Gå till innehåll

Vad är en rimlig deal?


Nisse19

Recommended Posts

Jag spelar en satellit till en liveturnering. Vinnaren får inköp och boende värt 3k$.

Drygt 50 min i turneringen måste jag iväg och jag låter en kompis ta över. Han

startar som chiptvåa med en bit över trippla average med ca 45 st kvar(52 startande) i turneringen. Priserna från plats 2-5 är värda runt 500$ tillsammans, så det är ju förstaplatsen man siktar på.

 

Vad vore en rimlig deal att göra i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ge honnom 50procent av cashpriserna i sateliten(om jag förstog det rätt) Och om du går till liveeventet så skulle man väll ge honnom 10 procent eller något, mer förtjänar han nog inte eftersom att han inte betalat, procent kanske kan variera upp till 25, men verkligen intemer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vore en rimlig deal att göra i detta läge?
Att sälja platsen för lite under dess nominella värde* pga kompispris och förhandlingsläge och låta honom behålla eventuella priser själv. Minst krångligt så. Går ju så klart att spara en bit split för heja- och gamblingvärde.

 

Vill man pula lite med spelteoretiska modeller för att få fram ett rättvist värde så blir det 50-50. Vilket mtp på insats och ansträngning från hans sida är rätt ok.

 

Vore lite intressant att se vilka principer folk har använt för att komma fram till sina förslag. Uppskattningarna verkar en aning godtyckliga.

 

* Orkar inte räkna ut det med någon precision men någonstans kring 3 inköp är nog rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...