Gå till innehåll

Har du nån gång foldat KK Preflop?


vladofox

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag hajar inte? Foldade du preflop tidigt utan nån raise innan dig? Vad spelar du för starthänder? Jag vill möta dig jämt! Snälla...8-)

Sorry för OT men jag blir helt stum när jag läser sånt här...

 

Alltså, du vet inte vad satellit betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar en del fullring NL400 och NL500. standard att lägga KK pre mot fullstacks med stabila stats och inga speciella reads, klarar man inte det blir det inte många BB/100. Händer trots allt inte såå sällan.

 

ofta vet man att man är uppe mot AA mot 50bb-stacks o liknande, men då får man ta en gris-syn... finns ju en gräns hur vek man orkar vara pre 8-)

 

o nu menar jag mot stabila grinders, mot maniacs degar jag in alla dar i veckan..

 

nigga plz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat KK i en ohöjd pot.

 

 

Foldade KK i en satellit till SM. 29 betalande platser. Jag sitter på CO med KK i ohöjd pot med snittstack. 32 spelare kvar. Eftersom jag kan logga ut och kvala in då blindsen kommer äta upp 3 spelare vädligt snabbt kastar jag allt. Lätt match, kvalade också in även om man givetvis blev utdragen på SM av en riverfärg... och var inte ens förvånad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sj tycker jag, KK kan bara foldas på en turneringar då det gäller ITM platser lr Satelitter.. CG Folda KK Preflop är bara dumheter:P imo

Kanske kanske 2/10 situationer som ni tror "han har AA" är rätt

Sånt som man får ta.. dega in degen oftast har dem bara JJ-QQ lr AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat KK i en ohöjd pot.

 

 

Foldade KK i en satellit till SM. 29 betalande platser. Jag sitter på CO med KK i ohöjd pot med snittstack. 32 spelare kvar. Eftersom jag kan logga ut och kvala in då blindsen kommer äta upp 3 spelare vädligt snabbt kastar jag allt. Lätt match, kvalade också in även om man givetvis blev utdragen på SM av en riverfärg... och var inte ens förvånad

 

Men du är ju weak-tight också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig gjort det, men har varit mycket nära:

 

SnG med idel fisk. En klase limpare före mig, jag hittar KK och höjer duktigt (till ~7 BB?). Fi direkt efter MINRAISAR. OMG. Alla andra fiskar foldar till mig. Varenda cell i min hjärna skriker "ett klassiskt fiskspel med AA, lägg dig för jävulen!"... samtidigt som hjärtat säger "ställ, du har ett monster!". Klockan tickar, blir nästan autofold innan hjärtat till slut vinner, och jag ställer in. Syn. AA. Helvete.

 

hade du foldat där hade jag inte kunnat sova ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om gör rätt! Läs om! Han viker AA med drygt 100 pers kvar att slå ut...Men fortsätt att vika AA preflop för att sedan nästan inte klara satelliten där 150 går vidare...mupp! Kom in i matchen!

 

Men släpp attityden, va! Talar vi om konsten att inte läsa all information i ett inlägg är Vrakman den okrönte kungen.

 

Och med risk för att jag också ska få epitetet mupp av en kille som uppenbarligen inte fattar skillnaden mellan cashgame och satellitturnering lämnar jag härmed diskussionen.

 

P.S. Jag vill möta dig också, Texas, Omaha hi/low, Sökö, turnering, cash... spelar ingen roll, så länge du inte fattar vad du spelar. D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade med några polare, när jag efter en rad mediokra händer plockar upp K-K. Satt ungefär utg + 3. Utg dubblar big blind, fold fram till mig som reraisar till cirka 6 gånger bb. Fold fram till spelaren på knappen som ställer all-in. Utg foldar och jag bestämmer efter en stunds betänketid att också folda. Jag visar mina muckade hand och spelarnen på dealern slänger upp A-A!

 

Jag kommer inte ihåg hur det gick i tuneringen, var bara imponerad av mig själv att jag kunde slänga den handen när jag för en gångs skull i den tuneringen fick lite bra kort :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerande att lägga KK i ett homegame.. det klarar jag aldrig, preflop, vilket väl kanske egentligen mest beror på mina slask-slaskiga polare.. tveksamt om jag viker JJ ens :-D

 

På nätet däremot ÄR man slagen på lite högre nivåer om en stabil spelare re-re-raise:ar en... bara att lägga.

 

I turneringar är det tufft att lägga KK, tveksamt om det är EV+ i längden i turneringarnas chip-jagar-hets.

 

När det gäller set så finns det väl 3 typer av brädor... på en (typ1) 8h7h6h bräda är ju set pappersmassa om det blir action. På brädan (typ2) 8h7h2s är det betydligt tuffare att lägga set i 2or eller 7or och är nog genrellt fel att vika dem här.

 

Däremot på brädan (typ3)Jh8s3r och du sitter med set i 3or (eller 8or) och det blir action så, förutsatt att du spelar på lite högre nivåer, vad ska fi ha??

