Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såg i senaste nummret av pokermagazine att de satt 4 pers tillsammans och spelade million garantee på stars, detta är något jag och mina polare dragit oss för att göra.

Är detta ok moraliskt och framförallt enligt siternas regler?

Vill ju inte riskera att få kontot spärrat.....

Postad
Såg i senaste nummret av pokermagazine att de satt 4 pers tillsammans och spelade million garantee på stars, detta är något jag och mina polare dragit oss för att göra.

Är detta ok moraliskt och framförallt enligt siternas regler?

Vill ju inte riskera att få kontot spärrat.....

Intressant fråga, men kan du inte ändra rubriken så att den blir lite mer lockande? Jag är också nyfiken på att få ett svar på din fråga. Reagerade på samma sak nämligen när jag läste artikeln.

Postad
på dom flesta sajter är det okej att spela från samma ip om det gäller mtt

Visst är det så, men här fick jag intrycket av att de spelade tillsammans, dvs gav varann råd, etc, om hur de skulle spela. Ur den aspekten vore det intressant att få utrett vad som egentligen gäller.

Postad
Visst är det så, men här fick jag intrycket av att de spelade tillsammans, dvs gav varann råd, etc, om hur de skulle spela. Ur den aspekten vore det intressant att få utrett vad som egentligen gäller.

Är väl skitsamma om de ger varandra råd svårt att sätta en regel mot sånt då man åndå inte kan kontrollera det.

Postad
Är väl skitsamma om de ger varandra råd svårt att sätta en regel mot sånt då man åndå inte kan kontrollera det.

Att det är svårt att kontrollera inser ju vem som helst. Det behöver inte betyda att det är OK för det. Samtidigt tillåter många sajter spel från samma IP i turneringar så då har de ju på sätt och vis redan accepterat möjligt samspel, om än "inofficiellt".

Postad
Att det är svårt att kontrollera inser ju vem som helst. Det behöver inte betyda att det är OK för det. Samtidigt tillåter många sajter spel från samma IP i turneringar så då har de ju på sätt och vis redan accepterat möjligt samspel, om än "inofficiellt".

Asså det är en jäkla skillnad på att sammarberta på samma bord och att fråga polaren bredvid om råd.

Postad
Asså det är en jäkla skillnad på att sammarberta på samma bord och att fråga polaren bredvid om råd.

Jag kan hålla med, men frågan är intressant i alla fall. Det känns som att det är en gråzon i alla fall. Vore intressant om någon sajtrepresentant kommenterade detta.

Postad

Intressant blir det ju först då någon av dem hamnar på samma bord... finalbordet t.ex!

Nu är det kanske inte så troligt på en million garantee med flera tusen deltagare men på en mindre turre med 200 pers är det ju inta alls omöjligt.