Gå till innehåll

NL20 - AA på enfärgad flop


Recommended Posts

Detta är första handanalysen jag postar så hugg inte på mig om nåt är fel. :)

 

Multitablar så jag har ingen som helst read på Fi. Hade behövt det här. Blev helt lost efter Fi's bet.

 

 

** Amber Transformer [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Fi2 sitting in seat 1 with $25.85

- Fi3 sitting in seat 2 with $14.24 [Dealer]

- Fi sitting in seat 3 with $27.46

- HERO sitting in seat 4 with $21.40

- Fi4 sitting in seat 5 with $36.40

- Fi5 sitting in seat 6 with $22.35

 

Fi posted the small blind - $0.10

HERO posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to HERO: Ace of Clubs, Ace of Diamonds

Fi4 raised - $0.80

Fi5 folded

Fi2 called - $0.80

Fi3 folded

Fi called - $0.80

HERO raised - $2.60 - gör en stor reraise för att jaga bort någon, vill inte ha för många med

Fi4 called - $2.60

Fi2 called - $2.60

Fi called - $2.60

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 2 of Spades, 7 of Spades

Fi bet - $10.40

HERO?? - Potbet av Fi. 2 som sitter bakom mig. Jag har inte spader ess. Hmmm... Vad gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska höja ännu mer preflop, det kostar $1,80 för dina motståndare att syna vilket gör att om de sitter med exempelvis ett lågt pocketpar så får de utmärkta implicita odds för att dra till trissen. Pengarna måste självklart in på floppen vad som än kommer tycker jag det känns som i det här läget och då har dina motståndare betalat $1,80 för att vinna din stack på $21, ganska billigt.

 

Det hade varit skillnad om stackarna kanske varit runt $10 istället för $20. Då kan en raise i den här storleken vara ok eftersom de inte får samma implicita odds men i det här läget så är din raise inte alls stor som du skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in på floppen som spelat, tror att han har ett pocketpar eller ett esshögt färgdrag eller en triss.

 

Känns ju inte så roligt att gå all in om man sätter Fi på en triss. Ligger ju lite efter då. Men hur ligger man till mot pp med färgdrag resp esshögt färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta är en klassisk hand som antyder hur man INTE spelar vinnande poker på lägre nivåer, alltså genom att inte släppa sina AA här. Mot en Fi hade jag troligtvis ställt, beroende lite på reads, men som sagts ovan så tror jag att man oftare slår en Fi här än att man ligger efter. Fi kan ju ha stort pocketpar eller AK med en spader och liknande.

 

Men, mot 3 spelare är det bara att lägga. Att man "investerat 10% av stacken" betyder inte mycket.

 

Man kan raisa mer pre, men samtidigt inte för mycket om man vill ha en syn. Att 3 spelare vågar syna din höjning är ju synd men nu är det bara att lägga, och i synnerhet när du inte har reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Tyckte när jag gjorde reraisen pre att den var ganska bra och rejäl. Men så här i efterhand så har jag förstått att den borde vara högre. Stirrade mig lite blind på hur mycket jag stoppade in i förhållande till BB. Ville inte höja för mycket för jag ville ju ha en med mig. Räknade inte med att alla tre skulle syna.

 

Efter en stunds funderande så la jag handen. Tänkte som så, att OM jag leder här så bör det vara ganska marginellt och stor risk att nån drar ut mig. Ligger jag efter så ligger jag efter rejält och inte många kort kan komma som hjälper min hand utan snarare tvärtom. Var inte sugen på att riskera hela stacken i en så här tveksam situation.

 

Frågan efteråt var om det var rätt att lägga eller om det är bättre i längden att syna eller gå all in i ett sånt här läge. Hade hoppats att nån skulle räkna ut fina siffror till mig och visa på vad som är bäst att göra i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...