Gå till innehåll

Greg Raymer’s PokerStars Account Hacked

mysiskatten

Recommended Posts

från highstakesreport.com 20Mars

"

Greg Raymer’s PokerStars Account Hacked

Greg RaymerI haven’t heard of many hacking attempts being made, but word is that poker account hacking is becoming a growing problem. This time, it was PokerStars.com professional Greg “Fossilman” Raymer who had his account hacked.

According to a few railbirds, they were watching Raymer play and found his actions to be particularily peculiar. It seemed as if Greg wasn’t thinking clearly and was losing many strangely play hands. One railbird reported “He was just dumping chips, then moving from HU to HU. But the strange part was that he was playing against an unknown high stakes poker player under the handle “Ikeyrson.” It was really weird.”

The hands didn’t get overly strange until a very amateur move was made. Fossilman had called a bet for over 90% of his chips early in the hand, only to fold to a very small bet later on. Those who were watching knew that this was fishy and the odd activity was immediately reported to PokerStars.com support, who then froze the account of player Ikeyrson.

This event should be a lesson to all of us though. We need to treat our poker accounts with care, as the money held within is even more liquid than that of an online bank account. Funds can be transferred from account to account very quickly, and if you are hacked, you may never see your hard earned money again.

"

Dax att göra något åt detta Pokerstars och alla andra som låsas som inget händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Göra nåt åt vad, att deras name pros har idiotiska lösenord?

Det finns massor att göra åt det hela och jag skulle gladligen betala extra för säkerheten. Såg nu senast när jag loggade in på ett gammalt B2B konto att de faktiskt kommit en bit på vägen. Där kan man nu ange upp till tre specifika IP adresser som man enbart tillåts logga in från om man vill. Från en annan B2B sajt kan man beställa en säkerhetsdosa liknande de banker har.

Därför eurythmech sluta vara så jävla dryg och släng ut dig sådana här svar utan att du har en anning om hur det hela ens gick till!

Länk till kommentar

Eh... borde inte ganska många råkat ut för det då? Loginnamnet är ju inte direkt svårt att få.

Vissa är mer lönsamma än andra att hacka.

Inte omöjligt att det var så enkelt att ha hade ett liten "trojan" körandes på sin dator när han loggade in på sitt pokerkonto, sedan skickades lösen automatiskt med mail till "hackern". Svårare än så behöver det inte vara.

100 olika sätt att hacka ett poker konto finns böcker om detta ;)

@eurythmech du är stor i käften tills du sitter i samma sits själv

Länk till kommentar

Kan folk sluta vara dumma i huvet?

Greg berättade att nån nisse hade suttit och gissat och gissat tills han gissade rätt.

Så fan ta det här forumet om jag får en varning för det här.

Hoppas ditt pokerkonto blir hackat så får vi se hur positiva minerna är då.

Eller ditt pokerforum konto kanske också blir hackat! hoppas

Länk till kommentar

Hoppas ditt pokerkonto blir hackat så får vi se hur positiva minerna är då.

Eller ditt pokerforum konto kanske också blir hackat! hoppas

Exakt vari ligger logiken här?

Är jag positiv?

Jag irriterar mig bara på tomten som hoppar på Stars här, när det med största sannolikhet är Raymer om någon som kan ta på sig skulden.

Stars verkar ha skött det här snyggt, och killen fick ju inte direkt ut några pengar.

Stör mig också på att folk vägrar lyssna på mig. Men det är ju så mycket roligare att lalla runt på syra.

Länk till kommentar

Göra nåt åt vad, att deras name pros har idiotiska lösenord?
Koddosa är ju ett rätt självklart exempel på vad som kan göras. Kan ju fås när man rejkat sitt första k så sajterna inte behöver gå back på affären.

Över huvud taget så är ju säkerheten rätt undermånlig i branschen när det gäller just kontohackning*. Till skillnad från insättningsbedrägeri där siterna snarare än kunderna bär kostnaden.

* Det ligger förstås lite i sakens natur när det gäller ett system som kräver att man utan större besvär ska kunna omsätta tusentals dollar på någon minut. Men att hela kontot kan knäckas så länge man har tillgång till epostaddress är inte särskilt rimligt.

