Gå till innehåll

Är det fusk?


Tazman

Recommended Posts

Frågan är som rubriken.

4 spelare kvar av en sit and go turnering, 3 stycken får pengar. De andra 3 spelarna har pratat med varandra ganska frekvent under hela speltiden. De konstaterar att det vore trevligt om de 3 kom itm. Jag och en av de andra är ganska short om marker.

 

I en pot mellan 2 av dem varav shoortstacken har i princip hela sin stack i potten(inte all in). Shoortstacken checkar efter river, då lägger sig den andra och shoortstacken vinner hela potten vilket ger mig ett mycket dåligt läge. Jag ställer in 2 händer efter och åker ut.

 

Är det fusk? Ska jag anmäla detta? Är jag bara grinig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är som rubriken.

4 spelare kvar av en sit and go turnering, 3 stycken får pengar. De andra 3 spelarna har pratat med varandra ganska frekvent under hela speltiden. De konstaterar att det vore trevligt om de 3 kom itm. Jag och en av de andra är ganska short om marker.

 

I en pot mellan 2 av dem varav shoortstacken har i princip hela sin stack i potten(inte all in). Shoortstacken checkar efter river, då lägger sig den andra och shoortstacken vinner hela potten vilket ger mig ett mycket dåligt läge. Jag ställer in 2 händer efter och åker ut.

 

Är det fusk? Ska jag anmäla detta? Är jag bara grinig?

 

Om du har handhistoriken och kan visa att de har pratat med varann om att komma ITM och sedan visar hur en lade sig efter en check så kan man ju i alla fall misstänka otillåtet samspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser inte att detta är fusk. Det är mycket omoraliskt, men bryter det mot något regel?

 

Om vi utgår ifrån att beteendet är som ursprungspostaren hävdar så bryter det sannolikt mot paragraf 4.3 (Collusion) och paragraf 4.5 (Fraudulent Behavior) i Pokerstars End User License Agreement. Dessa kan man studera i sin helhet på deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att det kommer resultera i nånting alls faktiskt om det enda "beviset" du har är att de 3 konstaterat att det vore trevligt om de kom itm. Hade varit stor skillnad om de pratade i chatten om handen när storstacken foldade efter checken medan handen spelades. Finns väl ingen regel som säger att man inte får kasta handen isf att checka?

 

Får väl se vad supporten, som kan kolla spelarnas hålkort, säger. Foldade storstacken en hygglig hand så hamnar ju saken i ett annat läge.

 

För övrigt har jag själv anmält solklara fall av collusion flera gånger. Har aldrig resulterat i nått annat än "we`ll look into it". Några pengar har jag aldrig sett röken av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså fått pengar tillbaka från Stars, både för gånger jag anmält, och helt totalt överraskande i efterhand i turrar jag glömt, och inte noterat fusket i.

 

Att stars utreder ordentligt och ersätter förlusten förvånar mig inte ett dugg. I särklass den seriösaste sajten av alla. Mina dåliga erfarenheter är från andra pokerrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...