Ängeln17 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Idag äntligen en plussession! $70 kvar att plussa tills jag får levla till FL 2/4. Men så har det varit LÄNGE nu. Jag har legat här uppe o nosat många gånger nu, men kommer aldrig riktigt upp... morr. Men nu e det dags. Vad är BR-kravet? Citera
Juggler Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Du får gå på lambskallegasque på Gotlands nation Klyka så får du den bästa drickun utanför ön. Det betyder inte att det är gott men att ha testat det (och lammskalle) kan ju vara skoj. Citera
Klyka Postad 15 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2007 Vad är BR-kravet? 300 BB för FL. Alltså $1200 för 2/4. Du får gå på lambskallegasque på Gotlands nation Klyka så får du den bästa drickun utanför ön. Det betyder inte att det är gott men att ha testat det (och lammskalle) kan ju vara skoj. Ingen dum idé! Citera
Klyka Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Du får gå på lambskallegasque på Gotlands nation Klyka så får du den bästa drickun utanför ön. Det betyder inte att det är gott men att ha testat det (och lammskalle) kan ju vara skoj. Jobbade på restaurangen här om veckan och en snubbe från Gotlands nation satt vid ett av mina bord. Snackade lite med honom, och vips hade en tanke blivit ett löfte. Så nu får man väl ta och pallra sig till lambskallegasquen nästa gång den går av stapeln. Tror nog att lammhjärna (eller vilken del av skallen man nu äter) kan falla mig i smaken. :spade: :spade: Har börjat spela lite FL 6-max. Jag är lite rostig, har inte nån direkt erfarenhet av SH-spel, men det ger sig väl. Har backat hittills. ÖHT väldigt få plussessioner på sistone, och några riktigt katastrofala sessions, så naturligtvis är man ju åter en bit ifrån levlingen... Psyk-barriär? Oflyt? Motrigg? Fiskighet? Påverkan av yttre faktorer (jobb, stress)? Förmodligen samtliga. :spade: :spade: Också en HH. Fi är ca 25/7/1.5. Nog för att han är passiv, men jag har gjort några moves emot honom när han blivit kaxig, med bra resultat. Verkar kunna ge upp mot aggression, även där han varit aggro. Dock bara en känsla jag har, och jag har inte så många händer mot honom, kanske 50-100 händer. Full Tilt Poker Game (speed, 6 max) - $1/$2 - Limit Hold'em *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO 3 folds, BTN calls, 1 fold, HERO checks *** FLOP *** HERO bets, BTN calls *** TURN *** HERO bets, BTN raises, HERO 3-bets, BTN calls *** RIVER *** HERO bets, BTN folds Föll ju väl ut, men var det bra? Värt att bluffa river som spelat? Överaggro att trebetta draget på turn? Tanken var att annars har jag ingen chans att vinna potten utan träff, här gör jag draget till en semibluff. Känns kallt annars.. Knas? :spade: :spade: På torsdag planerar jag att ta dricksen från jobbet till CC Sthlm för att skotta FL 50/100. Nån jag känner som ska dit eller har lust att haka på? Citera
Appel Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Blir det på torsdag? Så det blev inget CC i helgen för din del? Citera
Klyka Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Blir det på torsdag? Så det blev inget CC i helgen för din del? Nä, det var nog aldrig tänkt att bli i helgen, utan onsdag / torsdag.. Nu är torsdag spikat. De e nån turnering där, så kan nog bli hyffsad action.. Dock oklart om det blir nån FL, verkar inte hända så ofta att de öppnar FL-bord på CC... Så det blir väl PL 20/20. Citera
Klyka Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jaha, så blev man moderator. Jag ska banna alla som inte kommenterar i denna dagbok. (bland annat mig själv, ser det ut som, men det spelas helt enkelt inte så mkt poker nu för tiden. Mkt jobb.) Citera
Gäst Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Hej chefen. Grattis till mod-grejen Känns både helrätt och rättså väntat! Citera
Ängeln17 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Godmorgon herrn och grattis till merarbetet . Seriöst. Kommer nog att bli bra. Citera
Appel Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Bäst att jag också tar och skriver ngt då. Vill ju inte heller bli bannad Citera
Klyka Postad 23 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2007 Kanske kan vara dags att återuppliva dagboken. efter en kraftig dipp så börjar bankrullen växa igen. Nu är det HU SnG som står på agendan. Ni får hålla till godo med en liten chatsekvens som jag tyckte var lite lustig. Brukar spela på folks homofobi, det kan tilta dem rätt ordentligt. I detta fall tycktes det funka. DAVIDHAROLD2: u r a dong Klyka: no, im a schwong DAVIDHAROLD2: either way u give head Klyka: i give schwong DAVIDHAROLD2: prolly so Klyka: u like schwong? DAVIDHAROLD2: onlyif u swallow Klyka: no i bite Klyka: chew n spit DAVIDHAROLD2: thats nice im done talking to u DAVIDHAROLD2: gl Klyka: thats fine DAVIDHAROLD2: maybe when u r under a thousand im come back and talk some shyt Klyka: so u like to be on top? DAVIDHAROLD2: so u rely on luck i see DAVIDHAROLD2: lmao DAVIDHAROLD2: u r terrible DAVIDHAROLD2: u just have to call alot of all ins thats all DAVIDHAROLD2: u will pay for the aCE NEXT TIME Klyka: i have other qualyties. Wanna feel them? Klyka: Spelling is not one of them tho Klyka: better luck nexttime loverboy Citera
