Anders Persson Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 Som nyvald sekreterare i förbundet tänkte jag lite kort informera om de viktigaste besluten på årsmötet som hölls igår den 31 mars, fullständigt protokoll kommer inom kort. T.f. ordförande Peder Månsson fick mycket kritik för sin mycket bleka insats i intervjun med poker.se och blev INTE vald som ny ordförande. Något överaskande dök Mikael Westerlund upp på mötet, detta var inte något som styrelsen planerat eller visste om. Vad vi inte heller visste var att han hade skaffat sig stöd hos en majoritet av ombuden på mötet och han blev därför vald till ny ordförande med ett arvode om 50 000 kr i månaden. Övriga i styrelsen fick förnyat förtroende. Det beslutades även att förbundet ska betala inköp i SM för samtliga i styrelsen av marknadsföringsskäl. EDIT: April april! Citera
Hagfeldt Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 Jag kan ha på mig en sverigetröja i marknadsföringssyfte om jag också blir bjuden på inköpet till SM Citera
ahammarn Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 bra att ett nystartat förbund håller i pengarna och skapar ett bra förtroende för sina medlemmar........börjar likna klubben för inbördes beundran... Citera
MOJJE Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 vad är det för dag idag enbart söndag eller? Citera
Anders Persson Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Postad 2 April , 2007 Inte för att jag tror det kommer som en chock men... APRIL APRIL Här kommer de viktigaste händelserna som VERKLIGEN hände: *Peder Månsson valdes till ordinare ordförande *Leif Klingemo och Darjosh Delfi valde att inte ställa upp för omval till styrelsen. *Göran Heldesten och Anna Colley (osäker på stavning på Annas efternamn) valdes in som nya styrelseledamöter och övriga i styrelsen som tidigare var valda på ett år valdes om. *Medlemsavgiften för enskild medlem sattes till 100:- *Kravet på att klubbar måste ta ut en medlemsavgift på minst 300:- av sina medlemmar togs bort *Systemet med ombud som har rösträtt på årsmötet togs bort. På nästa möte gäller att varje medlem har en röst. *Vid ett konstituerande styrelsemöte direkt efter årsmötet valdes Anders Persson till både sekreterare och kassör. Citera
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Haha, tänkte skriva en hel del när jag läste detta! =) Citera
Bubbla Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Hur tänkte ni? Antar att flera blev lurade av detta. Läste en gång och trodde på vad som stog. Dessa tror fortfarande att det är sant. Ett redan kritiserat förbund går ut och säger att deras ordförande har 50,000 sek i månaden i arvode. Antar ni att det är helt ok att många av dom som läste detta igår och sen inte tittat i tråden mer tror att ordföranden har 50k i månaden? Det finns dåliga och usla aprillskämt. Det här tillhör definitivt den sämre delen. Citera
Bubbla Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Kan ju säga att även om jag inte ens var nära att gå på det så sjönk definitivt mitt förtroende för förbundents (iaf Anders) omdömme rejält. Citera
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Ähh, fakk it Bubbla. Det visar bara att han är lite Down to Earth ... Det gillar en annan ... Citera
Klyka Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 *Göran Heldesten Aka. Klyka. Som sagt, lika bra man outar, ingen känner ju till mig annars Citera
Anders Persson Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Postad 2 April , 2007 Hur tänkte ni?Antar att flera blev lurade av detta. Läste en gång och trodde på vad som stog. Dessa tror fortfarande att det är sant. Ett redan kritiserat förbund går ut och säger att deras ordförande har 50,000 sek i månaden i arvode. Antar ni att det är helt ok att många av dom som läste detta igår och sen inte tittat i tråden mer tror att ordföranden har 50k i månaden? Det finns dåliga och usla aprillskämt. Det här tillhör definitivt den sämre delen. Seriöst...vi tyckte faktiskt att vi tog i rejält så att det skulle vara ett lättgenomskådat aprilskämt. Visst är det olyckligt om någon fortfarande tror det är sant, men vi kommer ju att gå ut med protokoll och fullständig information från årsmötet. Dessutom kommer folk märka att Peder och inte Mikael Westerlund är ordförande. Så som svar på din fråga hur vi tänkte så ville vi bara dra ett skämt den 1a april helt enkelt. Kom igen nu, trodde faktiskt inte att en så dålig bluff skulle gå hem bland ett gäng pokerspelare Citera
MOJJE Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Jag tyckte det var riktigt roligt. nu blir man väl idiotförklarad, men den bjuder jag på. Citera