 

Så set går visst att lägga, jag är själv alldeles för dålig på det, losat ett par 8000:- potter på svs all in på flop på typ3 brädor, man sitter där och tänker "ska jag kunna lägga set denna gång?... nej, klarar det inte idag heller.. SYYYN!.. FAN!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerande att lägga KK i ett homegame.. det klarar jag aldrig, preflop, vilket väl kanske egentligen mest beror på mina slask-slaskiga polare.. tveksamt om jag viker JJ ens :-D

 

På nätet däremot ÄR man slagen på lite högre nivåer om en stabil spelare re-re-raise:ar en... bara att lägga.

I turneringar är det tufft att lägga KK, tveksamt om det är EV+ i längden i turneringarnas chip-jagar-hets.

 

När det gäller set så finns det väl 3 typer av brädor... på en (typ1) 8h7h6h bräda är ju set pappersmassa om det blir action. På brädan (typ2) 8h7h2s är det betydligt tuffare att lägga set i 2or eller 7or och är nog genrellt fel att vika dem här.

 

Däremot på brädan (typ3)Jh8s3r och du sitter med set i 3or (eller 8or) och det blir action så, förutsatt att du spelar på lite högre nivåer, vad ska fi ha??

 

Så set går visst att lägga, jag är själv alldeles för dålig på det, losat ett par 8000:- potter på svs all in på flop på typ3 brädor, man sitter där och tänker "ska jag kunna lägga set denna gång?... nej, klarar det inte idag heller.. SYYYN!.. FAN!"

 

fantastiskt, det ska jag lägga in i huvudet, VILKEN nivå pratas det om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att man skulle kunna ta ett antal olika trådar här eller?

Spelar man 5 eller fler bord CG mer en ett par timmar om dagen i snitt så måste man lägga KK minst nån gång varje vecka om man inte har huvet i armhålan.

 

Satellitar man ofta så lär man med sunt förnuft lägga KK ett par gånger och till och med AA om det ska behövas.

 

I en vanlig MTT där man förmodligen alltid går för vinsten är det väl rätt svårt att komma ifrån KK, om det inte är väldigt väldigt djupa stackar!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fantastiskt, det ska jag lägga in i huvudet, VILKEN nivå pratas det om?

 

anar jag viss ironi?.. ja, förståligt i så fall, jag ska förtydliga.

Möter du t ex någon av stammisarna på 10/20kr på svs (som inte tillhör kategorin duktiga-maniac-stammisar), både har ca 4000 i stack. Han höjer till 60kr, du höjer till 180kr med KK, han höjer tillbaka till 520kr.. vad ska du göra nu? blunda och gå all in? du är slagen för ofta för att det ska vara lönt att spela vidare här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastat KK kanske 20-30 gånger preflopp på SS 1/2. Ganska lätt att se när fi har AA. Alla gånger utom en där jag fått se fis fort har han haft AA. Tyvärr synar jag nästan lika ofta i dessa uppenbara lägen när det är lite mindre stackar. Har nästan bara mött AA då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger man inte K-K pre-flop någorlunda regelbundet är man förmodligen dum i huvudet eftersom många motståndare på en rad nivåer faktiskt aldrig skulle göra vissa spel med annat än A-A i CG med +100B.

 

Men det är ju klart.... det är ju jävligt coolt att säga att man minsann aldrig foldar... cp-barn, poker handlar om pengar inte att visa hur stor kuk man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Det är av precis den anledningen man INTE ska lägga KK för 100bb om det inte är en helt cp situation. Cp.

 

exakt...har nog foldat kk preflop mot flera motståndare som gått ai och synat och haft sig, sen foldat direkt på flopen när jag inte träffade sett/det kom ett A på flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastat KK kanske 20-30 gånger preflopp på SS 1/2. Ganska lätt att se när fi har AA. Alla gånger utom en där jag fått se fis fort har han haft AA. Tyvärr synar jag nästan lika ofta i dessa uppenbara lägen när det är lite mindre stackar. Har nästan bara mött AA då.

 

Om man foldar och visar KK så tror jag att motståndaren är mer benägen att visa sina kort när han har AA än om han har en sämre hand.

Han vill ju att du ska fortsätta lägga bra händer när han raisar, och därför vill han förstärka ditt beteende.

 

Skulle iofs kunna vara tvärtom, dvs att man visar när motståndaren gjort fel för att tilta honom lite, men jag tror mer på första alternativet.

 

Tror även att spelare i allmänhet oftare visar AA än andra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man foldar och visar KK så tror jag att motståndaren är mer benägen att visa sina kort när han har AA än om han har en sämre hand.

Han vill ju att du ska fortsätta lägga bra händer när han raisar, och därför vill han förstärka ditt beteende.

 

Skulle iofs kunna vara tvärtom, dvs att man visar när motståndaren gjort fel för att tilta honom lite, men jag tror mer på första alternativet.

 

Tror även att spelare i allmänhet oftare visar AA än andra händer.

 

Har själv alldrig visat vad jag kastat då det är omöjligt på SS.

Däremot har fi några gånger visat sin "fina" hand och några gånger så har även en shortstack fått in sina marker med 55 eller dylikt och på det viset har jag fått se AA.

Sen finns det faktiskt vissa mönster och vissa spelare som helt enkelt inte kan ta fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...