Klyka Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Bara för att du e så rädd för att nån ska locka dig till "fel" sida, Kfluffie! Fake edit: Jag har konstig dygnsrytm. Citera
Klyka Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Stackbrat, vad är det jag försöker med? Citera
Klyka Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jag har vidtagit en åtgärd för att återerövra mitt liv. Skit i detaljerna (orkar inte), men jag har prioriterat bort ett element i mitt liv som känts mkt betungande. Ska bli sjukt skönt att bli en social varelse igen. Snart, så... Detta, som jag skrev så kryptiskt om () tog jag steg 2 med igår. Nu har jag helt lämnat ifrån mig skiten, så jag äår av med det. Kan hända att jag får svara i telefon några gånger om det, men kommer nu helt att distansera mig från fanskapet efter bästa förmåga. Ni som vet vad jag talar om vet vad jag talar om. Så jävla skönt! Känns verkligen som jag blivit en ny människa! Nu har jag både tid och ork att ha ett liv igen! Nu ska jag spela poker, njuta av solen, träffa vänner, träna och dricka öl! Och ett liv har jag fått. Jobbar iofs väldigt mkt, men det finns även utrymme för utgång med vänner. Inte mkt ut i solen iofs, pga fuckad dygnsrytm. Och inte så mkt spel, iom att jag oftast är trött när jag kommer hem på kvällarna. Har inte så mkt pokeruppdateringar att komma med as of now, men det kanske kommer. Det blev visst lite cirkus kring Jello-tråden också.. Kanske Stackbrats kommentar hade med det att göra? Har en känsla av det... Btw, jag är tydligen sämsta moderatorn nånsin. Nåja.. Citera
mordocai Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 vad har du för BR nu egentligen klyka? Posta gärna lite NL-händer också Citera
Klyka Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Ca $800 Ska se om det blir något spelat ikväll. Isf kanske de blir lite händer... Citera
Klyka Postad 3 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2007 En liten line check. Var ett tag sen jag körde FR och känns som en bra idé att kolla även det jag tycker är standard. Dessa händer är från början av en 180-manna SnG. 1. Denna hand är väldigt passivt spelad. Synar bara på floppen för att få overcalls, träffar en halvfarlig stege på turn, så synar bara. Får en känsla av att han e stekt på rivern och värdebettar därför. Dumt? PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) internettexasholdem.com Hero (t1500) CO (t1440) Button (t1380) SB (t1540) BB (t1480) UTG (t1500) UTG+1 (t1660) MP1 (t1500) MP2 (t1500) Preflop: Hero is MP3 with , . 2 folds, MP1 raises to t40, MP2 calls t40, Hero calls t40, CO calls t40, 1 fold, SB calls t30, BB calls t20. Flop: (t240) , , (6 players) SB checks, BB checks, MP1 bets t80, MP2 folds, Hero calls t80, CO folds, SB folds, BB folds. Turn: (t400) (2 players) MP1 bets t120, Hero calls t120. River: (t640) (2 players) MP1 checks, Hero bets t300 Final Pot: t1240 Citera
Klyka Postad 3 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Nej hand 2 var ju inte så bra... Editerar bort den, frågeställningen besvarad. Edit: Dumsynade ut mig ur turren. Hoppas ingen såg.. Citera
Klyka Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Fan helvetes jävla skit. Önskar jag var bättre på fula ord. Har just fått veta att en av mina bästa vänner har fått cancer med 70% säkerhet. Plötsligt är ingenting lika viktigt längre. Helvete. Citera
Ängeln17 Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Fan helvetes jävla skit. Önskar jag var bättre på fula ord. Har just fått veta att en av mina bästa vänner har fått cancer med 70% säkerhet. Plötsligt är ingenting lika viktigt längre. Helvete. Lugn bara. Det mesta av den skiten går att bota idag. Klart ev+ med åtminstone 85-15. Tro mig, jag har tagit reda på det av förståeliga skäl. Stötta, lyssna, men fråga inte om han inte själv vill. Bara finns där. :h: :h: :h: Citera
Klyka Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Japps, du borde ju veta.. Killen i fråga borde också veta, för han har två läkarutbildningar (först en från Irak, och sen en till från Sverige iom att hans irakiska utbildning inte dög här, vilket är helt sjukt imo). Men jag tror inte han tänker så klart nu. Han var inställd på att dö. Det var jobbigt. Citera
Cleburne Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Killen i fråga borde också veta, för han har två läkarutbildningar (först en från Irak, och sen en till från Sverige iom att hans irakiska utbildning inte dög här, vilket är helt sjukt imo Nej, det är det inte alls. Okej för att det svenska utbildningssystemet har åkt rakt ned i toaletten på sistone, men det finns bara ett fåtal länder som håller godtagbar nivå. Om jag fick en läkare som enbart genomgått irakisk läkarutbildning på ett svenskt sjukhus skulle jag spy med tanke på hur mycket jag betalar i skatt. Jag är själv gift med en amerikanska och hon saknar behörighet för universitetsstudier eftersom hennes "kunskaper" när det gäller sånt som samhällskunskap och matematik inte anses vara tillräckliga. Hon har high school-examen plus sex års universitetsstudier i USA bakom sig, men enligt myndigheterna saknar hon behörighet för universitetsstudier. Om en amerikansk utbildning inte anses vara tillräcklig finns det inte en chans att en irakisk utbildning borde accepteras. Det kan tilläggas att jag tycker att det är helt rätt att hon inte anses vara behörig. Citera
Recommended Posts