heimdall87 Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Reason...? EDIT: Joke? Nope inget skämt. Ibland när man är upptagen vid andra bord ser man AA tajma ut i ögonvrån. Panik när man inte hinner dit. Citera
Steel Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Du får ursäkta mig Steel men sånt här är oerhört beroende av vilken nivå personen säger det på. Det kan vara allt från plumpa mellanstadiepåhopp till grymma trippelironier.Detta var alltså även det ett grymt ironiskt, coolt och moget sätt att använda cp som nedvärderande uttryck. Ok, svårutläst imo, men visst, fortsätt skriva sånt då om det nu är så viktigt för er....Men det är ju klart.... det är ju jävligt coolt att säga att man minsann aldrig foldar... cp-barn, poker handlar om pengar inte att visa hur stor kuk man har. Citera
Franco_Baresi Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Detta var alltså även det ett grymt ironiskt, coolt och moget sätt att använda cp som nedvärderande uttryck. Ok, svårutläst imo, men visst, fortsätt skriva sånt då om det nu är så viktigt för er.... Det jag menar är att det finns olika nivåer... tex Nivå 1: Använder "bög" som ett skällsord. Syftar till att förolämpa. Nivå 2: Har kommit över nivå 1 och ogillar därför de till synes "omogna" förolämpningarna. Korrekt i sin indignation vid nivå 1-fall men pinsamt bakom när högre nivåer använder det. Nivå 3: Har förmågan att driva med sig själv, har klarat av fas 2 och använder nu "bög", "cp" som ironiska förolämpningar Nivå 4: Är en mer avancerad variant på nivå 2. Klagar ironiskt på nivå 1 och nivå 3-förolämpningarna, främst nivå 3 eftersom nivå 1-killen anses för enkel match. Nivå 5: Driver således med nivå 2 och 4. Ironiserar över nivå 3-användandet. Får komiska effekter när nivå 3-killen tror sig hittat en bundsförvant lika cool som han. Finns även högre nivåer men där räcker jag inte till. Konsultera Eurythmech för mer info. Citera
Ost Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Dock lämpar sig ingen av nivåerna egentligen särskilt väl i ett ansiktslöst, skriftbaserat diskussionforum som detta. Men att faktiskt säga vad man menar verkar vara en konst som gått förlorad hos många... Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag har foldat AA först att agera i en SnG en gång, "didn´t act in time". Jobbigt med flera bord på en gång... Citera
jello Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Dock lämpar sig ingen av nivåerna egentligen särskilt väl i ett ansiktslöst, skriftbaserat diskussionforum som detta. Men att faktiskt säga vad man menar verkar vara en konst som gått förlorad hos många... Tror nog att Franco var rätt så med på noterna och om ni andra tog illa upp hyser jag iofs medlidande för er, men inte av anledningen att ni blev upprörda. Franco, min älskade vän, den här KK-diskussionen (höhö) är rätt mycket en antidiskussion eftersom vi är rätt överens och jag redan har kallat dig cp tillräckligt många gånger. Snoppmätartävligen kan vi ta i en off topic-tråd. Pics or it didnt happn. Citera
jello Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Konsultera Eurythmech för mer info. Nivå 8. Citera
Recommended Posts