Gå till innehåll

Tänker låta lillasyster börja spela, var, hur?


Opteron

Recommended Posts

Min lillasyster är 16 år (fyller 17) och är för tillfället riktigt fattig och ganska avundsjuk på att jag tjänar pengar på poker.

 

hon har ganska svårt med matte och är ganska konstnärlig av sig så jag har trott att hon inte riktigt haft förmågan att bli bra på poker på riktigt, i bästa fall en hyfsad low limit-spelare och då tror jag det inte är värt att börja överhuvetaget.

 

Sa i vilket fall åt henne att testa sin IQ på mensa.dk och hon hävdar att hon har ett IQ på 124 (typ top 5% av befolkningen), förlåt att jag inte trodde på dig :P Så tänker således låta henne börja spela lite smått.

 

Nu vill jag ha lite råd om vilket spel hon ska spela och var hon ska spela.

 

Hon kommer garanterat inte få sätta in riktiga pengar på någon pokersida för mina föräldrar utan det som ska bli är någon form av gratisdollar eller gratis-sng:s

 

Vet att everest har gratis-sng:s, finns det några andra trevliga ställen att börja med en BR på 0$ eller är everest 0$-sitngo the shit??

 

Är sit´ngos ett spel ni rekommenderar henne att satsa på i början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hon är en ganska otjejig tjej med vilket jag menar att jag inte tror en sekund att hon skulle ha svårt att "dega in".

 

Är inte supersugen på att stejka henne eftersom jag skulle känna mig tvingad att lägga ner tid på att "utbilda" henne och jag är redan ganska upptagen. Dessutom vill jag inte att hon ska spela limit.

 

Vore väldigt bekvämt att bara sätta henne på gratis sitngos och ge henne nån text skriven av nån här på pf.nu om basic sitngo-regler och hoppas att hon klonkar ihop till en 22$-värdig rulle på några månader och sedan kan sköta sig själv.

 

 

Everest gratis-sitngo, har de en total prispot på 0.1 eller 1$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixed limit lär väl vara det bästa i början. Köp en bra nybörjarbok, typ Small Stakes Hold'em eller Internet Texas Hold'em och säg att hon ska läsa igenom nån av dom, eller bägge. Sen stejkar du henne med 100$ på någon sida där hon får lira micro FL, typ 0.1/0.2. Efter ett tag när hon lärt sig spelet ordentligt så kan hon prova på SnG's på väldigt låga nivåer, 1-3$ inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som inte har hamnat bland top 5% av befolkningen i ett IQ-test på nätet?

 

aldrig hört om nån iaf.

 

men det är ju för att dom inte stämmer, går ju inte att inte svara rätt på dom.

fick 160 i IQ sist jag skrev ett. om det endå vore så väl

 

vill man veta sitt IQ får man skriva ett riktigt IQ test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lillasyster är 16 år (fyller 17) och är för tillfället riktigt fattig och ganska avundsjuk på att jag tjänar pengar på poker.

 

hon har ganska svårt med matte och är ganska konstnärlig av sig så jag har trott att hon inte riktigt haft förmågan att bli bra på poker på riktigt, i bästa fall en hyfsad low limit-spelare och då tror jag det inte är värt att börja överhuvetaget.

 

Sa i vilket fall åt henne att testa sin IQ på mensa.dk och hon hävdar att hon har ett IQ på 124 (typ top 5% av befolkningen), förlåt att jag inte trodde på dig :P Så tänker således låta henne börja spela lite smått.

 

Nu vill jag ha lite råd om vilket spel hon ska spela och var hon ska spela.

 

Hon kommer garanterat inte få sätta in riktiga pengar på någon pokersida för mina föräldrar utan det som ska bli är någon form av gratisdollar eller gratis-sng:s

 

Vet att everest har gratis-sng:s, finns det några andra trevliga ställen att börja med en BR på 0$ eller är everest 0$-sitngo the shit??

 

Är sit´ngos ett spel ni rekommenderar henne att satsa på i början?

Om du nu tjänar pengar på poker så stäjka henne annars gillar jag 16åriga tjejer och kan stäjka fint för "%" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite konstigt att använda IQ till varför man har potential att bli en bra pokerspelare. Det är ju verkligen inte så att de med högst IQ i världen sitter å fiser på varsin stol i bobby's room å lirar 1000/2000$ FL HORSE

 

Jo, hög IQ och bra pokerspel går faktiskt ganska hyfsat hand ihand. Med då menas IQ = förmåga att lyckas bra på IQ-test.

 

IQ-test bygger väldigt mycket på just mönsterigenkänning, sågot som är viktigt i poker. IQ-test mäter inte intelligens, däremot brukar intelligenta människor lyckas bra på IQ-test, men en hög IQ är inget bevis på intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, hög IQ och bra pokerspel går faktiskt ganska hyfsat hand ihand. Med då menas IQ = förmåga att lyckas bra på IQ-test.

 

IQ-test bygger väldigt mycket på just mönsterigenkänning, sågot som är viktigt i poker. IQ-test mäter inte intelligens, däremot brukar intelligenta människor lyckas bra på IQ-test, men en hög IQ är inget bevis på intelligens.

 

javisst är det så, men man måsste ju skriva ett riktigt IQ test för att det ska kunna vara nåtta att gå på. ett internet test säger absolut ingeting

 

påstår inte att du sagt nått annat, bara kkonstaterar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt värt för sig att stejka henne med säg $10-$100 beroende vad du känner för. givetvis tar du 30% av hennes vinst upp till hennes br kommer upp i $25k. när alternativet är att sitta och spela extrermt tråkiga freerolls lär hon ju inte säga nej till dina generösa villkor. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

javisst är det så, men man måsste ju skriva ett riktigt IQ test för att det ska kunna vara nåtta att gå på. ett internet test säger absolut ingeting

 

påstår inte att du sagt nått annat, bara kkonstaterar :D

 

Så länge frågorna är någorlunda kluriga så är det klart att antalet frågor man klarar av säger något. Sen exakt hur väl det går att översätta till pokerpotential det vet jag inte.

 

För övrigt tycker jag det låter som en bra idé att låta henne börja lira frirullar. Känner mig inte helt okej med att småbarn börjar med eget kapital eller spons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...