Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

#Game No : 5812782014

***** Hand History for Game 5812782014 *****

NL Texas Hold'em $11 Buy-in Trny: 32539927 Level: 2 Blinds(30/60) - Tuesday, March 27, 14:37:41 ET 2007

Table Table 125965 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: kirkpapa ( 2,300 )

Seat 3: regmeharder ( 2,100 )

Seat 4: KifferHans ( 1,540 )

Seat 6: madmazie ( 1,040 )

Seat 2: Daniel22114 ( 5,020 )

Trny: 32539927 Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to regmeharder [ As Ac ]

madmazie folds

kirkpapa raises [180]

Daniel22114 folds

regmeharder raises [547]

KifferHans folds

kirkpapa calls [397]

** Dealing Flop ** [ 9d, Qd, 7d ]

Hur gör jag? Vilken hd sätter ni kirk på?

Postad

finns ju en massa händer som slår dig men om du skulle lägga en bet där skulle du troligen få en fold 7/10 gånger men man vet ju aldrig så en bet på 400 hade jag nog gjort annars hade jag nog checkat/foldat ner den, det är ganksa tidigt och du har marker kvar att spela med!

svårt

Postad
finns ju en massa händer som slår dig men om du skulle lägga en bet där skulle du troligen få en fold 7/10 gånger men man vet ju aldrig så en bet på 400 hade jag nog gjort annars hade jag nog checkat/foldat ner den, det är ganksa tidigt och du har marker kvar att spela med!

svårt

Svårt? beta ut floppen, syna pushen. "finns ju en massa händer som slår dig" finns ju massa händer du slår.. Bet runt 600 skulle jag lägga.

Postad

Jag skulle vilja ta tillfället i akt att fråga hur ni gör om ni är fi i samma läge.

Synar ni reraisen? Hur agerar ni på floppen?

Jag har spelat en hand och sedan varit sitout tills den här.

Postad

Säg att du raisat till 300 istället då betar du typ 500 på floppen. Får du syn o turn är blank så ä det all-in som gäller.

Nu är potten så jäkla stor redan preflop att det bara är o dega floppen. På så sätt så tar du bort hans semibluff med att pusha med drag. Men får du syn så ä det ok oxå då du är favorit trots allt. Men helst vill du att han foldar.

Jag skulle vilja ta tillfället i akt att fråga hur ni gör om ni är fi i samma läge.

Jag foldar allt utom AA, KK. QQ degar jag med mot en som raisat några potter redan.

Med andra ord, bara nabbs som ser en flop efter lagt in 1/4 av sin stack. Dega lr fold som gäller i hans läge.

Postad

jag hade nog tilt synat all in :D men jag har väldigt lätt för att bli irriterad på folk som inte kan släppa en hand när man raisat pre och dom sätter en alltid på AK jämt är det så! raisar man pre = AK! damp!