Bubbla Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Mår dåligt bara jag tänker på öl idag... hur kan det bli så? Igår var det ju gott:roll: Citera
jackbalsam Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Är det sommar och sol som gäller så är det ju alltid schysst med någon form av blaskig lager i iskall flaska. Gillar Bud i det sammanhanget. Budweiser is like making love in a canoe - fucking close water. Själv gillar jag Indonesiens nationalöl Bintang. Finns dock inte att få tag på i Sverige vad jag vet. Citera
Juggler Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Finns det ingen Delirium Tremens-bar i Stockholm? Den är grym här i gbg, inte så billigt men 2000 ölsorter att välja på är lyx. Citera
devalanteriel Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Mycket gott som nämnts i tråden hittills, men hur kan alla ha missat Guinness? Amatörer! Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Mycket gott som nämnts i tråden hittills, men hur kan alla ha missat Guinness? Amatörer! För att det bara är nästan lika gott som Kilkenny? Citera
kfluffie Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Drack en Brooklyn Lager med Aprikos-smak i fredags. Det var god. Brahma är inte så god, som någon skrev. Sol är god! Citera
puppets Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 becks är ju favoriten...stella går ju ner åxå Citera
loka2 Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Det överlägset godaste är nog en Kilkenny draught. Måste hålla med eurythmech om att detta är det klart godaste ölet. Över lag tycker jag att mörkt öl är mycket godare än ljust men om man nu skall ta ett gott ljust öl så får det bli Kaiser. Citera
León Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Kung. Billigt och "helt ok". Nej men, favoriten är kroatisk öl. Karlovacko, men främst Ozujsko som dessvärre systemet inte verkar ha i lager. Citera
hnat Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Pratar vi billig öl är ju Sofiero såklart överlägset, men det kanske var underförstått. I övrigt är jag standard och gillar tjeckiskt. Karlovacko är en favorit, blev en låda sist man var på bolaget. Citera
Cleburne Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Pratar vi billig öl är ju Sofiero såklart överlägset, men det kanske var underförstått. I övrigt är jag standard och gillar tjeckiskt. Karlovacko är en favorit, blev en låda sist man var på bolaget. Nja, pratar vi billig lager så röstar jag på Bavaria, iskall direkt ur flaskan. Citera
hnat Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Nja, pratar vi billig lager så röstar jag på Bavaria, iskall direkt ur flaskan. Pratar vi sån lyxöl så är det klart jag föredrar en hel del sorter över Sofiero. 25kr/litern+ börjar väl vara medeldyrt för en vanlig lager, no? Bra val dock. Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Känns som att 30kr/litern är "dyrt" på systemet, men vad vet jag, jag är ale/stout-tomte. Citera
cassano Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Gillar det också. Finns det någon bra sort på bolaget (Har inte varit där på mycket länge)? Den jag oftast dricker är Franziskaner Hefe. Finns på de flesta bolagen. Citera
Cleburne Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Pratar vi sån lyxöl så är det klart jag föredrar en hel del sorter över Sofiero. 25kr/litern+ börjar väl vara medeldyrt för en vanlig lager, no? Bra val dock. På bolaget här tog de 10,80kr för en 50cl-burk. Det är väl ändå billigöl? Flaska är såklart bättre, men det duger även på burk. Citera
hnat Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 På bolaget här tog de 10,80kr för en 50cl-burk. Det är väl ändå billigöl? Flaska är såklart bättre, men det duger även på burk. Jodå, men jag har alltid lyckats betala mer än det, typ 13 kr burken. ZOMG, I IS RIPPED OFF!! Nog om detta dock. Är det nån som har den där hemmapumpen från OBH Nordica btw? Är lite sugen, bara för att. Trist att det bara finns Carlsberg att köpa till bara. Citera
Hjort Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Känns som att 30kr/litern är "dyrt" på systemet, men vad vet jag, jag är ale/stout-tomte.En snabbsökning ger att ungefär 10% av ölsorterna går för 50+kr/l. Känns som en rätt lämplig gräns för "dyrt". Någon som prövat Drie Fonteinen eller Thomas Hardy's Ale för 186 respektive 192 kronor per liter? För övrigt lite förvånad över att taket var så pass "lågt" för öl, iom att det är en väldans populär dryck med många entusiaster. Jämfört med vin, cognac, whisky och liknande så är det ju snorlågt, även om man tittar på den proportionella skillnaden mellan högsta och lägsta pris*. Beror väl åtminstone till en viss del på att 15 år gammal öl inte är så där tokfräsch och därmed inte är så samlarvänlig. Någon som har ytterligare förklaringar? * Ok, jag kontrollerade inte det sista utan chansade. Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 En snabbsökning ger att ungefär 10% av ölsorterna går för 50+kr/l. Känns som en rätt lämplig gräns för "dyrt". Ah, absolut. Tänkte bara att majoriteten av Heineken och tjecker och sånt ligger under den range jag angav. Citera
devalanteriel Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Känns som att 30kr/litern är "dyrt" på systemet, men vad vet jag, jag är ale/stout-tomte. Bra benämning, AST ftw. Citera
The Grand Bark Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Duvel får man ju inte ont av. Citera
Albert Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Duvel får man ju inte ont av. Skummar dock lite väl mkt. Citera
eloge38 Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Nog om detta dock. Är det nån som har den där hemmapumpen från OBH Nordica btw? Är lite sugen, bara för att. Trist att det bara finns Carlsberg att köpa till bara. Läste på något annat forum att det är billigare att köpa Carlsberg på flaska eller burk. Citera
Cleburne Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Skummar dock lite väl mkt. Du vet väl att man ska hälla upp öl rakt ner i glaset så att man får maximalt med skum, vänta tills det har sjunkit undan lite och så upprepa det hela tills hela ölen är upphälld. Då får man ut det mesta av smaken. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Du vet väl att man ska hälla upp öl rakt ner i glaset så att man får maximalt med skum, vänta tills det har sjunkit undan lite och så upprepa det hela tills hela ölen är upphälld. Då får man ut det mesta av smaken. Det är väl iofs beroende på vilket öl det är. Citera
Recommended Posts