Hypage Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Hej igen! Tänkte börja lite med ett roligt projekt, att försöka bygga en rulle från 1000kr. Målet är att nå 10 000kr. Tänkte även föra statistik m.m över det här. Dels så att jag kan få tips från er användare men även så jag kan analysera mitt eget spel lättare. Har tittat runt lite på olika pokerdagböcker här på forumet och det ser ju riktigt roligt ut att föra statistik på sitt eget spel på det viset vissa av er gör:-D Jag känner mig VERKIGEN VILSEN på att föra dagbok över mitt spel. Har ju som sagt tittat på lite andra dagböcker och det är en del jag inte förstår:mrgreen: Men jag har ju er till hjälp:) Ni kommer här att få möjligheten att påverka denna dagbok:D Till själva saken.... Jag kommer att spela sitngos och vill hela tiden hålla er och mig själv uppdaterad. Hur gör alla när ni för er statistik? Antalet vunna, antalet spelade osv, är detta siffror som går att hämta på sajten? eller sitter man och räknar ut dessa själv? Undrar även hur jag hämtar hand history från SvS om det går:) Undrar även vad ska jag ha med i min dagbok?! Vad är ROI förnått , sett det i många dagböcker i samband med In the money. Men somsagt, kom med dom viktigaste tipset om saker när man ska skriva sin egen pokerdagbok och svara gärna på dom frågor jag ställt. Kommer starta dagboken så fort som möjligt när jag fått svar på dom viktigaste sakerna. Tack på förhand. Citera
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Hej och lycka till med ditt projekt. Spelar själv SnG:s på SvS. Många använder Tourneymanager för bokföring, jag använder ett Exceldokument från 2+2 och det finns även Excel dokument här på forumet att tanka ner. Lycka till! Citera
Hypage Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 blattanfejan du råkar inte veta hur man kollar sin hand history på SvS om det är möjligt? Citera
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 blattanfejan du råkar inte veta hur man kollar sin hand history på SvS om det är möjligt? Jo det är fullt möjligt. Är på jobbet nu men postar ikväll. Har för mig att det är under service eller något liknande. Kan även förklara ROI då. Citera
benknackan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 ROI = Revenue Over Investment (gissningsvis) är i alla fall vad det motsvarar. Alltså så resultatet blivit i spelet (totalt) i jämförelse med vad du har betalt för att få spela (totalt). Aka om du har betalt 1000 kr för att spela säg 10-50 sng ngnstans (oviktigt). Och har vunnit 1250 kr i prispengar på dem så har du en ROI på 25 % Citera
Hypage Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 tackar tackar, tror den här tråden får gå ut på att hjälpa mig med mina frågor om dagboksstarten så startar jag en ny tråd sen med min dagbok utan 40 frågor, någon administratör som kan svara på om jag får göra så förresten? kanske är onödigt? Citera
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 ROI = Revenue Over Investment (gissningsvis) är i alla fall vad det motsvarar. Alltså så resultatet blivit i spelet (totalt) i jämförelse med vad du har betalt för att få spela (totalt). Aka om du har betalt 1000 kr för att spela säg 10-50 sng ngnstans (oviktigt). Och har vunnit 1250 kr i prispengar på dem så har du en ROI på 25 % Return of investment. Men korrekt förklarat Citera
Hypage Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 okej tackar för svaren. Hur tusan ska man hålla reda på alla dessa siffror på enklaste sätt då? Vad är en bra ROI samt ITM siffra då? alltså vad är godkänt:D Citera
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 okej tackar för svaren. Hur tusan ska man hålla reda på alla dessa siffror på enklaste sätt då? Tourneymanager eller Excel. Googla på Tourneymanager. Du får testa gratis X antal turrar Citera
Memory Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=25740 Citera
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 HH:s hittar du under fliken support. Vilken nivå kör du på och vad nickar du? Citera
gallico Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Return On Investment. Men korrekt förklarat FYP Citera
Hypage Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 okej, tackar för svaren kör 50+5 sitngo, nickar j3rnb3rg Citera
Recommended Posts