Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

JAg vet vad jag gjorde men skulle behöva lite feedback på hur ni andra skulle göra. Inga reads på FI, ny vid bordet:

***** Hand 269387268 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 mars 2007 19:10:45

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

Plats 1: vallon (3400.00)

Plats 2: hlindahl (3785.00)

Plats 3: helleman (1305.00)

Plats 4: Ängeln17 (2460.00)

Plats 5: gg6 (2515.00)

Plats 6: kurt8 (4450.00)

Plats 8: Mawi6 (1290.00)

Plats 9: Jägar´n1 (1915.00)

Plats 10: pkpatkar (3565.00)

Jägar´n1 lägg LM 50.00

pkpatkar lägg SM 100.00

** Giv **

Ängeln17 [:Qc::Qd:]

*** Bet Runda 1 ***

vallon Lägg

hlindahl Lägg

helleman Lägg

Ängeln17 Höj till 400.00

gg6 Lägg

kurt8 Lägg

Mawi6 Lägg

Jägar´n1 Lägg

pkpatkar Syna 400.00

*** Flop(Board): *** : [:8d::8c::6h:]

*** Bet Runda 2 ***

pkpatkar Passa

Ängeln17 Satsa 400.00

pkpatkar All-in 3165.00

Ängeln17 ??????

Ja, vad gör vi?

Foldar eller synar.

Postad

pf, beror på standard men med såna här stackar kan det vara en ide att dra ner på pfraisarna, det blir för dyrt i längden annars.

flop, här gillar jag din halvpott. du blir bluffad oftare här med lägre bet. om du bettar 6-700 har du lagt in så stor del av din stack så ingen vågar nog spela tlbaka mot dig utan nåt som dom tror ärbäst.

Postad
pf, beror på standard men med såna här stackar kan det vara en ide att dra ner på pfraisarna, det blir för dyrt i längden annars.

Hur menar du när du säger "dyrt i längden"?

flop, här gillar jag din halvpott. du blir bluffad oftare här med lägre bet. om du bettar 6-700 har du lagt in så stor del av din stack så ingen vågar nog spela tlbaka mot dig utan nåt som dom tror ärbäst.

Varför? Har fi en bra hand så åker pengarna in, spelar ingen roll om du bettar halvpott eller pott. Hero sitter med 25bb och fi täcker oss, inte ofta man ger sig på en bluff här. Här är det bättre att betta mellan 3/4 och pott (personligen gillar jag 3/4 här, pott med färgdrag på brädan).

Vad gör du om du bettar halvpott, fi synar och det kommer ett A eller K på turn?

Tycker det är alltid fel att slowplaya i en sng.

Postad
Och om han han hade en åtta skulle han verkligen ställa in hela kadavret på floppen då?

nu kräver du iofs att fi tänker, lite mycket begärt skulle jag vilja säga :mrgreen:

Postad
Var en MTT inte SnG

Oj, såg att det var du som posta och antod direkt att det var från en sng =)

När du postar från MTT så skriv hur priserna ser ut, hur många spelare det är kvar och medelstacken. Nu spelar det inte så stor roll i denna hand (här synar du så klart), men kan vara avgörande ibland ;)

Postad
Oj, såg att det var du som posta och antod direkt att det var från en sng =)

När du postar från MTT så skriv hur priserna ser ut, hur många spelare det är kvar och medelstacken. Nu spelar det inte så stor roll i denna hand (här synar du så klart), men kan vara avgörande ibland ;)

:lol: :lol:

Spelar faktiskt annat än Sng oxå.

Ska försöka komma ihåg det till nästa gång.

Postad

Syn säger ni alla. Det var vad jag gjorde med. Tveka aldrig överhuvudtaget.

Sen gick det så här.

***** Hand 269387268 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 mars 2007 19:10:45

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

*** Flop(Board): *** : [:6h::8c::8d: ]

*** Bet Runda 2 ***

pkpatkar Passa

Ängeln17 Satsa 400.00

pkpatkar All-in 3165.00

Ängeln17 All-in 2060.00

*** Turn(Board): *** : [:6h::8c::8d::Ks:]

*** River(Board): *** : [:6h::8c::8d::Ks::Jh: ]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4970.00

Ängeln17 [:Qd::Qc:] Två par, damer och åttor Vinst :0.00

pkpatkar [:Js::Jd: ] Kåk Vinst :4970.00 :cry: :cry: :cry: :cry:

Jaja, shit happens (all the time, every time :rolleyes:) men ville bara veta om jag gjorde rätt. Man funderar så djvla mkt när man blir utdragen i nästan varenda hand.

Tack och - Case closed

Postad
Det är väl ganska självklart?

Det kostar mindre att ge upp potter om man höjer mindre, och vi får mer manövreringsutrymme i mindre potter.

Det håller jag med om, men QQ är alldeles för bra för det. Du vill ju spela en stor pott med QQ.

Postad
Det håller jag med om, men QQ är alldeles för bra för det. Du vill ju spela en stor pott med QQ.

Visst vill vi det. Men jag tror inte det blir märkbart svårare att få in degen mot en hyfsad hand faktiskt, vi sitter ju trots allt så grunt. Och att höja olika mycket beroende på handstyrka gillar jag inte alls.

Postad
Visst vill vi det. Men jag tror inte det blir märkbart svårare att få in degen mot en hyfsad hand faktiskt, vi sitter ju trots allt så grunt. Och att höja olika mycket beroende på handstyrka gillar jag inte alls.

Antar att du syftar på heros höjning, och inte det jag rekomenderade som höjning.

Postad
Hur menar du när du säger "dyrt i längden"?

Varför? Har fi en bra hand så åker pengarna in, spelar ingen roll om du bettar halvpott eller pott. Hero sitter med 25bb och fi täcker oss, inte ofta man ger sig på en bluff här. Här är det bättre att betta mellan 3/4 och pott (personligen gillar jag 3/4 här, pott med färgdrag på brädan).

Vad gör du om du bettar halvpott, fi synar och det kommer ett A eller K på turn?

Tycker det är alltid fel att slowplaya i en sng.

eury, sa allt viktigt om dyrt i längden.

men halvpott. ja det är lite vilket som beroende på fi. men allmänt kan fi inte bluffa oss om vi bettar pott här för han vet att vi inte kan folda och som du säger, om fi har en färdig hand som han bestämmer sig för att spela så åker pengarna in såklart. men om fi jagar med ak (6 outs) får vi in mer pengar där fi gör ett misstag, så det är ok för mig. Halvpott här öppnar för fi att göra fler misstag än ett pottbet. jag tror det är bra för oss