Gå till innehåll

Bygger rulle på NL 0.01$/0.02$


ChristerHedlund

Recommended Posts

Hej!

 

Startar upp en bogg här då det kan vara kul att få lite kommentarer på händer man spelat och samtidigt sätta lite press på sig själv då jag kommer presentera resultatet här. Detta kan vara ett sätt att eventuelt undvika tilt.

 

Starar upp med en bloggrulle på 60$, dvs 3000ggr BB. Kommer följa denna riktlinje äve då det gäller att gå upp i nivå så för att gå upp till nästa nivå krävs att jag har 120$ vilket får vara målet innan 1 Maj.

 

Uppdaterar inom kort resultat från första session och eventuellt lite handhistorik. Tacksam för kommentarer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar du att grinda på dessa nivåer med ditt bankrullekrav så är du utan tvekan än av de bättre disciplinerade spelare på detta forum. That is Respect.

 

Gl! 8-)

 

Killen lär sig ju.

 

Själv grindade jag NL2 och frirullar med 2000sek i bankrulle.

 

 

 

Lycka till med spelet Christer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har själv spelat cashgame på den nivån på pokerstars (spelar inte högre, spelar bara inte CG längre) och det är enormt mycket fisk!

 

Nyckeln till att vinna på den nivån är att ALDRIG bluffa, du får bra betalt med bra händer och det är ingen som är smart nog att förstå vilken du representerar.

 

Stort lycka till! Du kommer nog bli känd för den här dagboken. Ska bli intressant att följa en riktig micro-limit dagbok bland alla high stakes hajar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har själv spelat cashgame på den nivån på pokerstars (spelar inte högre, spelar bara inte CG längre) och det är enormt mycket fisk!

 

Nyckeln till att vinna på den nivån är att ALDRIG bluffa, du får bra betalt med bra händer och det är ingen som är smart nog att förstå vilken du representerar.

 

Stort lycka till! Du kommer nog bli känd för den här dagboken. Ska bli intressant att följa en riktig micro-limit dagbok bland alla high stakes hajar :)

 

Exakt, mycket fisk, finns pengar att hämta :-) . Lycka till!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vad kul att så många skrivit. Trodde inte intresset skulle vara så stor över en microlimit blogg, men hoppas jag kan komma med något intressant i alla fall. En del undrade vilken site jag spelade på och det är Setbet med nick ChristerHedl. Däremot så ska jag nog inte satsa på Sportsbetting iaf, då Sverge förlorade ikväll =).

 

Och det dära med disciplinen. Just därför jag startat om på microlimit för att förbättra min disciplin. Skall verkligen försöka att inte gå upp för tidigt i nivå, eller jag ska inte bara försöka utan jag ska verkligen inte upp förrän min bankrulle tål det. Klarar jag inte att hålla det, kanske jag inte ska spela poker :-)

 

Kommer väl rådfråga er läsare om vissa saker framöver också. Bland annat när ni tycker man ska casha ut , tid/session o.s.v men mer om detta senare.

 

Skriv gärna också om det är något ni vill se statistik på. Ska lägga ut handhistorik också då det är någon hand jag behöver tips på hur man kan spela. Ge gärna kommentarer. Tack ska ni ha!

 

Nåja, Session 2

 

Inköp: $5

Resultat: +$6.53

Tid: 30minuter

Snittimlön: 92:-/h

 

Dag 1 28/3-07

 

Resultat: +$10.31

Tid: 1timme Snittimlön: 73:-/h

Bankrulle $70.31 (Start $60)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade lite , verkar vara tribeca nätverket

samma som vc poker

hur hittade du det ?

 

Setbet verkar som sagt vara någon slags affliate till VictorChandler, men VC tillhör iPoker numera.

 

Lycka till med rullebygget, spelar själv på VC Poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, tack till alla som önskar mig lycka till. Kul att få lite lyckoönskningar. Spelade nyss ytterligare en kort session, vilket fortsatte som gårdagen slutade och rullen växer än så länge. Min plan i början har varit att spela korta 30min sessions, ta en paus och gör någonting annat och sen en sesson till. Detta för att kunna behålla fokus och undvika dumspel bara för att man suttit för länge. Om jag eventuellt får upp rullen så jag kommer upp i nivå så utökar jag session till 45min. Nu till resultatet från Session 3!

 

Inköp: $5

Resultat: +$5.09

Tid: 30minuter

Snittlön/timme 72:-/h

 

Bankrulle $75 (Start 60)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, kul dagbok!

Jag känner igen mig, för ett år sen var det jag!

 

Ha disciplin, spela hårt med träff och kom ihåg att ta betalt på river :-), det kommer du att gå långt på. Men glöm aldrig det, kanske, viktigaste: TÅLAMOD!

 

NÖTA NÖTA NÖTA och sen sitter NÖTEN:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tar bort snittimlön men om någon funderar så spelar jag endast ett bord i taget. Något annat ni vill se statistik på? Säg gärna till om önskemål så jag kan förbättra bloggen och göra den mer läsvärd.

 

Session 4

 

Inköp: $5

Resultat: -3.83

Tid: 30minuter

 

Bankrulle $71.23 (Start $60)

 

Summering Dag 2

 

Resultat: +$0.92

Tid: 1timme

 

Summering 070328-070329

 

Resultat: +$11.23

Tid: 2timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...