Gå till innehåll

Första pokerlektionen avklarad för lilltjejen :)


PsychicIor

Recommended Posts

När jag växte upp så fick jag till en början inte ha Nintendo hemma som mina polare. Morsan var övertygad om att vi skulle bli tokiga hippies och beväpna oss med köksknivar när vi lekte om vi började spela de våldsamma TV-spelen. På den tiden stod det mycket i media om hur barn som spelade TV-spel inte kunde skilja på verklighet och lek. Borta i USA såg man kopplingar till spelen vid olika mord och olyckor.

 

Efter några år lyckades Pappa övertala Mamma och Nintendo införskaffades. Vi spelade på i många år och varken jag eller syrran blev några gangsters.

 

Jag tror det samma gäller för pokern. Ni behöver inte va rädda för att hans dotter ska bli nån speltorsk. Det där är bara överdrivet trams!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag växte upp så fick jag till en början inte ha Nintendo hemma som mina polare. Morsan var övertygad om att vi skulle bli tokiga hippies och beväpna oss med köksknivar när vi lekte om vi började spela de våldsamma TV-spelen. På den tiden stod det mycket i media om hur barn som spelade TV-spel inte kunde skilja på verklighet och lek. Borta i USA såg man kopplingar till spelen vid olika mord och olyckor.

 

Efter några år lyckades Pappa övertala Mamma och Nintendo införskaffades. Vi spelade på i många år och varken jag eller syrran blev några gangsters.

 

Jag tror det samma gäller för pokern. Ni behöver inte va rädda för att hans dotter ska bli nån speltorsk. Det där är bara överdrivet trams!

 

Yes man....så är det.

 

Sen skulle jag vilja se någon insatt säga att jag skulle vara en dålig pappa på nåt sätt. Jag är världens bästa pappa....tycker dottern iaf :D:D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol @ jämföra poker med nintendo

 

Men vad säger att man skulle bli speltorsk bara för att man lär sej spela poker tidigt ?

Jag spelade chicago, plump, yatzy mm i tidig ålder....och tidigt i tonåren samma spel fast det blev veckopengar inblandade. Inte är jag en speltorsk idag.

Det har med att göra hur man lär sig saker o ting.

 

Samma sak sas om tv-spel, dataspel, filmer, musik mm mm.....lärde man sej, tittade och gjorde såna saker tidigt så skulle man bli våldsam när man blev äldre.....ren bullshit tycker jag. Har att göra med andra saker runtom sin uppväxt hur man blir som äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Samma sak sas om tv-spel, dataspel, filmer, musik mm mm.....lärde man sej, tittade och gjorde såna saker tidigt så skulle man bli våldsam när man blev äldre.....ren bullshit tycker jag. Har att göra med andra saker runtom sin uppväxt hur man blir som äldre.

 

Word man!

 

Tycker jämförelsen mellan Nintendo och poker är helt OK. Oftast är saker skadliga en viss period (enligt t.ex. mammor). Sen kommer nåt nytt att vara rädd för.

 

Har svårt att se min dotter som speltorsk bara för att hon lär sig poker. Hon vill ju bara bli som sin pappa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...