Opteron Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Min lillasyster är 16 år (fyller 17) och är för tillfället riktigt fattig och ganska avundsjuk på att jag tjänar pengar på poker. hon har ganska svårt med matte och är ganska konstnärlig av sig så jag har trott att hon inte riktigt haft förmågan att bli bra på poker på riktigt, i bästa fall en hyfsad low limit-spelare och då tror jag det inte är värt att börja överhuvetaget. Sa i vilket fall åt henne att testa sin IQ på mensa.dk och hon hävdar att hon har ett IQ på 124 (typ top 5% av befolkningen), förlåt att jag inte trodde på dig Så tänker således låta henne börja spela lite smått. Nu vill jag ha lite råd om vilket spel hon ska spela och var hon ska spela. Hon kommer garanterat inte få sätta in riktiga pengar på någon pokersida för mina föräldrar utan det som ska bli är någon form av gratisdollar eller gratis-sng:s Vet att everest har gratis-sng:s, finns det några andra trevliga ställen att börja med en BR på 0$ eller är everest 0$-sitngo the shit?? Är sit´ngos ett spel ni rekommenderar henne att satsa på i början? Citera
Appel Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 En bra grej är ju då att börja med att plöja ngr böcker. Sen som sagt gratisturre som sen följs upp av limitspel. Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Everest $0-sng is the shit! Tagit mig därifrån till en br på $10'000 på ca 3,5 månader Tokdisciplin och autofold tar dig i pengarna /SK Citera
Opteron Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Hon är en ganska otjejig tjej med vilket jag menar att jag inte tror en sekund att hon skulle ha svårt att "dega in". Är inte supersugen på att stejka henne eftersom jag skulle känna mig tvingad att lägga ner tid på att "utbilda" henne och jag är redan ganska upptagen. Dessutom vill jag inte att hon ska spela limit. Vore väldigt bekvämt att bara sätta henne på gratis sitngos och ge henne nån text skriven av nån här på pf.nu om basic sitngo-regler och hoppas att hon klonkar ihop till en 22$-värdig rulle på några månader och sedan kan sköta sig själv. Everest gratis-sitngo, har de en total prispot på 0.1 eller 1$? Citera
gdaily Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Är inte supersugen på att staka henne Skriv "stejka henne", annars kommer det 35.000 förslag om att dom kan ge henne stake... Citera
hf89fc Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Skriv "stejka henne", annars kommer det 35.000 förslag om att dom kan ge henne stake... Jag kan STAKA henne Nejdå men blir lite fel, är man inte för ung vid 16år ? . Citera
boman Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Skriv "stejka henne", annars kommer det 35.000 förslag om att dom kan ge henne stake... Tillägnar dig en LOL-post Ola, hahaha! :lol: Vet dock inte vad som var så himla roligt med det där, men stolen höll jag på att falla av. Citera
Opteron Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Skriv "stejka henne", annars kommer det 35.000 förslag om att dom kan ge henne stake... fixat, svenelska är jobbigt ibland. Har du nån tanke på hur jag borde lägga upp hennes poker-karriär? Citera
Nidson Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Är det någon som inte har hamnat bland top 5% av befolkningen i ett IQ-test på nätet? Citera
sorkenkk Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Fixed limit lär väl vara det bästa i början. Köp en bra nybörjarbok, typ Small Stakes Hold'em eller Internet Texas Hold'em och säg att hon ska läsa igenom nån av dom, eller bägge. Sen stejkar du henne med 100$ på någon sida där hon får lira micro FL, typ 0.1/0.2. Efter ett tag när hon lärt sig spelet ordentligt så kan hon prova på SnG's på väldigt låga nivåer, 1-3$ inköp. Citera
strater Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Är det någon som inte har hamnat bland top 5% av befolkningen i ett IQ-test på nätet? Finns väl några har ja hört, tror det är samma som inte vinner pengar på poker Citera
badtorsker Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Finns ju flera sajter som ger ut no-deposit-bonusar som man bara behöver regga för att få, och dessutom finns det ju massa affesajter som det går att regga via. Bästa sättet att börja på imo och tar inte lång tid att hitta om du letar lite. Citera