Klyka Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Jag tyckte det var riktigt roligt.nu blir man väl idiotförklarad, men den bjuder jag på. Jag håller med, även om det var ett lite farligt skämt. Men om det skulle röra upp några arga känslor så skulle de nog bara vara för en kortare tid. Citera
Bubbla Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Seriöst...vi tyckte faktiskt att vi tog i rejält så att det skulle vara ett lättgenomskådat aprilskämt. Visst är det olyckligt om någon fortfarande tror det är sant, men vi kommer ju att gå ut med protokoll och fullständig information från årsmötet. Dessutom kommer folk märka att Peder och inte Mikael Westerlund är ordförande. Så som svar på din fråga hur vi tänkte så ville vi bara dra ett skämt den 1a april helt enkelt. Kom igen nu, trodde faktiskt inte att en så dålig bluff skulle gå hem bland ett gäng pokerspelare Nä men som du såg så var det flera som redan i tråden blev lurade. Alla pokerspelare är inte bra pokerspelare. OK jag kanske överreagerar lite men jag HATAR verkligen dessa jävla "aprilskämt". Som en ärlig människa så är det lättare att bli lurad då man helt enkelt inte skulle komma på tanken själv att luras. Nu vet jag att det var det datum det var och var klart medveten om att sånt här skulle förekomma. I övrigt så var tvn avstängd hela dagen och jag läste inga tidningar. Svårt att veta vad som är sant och inte så jag sållar bort allt. Det här var ett för mig lättgenomskådat skämt, men uppenbarligen var det inte det för alla. Varför riskera att en enda person går på detta? Sen om det var så uppenbart att det var ett skämt, varför ens försöka lura någon med nåt som ingen går på? Citera
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Aka. Klyka. Som sagt, lika bra man outar, ingen känner ju till mig annars Gö...What? Citera
manshora Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Nä men som du såg så var det flera som redan i tråden blev lurade. Alla pokerspelare är inte bra pokerspelare.OK jag kanske överreagerar lite men jag HATAR verkligen dessa jävla "aprilskämt". Som en ärlig människa så är det lättare att bli lurad då man helt enkelt inte skulle komma på tanken själv att luras. Nu vet jag att det var det datum det var och var klart medveten om att sånt här skulle förekomma. I övrigt så var tvn avstängd hela dagen och jag läste inga tidningar. Svårt att veta vad som är sant och inte så jag sållar bort allt. Det här var ett för mig lättgenomskådat skämt, men uppenbarligen var det inte det för alla. Varför riskera att en enda person går på detta? Sen om det var så uppenbart att det var ett skämt, varför ens försöka lura någon med nåt som ingen går på? oh my good Citera
SouthEast Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Nä men som du såg så var det flera som redan i tråden blev lurade. Alla pokerspelare är inte bra pokerspelare.OK jag kanske överreagerar lite men jag HATAR verkligen dessa jävla "aprilskämt". Som en ärlig människa så är det lättare att bli lurad då man helt enkelt inte skulle komma på tanken själv att luras. Nu vet jag att det var det datum det var och var klart medveten om att sånt här skulle förekomma. I övrigt så var tvn avstängd hela dagen och jag läste inga tidningar. Svårt att veta vad som är sant och inte så jag sållar bort allt. Det här var ett för mig lättgenomskådat skämt, men uppenbarligen var det inte det för alla. Varför riskera att en enda person går på detta? Sen om det var så uppenbart att det var ett skämt, varför ens försöka lura någon med nåt som ingen går på? Doh!!! Citera
Torgny Heurlen Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Jag vill bara påpeka att aprilskämtet var något som vi alla i styrelsen låg bakom, inte Anders A ensam... Om någon inte gillade det så är det nog bara dålig humor vi ska anklagas för, inget annat. Själv tyckte jag det var briljant Mer humor åt folket. Citera
Westerlund Postad 3 April , 2007 Rapport Postad 3 April , 2007 Jag tyckte faktiskt också att det var riktigt roligt. Och när till och med JAG mitt i texten börjar fundera, När satan var JAG på ett styrelsemöte ????? Ja, då kan säkert andra också gå på det Men som ett Aprilskämt så tycker jag nog att det var väldigt harmlöst faktiskt. De skämten dom kör med i dagstidningar brukar väl vara mycket värre? Och sen så förstod väl alla att om jag skulle åta mig ordförandeposten i förbundet så skulle jag väl alltid förhandla till mig MINST 75 K eller ? Lycka till med pokern / Mikael Westerlund Citera
Recommended Posts