fredde80 Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Alltid lika härligt höra Ken beklaga sig över tomtar http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1029104,00.html Citera
Colderose Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Oavsett vad man tycker om Ken Lennaard så är hans närmast kåseriartade artiklar i Aftonbladet i stort sett alltid väldigt läsvärda. Han är en duktig skribent med ett färgstarkt ordförråd. Undrar just när vi får se en bok av honom? Citera
ZaphodB Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Håller med. Han är duktig på att skriva. Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Ken och Glimne får gärna skriva en uppföljare till Pokerhandboken tillsammans. Ken får stå för det teoretiska, Glimne för anekdoterna runt omkring, och tillsammans forma innehållet. Citera
Siegel Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Hehe, Ken is a great writer and funny guy no doubt, unfortunately he is not as good at: A) Poker "När jag checkraisade honom med högsta tvåparet bestämde han sig för att syna mig utan drag med en femma hög. Hans plan var tydligen att spela ut mig. Och det gjorde han – på det norska sättet. Två perfekta kort för herr Vilse gjorde att min stack halverades." This is vs Tore Lagerborg and here is how the pot goes: Lager has raised preflop and Ken has called, flop J84, Lager bets 300 (with 53o), Ken makes it 1500, Lager calls to bluff. Turn 2, Lager calls a 3k bet from Ken. River 4, Lager moves allin and Ken folds J8 face up. This action may constitute folding top two vs. a tight, predictable player that will always have an overpair here, but not vs Lager. B) Mathematics "I en jättepott satte han i stort sett hela sin turneringsexistens på spel genom att syna mig med nio-sju före floppen. Han hade behövt fyrtio procents vinstchans för att synen skulle vara matematiskt korrekt." This is vs me and here is the action: Tight fish makes it 2200 in early position (blinds 400-800), Raymi calls in midpos, I call in SB and Ken moves allin for 10500 in BB with AQ. Tight fish folds, and Raymi folds TT(!) Now I have to call 8300 to win the 17100 that is already in the middle so I get three times my money on the call. Hardly 42%. What made me even think before calling was the fact that I only had about 20k before the hand started, but I decided I got the right price and was willing to risk having an allin-stack instead of a reraise allin-stack (with hope of making someone fold) in case I lost. So i called with 97dd (yes, I should fold it in SB, but was hoping 4-way action), flop came KT6 so we both flopped gutshots, turn 8 DING, river no J (4) and goodbye Ken. C) Humility (though Ken without ego is like Man Utd not top of the league, just wrong) "En av Norges bästa spelare anser sig så underlägsen att han mer än gärna satsar allt om han har cirka en tredjedels vinstchans mot mig." Since this was the first time ever I was at his table in a tournament and I had won the previous 3 (out of 3) pots we had played against each other, I didn't really feel inferior. 40.17% chance of winning is ok when I get three times my money any time, vs anyone. And Ken, I wasn't allin, you were You told me you would write about me and I told you I would correct any distortion of the truth. See you in Monte Carlo m8, Champagne is on me... Anyway, I love your articles, keep up the good work! Citera
RogerP Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 is like Man Utd not top of the league, just wrong BAH, Goooo Gunners! Men, för att hålla mig till ämnet... Ja, Ken är alltid underhållande att läsa och jag ser fram mot boken "Ken i tomteskogen" eller vad han nu kan tänkas kalla boken. Citera
Katt3n Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 ....en annan vinkel på historien. Humor. Citera
greywolf Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 allting Ken skriver kan man gott kasta i papperskorgen, anonyma tomtar går in på pokerforum.nu och whinar om badbeats. Ken och hans stora Ego får ha en egen gnälltråd i aftonhoran... Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Massor Hej Siegel, kul att du hittat hit! Citera
d0m!No`` Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Finns inte ord för hur kul det dära var Citera
Siegel Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Hej Siegel, kul att du hittat hit! Ty Ola, nice to be here. Best forum ever Citera
Ignatius Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Suverän post Siegel. Kens tomtemössa verkar nu sitta nedtryckt en bra bit nedanför öronen. Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Ty Ola, nice to be here. Best forum ever Vi har faktiskt hyggligt många norrmän och danskar på forumet (plus såklart en hel del finlandssvenskar). Synd att ni skriver så liet bara, ni behöver inte vara oroliga för att vi inte ska förstå språket. Citera
duoflow Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Now I have to call 8300 to win the 17100 that is already in the middle so I get three times my money on the call. Ja, hur var det nu med matten... Citera
mgps Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 hehe men han ahr ju rätt i top2-handen, liksom wtf spela ut någon ken visar maximal styrka, han gör ju uppenbarligen en urusel read eftersom han knappast sätter Ken på top2 för vem försöker bluffa bort det. kan ju aldrig vaar lönsamt att att försöka sig på sådana jättelångsökta spel. tänk om Ken vinner en stor titel dock. kan man dö av en överdos hybris? Citera
MaybePirog Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Ja, hur var det nu med matten... Citera
killerwolf Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 lagerborg kan väl även han läsa lite galet . fördömer ju inte direkt hans prestationer pga nån enstaka tour mot vinkelslipen. Citera
Hjort Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Ja, hur var det nu med matten...Han slarvar ju lite med termerna, men faktum är att ha bara behöver lite under 1/3 equity för att smälla in pengarna. Så det var ju en rätt klar syn. Är för övrigt lite konfunderad över Raymis spel med TT där. Citera
cryo Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 " Jag har egentligen alltid varit förtjust i broderfolket, men efter att de vann en halv miljon OS-guld på hemmaplan har de fått storhetsvansinne. Förr i tiden var det lusekofta och yllestrumpor som gällde. Nu är det designerjeans och Rolex i guld för hela slanten." Har inte Ken tidigare whinat högljutt om den svenska avundsjukan, och hur jobbigt det är att man inte ska få klonka lite utan att nån ska komma och gnälla. Norrmän har klonkat: En massa OL-guld, gnäll! En massa Olja, gnäll! 2 hålstegar, gnäll! Ken, dubbelmoral?? Fast Ken ska ha eloge för att han sticker ut hakan och skriver roligt. Aftonbladets läsare vill ju hellre läsa det som Ken skriver än den tråkiga teoretiska sanningen. Citera
eurythmech Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Heh, har trots allt svårt att se att Lagerborg spelade handen bättre än Ken. Men hur som helst riktigt kul att få in en norsk vinkel på Kens whine. Citera
Siegel Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Ja, hur var det nu med matten... Ah, unclear English. Would be easier to write 2/1. Still, I put in 8300 and get 25400 back (if/when I win), "three times my money BACK on the call" would be better English probably. Citera
Siegel Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Heh, har trots allt svårt att se att Lagerborg spelade handen bättre än Ken. Hehe, not saying Lager played it good, just that Ken played it bad Citera
Jennez Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 tänk om Ken vinner en stor titel dock. kan man dö av en överdos hybris? Men hallååå! Han har ju faktiskt vunnit SM! Han är kung av världen ju! Citera
Hakflem Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Men hallååå! Han har ju faktiskt vunnit SM! Han är kung av världen ju! ..och Riket... Citera
KungKroon Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Här kommer ett litet trevligt citat från 5ans "Poker" som jag var tvungen att skriva ner. I min iver gjorde jag en hel mapp med Ken-citat, men insåg dagen efter att det mesta inte var så jävla roligt. Här kommer iaf ett grymt citat som visar hur underbar han är: Ken Lennard (3 spelare kvar): Det är riktigt jämt! Alla har lika mycket marker, utom Tommy som har lite mer och Carl som har lite mindre. Citera
Recommended Posts