Länk till kommentar

@Moderator Lite offtopic men undrar om ni inte har regler på detta forum? om hur man beter sig osv?

@eurythmech Du har problem i dit liv?? Låt det inte gå ut över mig eller andra här på forumet. Försök prata lite vänligare. Du beter dig som en 10åring som skriker hora hela dagarna? Du är rolig 1/2 gång av 10.

Länk till kommentar

Jodå. Det finns regler som skall följas. Därav att han har blivit varnad för sitt beteende!!

Och jag håller med dig i det här ärendet - man skall vara snäll mot varandra. Bättre att utrycka sig på ett sätt som inte får andra arga/sårade/irriterade!

Länk till kommentar

ursäkta ot men...

man skall vara snäll mot varandra. Bättre att utrycka sig på ett sätt som inte får andra arga/sårade/irriterade!
Alltså en barndoms kamrat sa en gång i tiden "man skall alltid vara snäll", vi skrattade åt uttrycket som bara den och det här är lite samma sak.

Man måste inte alls vara snäll, men det innebär inte att man får säga vad som helst.

Länk till kommentar

Hehe, råkade försöka tänka mig eurythmech i riktiga livet.

Rädd för konsumkassörskan, stryker längs fasaderna med nedslagen blick, törs nog inte åka buss.

Oskuld, förståss...

Men internet har hjälpt många att tro att dom har ett liv...

LOL, dagens klonk redan nu..

Sådär är vi nog ganska många här på forumet som har tänkt.

Verkar vara omöjligt att hålla igång ett forum utan att få sånt folk att hänga runt och känna att de kan våga säga sånt som de inte ens vågar tänka när de står där framför dig.

Länk till kommentar

Jag håller med Hjort här. Det är inte mycket begärt att öka säkerheten på pokerkonton ett snäpp.

Ett enkelt sätt är att göra lösenord och användarnamn svårare att knäcka. Inloggning kan vara en-faktor, två-faktor eller tre-faktors. En-faktor är något du vet, t.ex. ett lösenord. Två-faktor är något du vet OCH något du har, t.ex. lösenord + koddosa/sms/smartcard/kodbricka. Tre-faktor är något du är, t.ex. lösenord + koddosa + fingeravtryck/ögonavläsning/röstigenkänning.

Bankerna använder sig av två-faktors säkerhet och det vore fullt rimligt att implementera hos alla siter. Hur man sedan finansierar det är upp till siterna, men att de inte ens erbjuder det är bara värdelöst!

Lösenord

Den svagaste länken är ofta användarens lösenord. Det finns program som automatiskt provar igenom ordlistor med varianter, så användaren bör undvika lösenord som är ord på något språk, egennamn eller enkla varianter eller kombinationer av dem. Enkla mönster på tangentbordet bör också undvikas. Om en person försöker komma åt lösenordsskyddat material eller datorer där du har valt lösenord och han känner till att du har valt lösenordet skulle hans första gissningar vara namn och nummer i din närhet som är lätta att komma åt, exempelvis din frus namn, barn, husdjur, telefonnummer, personnummer, även bakåtvända varianter typ "Sredna" (Anders).

Lösenordet skall inte heller skrivas ner och förvaras i närheten av datorn. Vissa företag kan också ha en policy som tvingar all sin personal att hitta på ett sådant avancerat lösenord att de omöjligen kan komma ihåg det och på så vis tvingas att skriva ner det på en lapp och lagra den i närheten av sin dator, på så sätt omintetgörs den policy som skulle ge bra säkerhet.

Generellt sett är lösenord på 1-7 bokstäver från A till Ö, stora eller små bokstäver samt siffror "osäkra" då en vanlig persondator kan gissa sig fram till dessa på mindre än en månad

Länk till kommentar

Såg nu senast när jag loggade in på ett gammalt B2B konto att de faktiskt kommit en bit på vägen. Där kan man nu ange upp till tre specifika IP adresser som man enbart tillåts logga in från om man vill.

Låter väldigt enkelt att införa som standard på alla sajter. Eller - ni som fattar hur datorer funkar - är jag för optimistisk nu?

Länk till kommentar