Gå till innehåll

NL100 - KQo träffar topptvå, förslag på riverlinje önskas


Recommended Posts

Inga reads på fi, han har inte utmärkt sig på något vis än.

 

***** Hand History for Game 5836276459 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 03, 12:49:51 ET 2007

Table Jackpot #1304396 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: RobbePoker ( $ 224.05 USD )

Seat 6: schmacko222 ( $ 187.60 USD )

Seat 5: AndrewBeal ( $ 106.60 USD )

Seat 4: iraiseduwell ( $ 102.15 USD )

AndrewBeal posts small blind [$ 0.50 USD].

schmacko222 posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ :Kh::Qd: ]

RobbePoker folds

iraiseduwell folds

AndrewBeal raises [$ 2.50 USD]

schmacko222 calls [$ 2 USD]

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :Qh:, :Kc: ] (Pott: $6)

AndrewBeal bets [$ 4 USD]

schmacko222 calls [$ 4 USD]

** Dealing Turn ** [ :2c: ] (Pott: $14)

AndrewBeal bets [$ 9 USD]

schmacko222 raises [$ 24 USD] (Pott: $47)

AndrewBeal calls [$ 15 USD] Här kan jag väl ändå inte lägga?

** Dealing River ** [ :6c: ] (Pott: $62)

 

Vad är planen för river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkcall eller checkfold beroende på fi. det är ju väldigt readbaserat. du slår QT och KT, två mindre troliga händer så är han tight och förutsägbar är det antagligen AJ eller TT, mest troligt AJ, TT är väl mindre troligt iofs eftersom han antagligen höjer floppen på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med John.

 

Skall jag beta river först vill jag ha reads, men det är nog generellt bättre att checka och låta fi beta.

 

Sedan är ju frågan hur ofta han verkligen kommer att att först syna med exempelvis KJ; KT pre, och sedan beta river som spelat. I så fall är ju hans dilemma vilka händer DU skulle syna med i det fallet som han i så fall slår. Att han sitter på AK känns inte så troligt. Få som limpsynar AK så. Personligen gör jag det bara mot vissa fi och inte gärna när det rör sig om hela inköp. Hellre mot shortstacks som sitter och höjer med KT AJ etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer in på turn här om han inte är superaggresiv eller en rock. AJ, J9 och TT slår dig, inget annat och han kommer ha svårt att lägga lägre tvåpar och får ångra sin höjning med en hand som KJ.

 

Men i det uppkomna läget är ett alternativ till att checksyna att själv beta ut halvpot ungefär. Man får variera sig. Att checkfolda denna hand mot okänd spelare är enligt mig inget alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkfold kanns inte som nagot alternativ da vi inte har nagon read pa fi. Om vi checkar och fi betar maste vi syna en rimlig bet och om fi har J9, AJ eller TT sa far vi leva med det. Den enda gangen jag skulle checkfolda ar om fi staller oss all-in, da skulle det nog bli en stekfold.

 

Jag skulle ocksa kunna tanka mig att beta 1/2 pott har. Fi kan mycket val sitta med QT eller KT och syna ner. Om han slar om maste vi naturligtvis lagga oss.

 

Checksyn kanns som det mest naturliga spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tror, syn turn, halvpott på river e bäst. risken e ju annars att han checkar efter med många tvåpar händer medan vi får betala extra varje gång han slår oss. och folda mot omslag är väl rimligt.. det är inte många händer som klarar av att slå om på river. och tror inte det är många på nl100 som klarar att bluffraisa river här heller.

 

om jag förstår det rätt är det en blind battle så hans range kan verkligen innehålla kt, qt kj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...