Gå till innehåll

Program 8: Diös och Dilba!


Colderose

Recommended Posts

I svenska översättningen av Kalle Anka finns "Gryt-Ola" med spelandes poker i ett nummer. Stefan Diös rockar således på alla områden.
Var hittar man detta nummer?

 

Och viktigare, hur mutar man Diös för att få in "Korthjort"?

 

Kalle Anka trumfar ju lätt NE och liknande tramspublikationer vad gäller cred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra intervju!

Den anekdotrike Diös fick dock för mycket tid av intervjun, av förklarliga skäl. Här kanske ni skulle ha börjat med ena personen för att låta den andra personen träda in under andra halvan av intervjun. Detta för att lättare kunna fokusera på respektive gäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte som någon skrev innan att Diös kunde fått ett eget program, kändes inte som Dilba tillförde dialogen speciellt mycket. Diös oerhört ödmjuka, politiskt korrekta men samtidigt roliga sätt var riktigt härligt och borde tas efter av dagens pokerspelare.... Att han är "ankist" gör ju bara saken ännu bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Stefan Diös eller "pyas" och jag satt i den intervjun tillsammans för att vi spelade sunday million warm up finalen ihop. Han är en fantastiskt rolig och intressand personlighet.. han sa dock innan att han inte var van vid tv och ville att jag skulle hålla låda..lol..jag lovade honom att jag skulle rädda dom från pinsamma tystnader.. jag håller med om att jag möjligtvis tog ifrån tårna ibland.. för själv tycker jag att han verkade världsvan värre. Och hade jag fått som jag hade velat så hade jag suttit tyst i flera timmar och bara lystnat...Men jag hade ju lovat som sagt.. Bridge har jag aldrig spelat och därför var det roligt att fråga honom om något som mina bridge vänner sagt till mig. Lite märkligt snabbt folk dömmer ut en dock.. kramar dilba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Undrar om Diös känner "löparn" (Bo Engwall)? Aktiespekulanten som fick ihop en BR genom att köpa och sälja det första svenska exemplaret av Kalle Anka & Co.

 

Med ursäkt för att hoppa in i en så gammal tråd. Givetvis känner dom varandra, båda är gamla kollusorer i Nafs(k). Liksom jag.

 

Stefan hade för övrigt en ordentlig drive med att få oss att spela hold'em kring 1986. Det var ganska roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...