manshora Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Är det någon som inte har hamnat bland top 5% av befolkningen i ett IQ-test på nätet? aldrig hört om nån iaf. men det är ju för att dom inte stämmer, går ju inte att inte svara rätt på dom. fick 160 i IQ sist jag skrev ett. om det endå vore så väl vill man veta sitt IQ får man skriva ett riktigt IQ test. Citera
hansolo Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 lite konstigt att använda IQ till varför man har potential att bli en bra pokerspelare. Det är ju verkligen inte så att de med högst IQ i världen sitter å fiser på varsin stol i bobby's room å lirar 1000/2000$ FL HORSE Citera
komlmogorov Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Kan väl vara värt att kolla in vilka sajter som har frirullar med lite vettigare struktur. Kan nog vara lite mer "pokerspel" på dom än vad jag misstänker att playmoney sng har. Citera
Tiltkorven Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Min lillasyster är 16 år (fyller 17) och är för tillfället riktigt fattig och ganska avundsjuk på att jag tjänar pengar på poker. hon har ganska svårt med matte och är ganska konstnärlig av sig så jag har trott att hon inte riktigt haft förmågan att bli bra på poker på riktigt, i bästa fall en hyfsad low limit-spelare och då tror jag det inte är värt att börja överhuvetaget. Sa i vilket fall åt henne att testa sin IQ på mensa.dk och hon hävdar att hon har ett IQ på 124 (typ top 5% av befolkningen), förlåt att jag inte trodde på dig Så tänker således låta henne börja spela lite smått. Nu vill jag ha lite råd om vilket spel hon ska spela och var hon ska spela. Hon kommer garanterat inte få sätta in riktiga pengar på någon pokersida för mina föräldrar utan det som ska bli är någon form av gratisdollar eller gratis-sng:s Vet att everest har gratis-sng:s, finns det några andra trevliga ställen att börja med en BR på 0$ eller är everest 0$-sitngo the shit?? Är sit´ngos ett spel ni rekommenderar henne att satsa på i början? Om du nu tjänar pengar på poker så stäjka henne annars gillar jag 16åriga tjejer och kan stäjka fint för "%" Citera
gdaily Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 lite konstigt att använda IQ till varför man har potential att bli en bra pokerspelare. Det är ju verkligen inte så att de med högst IQ i världen sitter å fiser på varsin stol i bobby's room å lirar 1000/2000$ FL HORSE Jo, hög IQ och bra pokerspel går faktiskt ganska hyfsat hand ihand. Med då menas IQ = förmåga att lyckas bra på IQ-test. IQ-test bygger väldigt mycket på just mönsterigenkänning, sågot som är viktigt i poker. IQ-test mäter inte intelligens, däremot brukar intelligenta människor lyckas bra på IQ-test, men en hög IQ är inget bevis på intelligens. Citera
manshora Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jo, hög IQ och bra pokerspel går faktiskt ganska hyfsat hand ihand. Med då menas IQ = förmåga att lyckas bra på IQ-test. IQ-test bygger väldigt mycket på just mönsterigenkänning, sågot som är viktigt i poker. IQ-test mäter inte intelligens, däremot brukar intelligenta människor lyckas bra på IQ-test, men en hög IQ är inget bevis på intelligens. javisst är det så, men man måsste ju skriva ett riktigt IQ test för att det ska kunna vara nåtta att gå på. ett internet test säger absolut ingeting påstår inte att du sagt nått annat, bara kkonstaterar Citera
Spelgalen Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 riktigt värt för sig att stejka henne med säg $10-$100 beroende vad du känner för. givetvis tar du 30% av hennes vinst upp till hennes br kommer upp i $25k. när alternativet är att sitta och spela extrermt tråkiga freerolls lär hon ju inte säga nej till dina generösa villkor. Citera
eurythmech Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 javisst är det så, men man måsste ju skriva ett riktigt IQ test för att det ska kunna vara nåtta att gå på. ett internet test säger absolut ingeting påstår inte att du sagt nått annat, bara kkonstaterar Så länge frågorna är någorlunda kluriga så är det klart att antalet frågor man klarar av säger något. Sen exakt hur väl det går att översätta till pokerpotential det vet jag inte. För övrigt tycker jag det låter som en bra idé att låta henne börja lira frirullar. Känner mig inte helt okej med att småbarn börjar med eget kapital eller spons. Citera
ebisumaru Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Om det är pengar hon vill tjäna är det väl bättre att jobba? Citera
Recommended Posts