Gå till innehåll

ShakySharks Dagbok: Om poker, psyket och livet

ShakyShark

Recommended Posts

In the beginning...

WOW! min först dagbok någonsin! (Om man bortser från en videodagbok som blev hela 1 inlägg lång, av någon mystisk anledning :roll: ) Ok, kortkort presentation: Kille, 26, student, nybliven singel (lite halvt ofrivilligt), älskar musik och datorspel, vill bli spelutvecklare... öh.. ja det får räcka tills vidare.

Jag kom först i kontakt med internetpoker och därmed Texas Hold'em på omvägar faktiskt via mitt intresse för Pride Fighting och Ultimate Fighting. Såå.. vad har då poker med fighting att göra???! Inte mycket förutom att det går att satsa pengar på båda :). Jag hittade efter mycket letande en liten obskyr Jamaikansk sportsbettingsida där man kunde satsa pengar på några av PFC's matcher och efter nått år startade företaget även internetpoker.

Efter att ha förlorat ett halvstort vad och min kämpe sitt medvetande tänkte jag, what the hell.. vi provar väl lite poker. Förde över resterande växel till pokerkontot och började spela Limit HE för småpengar mot andra som inte heller tycktes ha spelat poker förut. Det gick ganska bra med en gång och jag tänkte det här var ju lätt! Att detta berodde på att alla spelarna i början var sportsbetters egentligen och lika clueless som jag själv existerade inte i min lilla hjärna. Började med $0.25/$0.5 och så fort jag hade råd att köpa in på högre nivå gjorde jag det. Bankroll management? Vadå?? Jag regerar ju!!! Oövervinlig rent utav!! 8-) .....

Dröjde inte länge innan jag satt vid ett $3/$6 bord och spelade bort 70% av rullen på nån timma. Först då började jag tänka efter att jag kanske inte var världsmästare ännu, men fasen! Det här var ju kul!

Detta var mer än 4 år sedan och sedan dess har jag hobbyspelat till och från ett par år och spelat mer seriöst mindre än 2 år. Jag blev tvungen att försöka leva på pokern i höstas då jag blev utan studiemedel (pga. pokern?? :mrgreen: ) och detta var mycket stressande. Spelade PL25 på ongame och jag var ständigt på gränsen att inte klara hyran samtidigt som man försökte ligga i fas med studierna och det sociala livet. Detta var ju inget drömliv precis men tvingade mig verkligen att analysera mitt spel. Minsta förlust kunde kännas katastrofal.

Jag lyckades i alla fall klara mig ekonomiskt, ta några poäng i skolan och har äntligen studiemedel och betalat av alla skulder och det är här min pokerdagbok och riktiga pokerkarriär börjar! SWEEEEEEET! :twisted:DAX Å BYGGA RULLE!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spenderat hela dan på skolan sätter jag mig trött framför datorn, knäcker en iskall 5,2:a och bryter mot de mest fundamentala reglerna för att bli en vinnande pokerspelare. Jag vet att jag gör fel men bestämmer mig för att se det som rent nöjes spel.

Spelade 4 st. PL 0,5/1 kr på svenska spel i två timmars tid och blev utdragen i ett par bad beats men mestadels spelade jag bara ofokuserat och dåligt. Stämningen vid borden är dock god och jag har i alla fall roligt. Efter ett tag ledsnar jag dock och slutar lite mer än 1 inköp back, dvs ca 260 kr.

En intresant sak med svenska spel är att de har 200 BB maxinköp på alla bord vad jag vet. Detta bäddar för ganska intresant spel och implied odds blir ofta en viktig faktor på floppen. Det innebär även att man får en BB/100 som inte är jämförbar med någon annan site. Eller vad sägs om att ligga på stadiga 80 BB/100 över 13500 händer? :shock: (40 PTBB/100)

-Sååååå trött..... Shaky.. over and out!

Länk till kommentar

En intresant sak med svenska spel är att de har 200 BB maxinköp på alla bord vad jag vet. Detta bäddar för ganska intresant spel och implied odds blir ofta en viktig faktor på floppen.

Japp, ju djupare stackar detså mer komplext, roligt,flukturerande och ofta mer inkomstbringande spel. Komemr nog aldrig själv spela på SS men man kan ju hoppas att andra siter tar efter.

Länk till kommentar