarligen en tomte. Men jag skulle nog ändå tro att man i 70% av fallen är uppe mot en stege. Det är ju just tomtarna som trycker all-in så fort de träffar nötterna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast ja.. men ibland kan det vara just det stora överbetet som gör att någon synar. :)

 

Men du har rätt i det här fallet är det ju uppenbarligen en tomte. Men jag skulle nog ändå tro att man i 70% av fallen är uppe mot en stege. Det är ju just tomtarna som trycker all-in så fort de träffar nötterna. :D

 

Du skulle bli förvånad hur många gånger jag överbettat med nöten (typ 700 kr i en 300 kr pot) och fått instasyn av nån nästbästahand typ flush på parat bräde eller till och med random TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt handen - om jag inte hade någon specifik kunskap om personen som gjorde betten. T.ex. om han suttit och bombat en längre tid - då hade jag insta-synat med mitt set.

 

Men jag tycker inte att det är ett lätt beslut annars - för vissa spelare, olustigt nog, tenderar att göra så här med nötterna när dom känner att dom ändå inte kommer få bra betalt (som i ett fall med TQ där han dragit ut rejält med lite action och cash i potten). Folk tenderar att resonera att man omöjlgit kan göra så här med nötterna, men det är väl förr tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle bli förvånad hur många gånger jag överbettat med nöten (typ 700 kr i en 300 kr pot) och fått instasyn av nån nästbästahand typ flush på parat bräde eller till och med random TPTK.

 

Överbet är bra om man sitter på nötterna.

 

Bättre att få syn 20% av gångerna på ett 300:- bet än att få syn 100% av gångerna på ett 50:- bet.

 

Inget fel i den taktiken.

 

Jag menar bara att just i denna här handen tror jag nog man är uppe mot nötterna mer än 53% av fallen (även om det inte var så den här gången)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast ja.. men ibland kan det vara just det stora överbetet som gör att någon synar. :)

 

Men du har rätt i det här fallet är det ju uppenbarligen en tomte. Men jag skulle nog ändå tro att man i 70% av fallen är uppe mot en stege. Det är ju just tomtarna som trycker all-in så fort de träffar nötterna. :D

 

Ja det har du rätt i visserligen. Händer att jag överbettar nötterna oxå i vissa fall :), Men oftast när jag tror någon kommer syna med 2a handen.

Annars kan jag göra ett litet värdebett...och även hoppas på att någon tror jag försöker stjäla och höjer...den är bra :D....

 

Men i detta fall när alla checkat alla gator så är ju inte risken så stor att någon synar....bara en bättre hand än 2 par isf. Men det finns ju de som kan syna med ett par oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...