Gå till innehåll

Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?  

144 medlemmar har röstat

1. 1. Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?

• Ja förfan!
      101
    • Nej. Gå och lägg er.
      43

Recommended Posts

• Svars 435
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ne nu fan får det bli ordning på torpet !!! Fyfan vad tragisk jag är, sitter inne hela jävla dagarna i min fotölj framför datorn och orkar inte gå ut och göra nått vettigt när det är fint väder, tur man inte har anlag att bli fet för annars skulle jag vart fet som fan nu. Lixom jag vill kunna GRAJNDA MYCKET MER än jag gjort förut, men då håller det inte att sitta still vid datorn dygnet runt, ne för att grajnda massa måste jag ha ork, och då måste jag börja träna igen. Så ikväll skiter jag i att supa som jag hade tänkt och tar en lång jävla löptur istället, måste ta tag i mig själv nu.

Lixom man vet man är i dålig form när man får träningsverk dagen efter man kommit hem från thailand eftersom man gick omkring på flygplatsen :oops: Både min hälsa och min poker kommer definitivt att gynnas av att börja träna igen, så vadfan väntar jag på? :D Inte fan vet jag så därför blir det madlöpa ikväll :)

:c::d::h::s:

Angående pokern så har jag spelat en session idag, p.g.a min slapphet så pallar jag nuförtiden bara grajnda en halvtimma kanske, inte bra.. Allafall så spelade jag rätt kasst och blev reraisad mycket men vann en 550$ pott med floppat set mot KK som hade färgdrag, skönt den fick stå allafall så blev lillplusset på 50$.

Nu ska jag iväg och lämna in en film och hämta en platta öl som jag och en polare delat på, jag sparar min halva till nån annan helg eller så belönar jag mig efter löpturen med nån bärs vid datorn, är ju rätt najs de :)

Sen så håller jag och dem andra krigarna, d.v.s noisoli* och benknackan och eventuellt punkrock_kid (kom in på msn en gång i livet :-P ) på och fixar med Barcelona resan, hoppas att vi kan boka och fixa klart allt snart :) Om nån mer är sugen att haka på så hojta till bara :)

jaja, hörs senare :h:

(btw, vart håller du hus luap? :shock: Dagboken saknar dig :h: )

Så ja! Precis den push jag behövde.. Ser precis ut som ngt jag skulle vilja skriva själv, nu slipper jag ju det så då e det dags att följa efter och ta tag i livet, försöka göra ngt åt kroppen inför beach 2007!!

THX!

Postad
Så ja! Precis den push jag behövde.. Ser precis ut som ngt jag skulle vilja skriva själv, nu slipper jag ju det så då e det dags att följa efter och ta tag i livet, försöka göra ngt åt kroppen inför beach 2007!!

THX!

trevligt trevligt, alltid kul att inspirera :D

Postad

Spelade en liten session nyss med 6 st NL200 bord på everest, började riktigt bra och låg plus en 400$ rätt snabbt, men sen kom några jobbiga händer, set mot floppad färg, par blir utdraget av överkort AI på flopen, överkort och nörfärgdrag hamnar AI mot floppad färg, KK blir mosad av 9,3 bla, blev tillslut lillplusset på 80$ allafall :)

Postad
I inledningsfasen av mitt seriösare liv så blir det inge energidryck eller annan dricka utan bara vatten och grönt te. Minst 2 liter vatten om dagen och 3 koppar te, bra skit :) Kanske lite mineralvatten med, eller är det onyttigt? TÄnkte på kolsyrorna..

Sen inge chips, eller godis eller andra sötsaker och ska dra ner på kebaben, inte sluta helt för det pallar jag inte men dra ner på det och kanske ibland ta en kyckling sallad ist för en kebabrulle :)

Gå upp före KL 12.00 varje morgon, känns rätt viktigt för att vara piggare, helst kl 10.00, kanske satsar på det, får se :)

Sen nån form av motion varje dag, löpa en 3 ggr i veckan allafall sen får jag se om jag ska börja gymma igen, gar lite hantlar och sen en skivstång hemma så kanske nöjer mig med det. Sen dem andra dagarna ska jag allafall promenera nån timma.

Löpning är balsam för själen och gudomligt när man är tiltad, brukar komma till baka helt otiltad efter bara 35 min ibland:-P

Postad

AKhanden är total spew i mina ögon. 1010-handen anser jag att du bör pusha på floppen om du anser dig vilja gå till showdown med handen. Ifall han hade varit full stacked så hade jag inte synat hans flop raise. Iom att han är shortstack kanske jag ställer, men det är totalt opponent dependent.

Som spelat har jag ingen aning om vad jag gör på turn, men det lutar mot en fold. Essät är inget bra kort om han fortsätter skjuta.

Postad
I inledningsfasen av mitt seriösare liv så blir det inge energidryck eller annan dricka utan bara vatten och grönt te. Minst 2 liter vatten om dagen och 3 koppar te, bra skit :) Kanske lite mineralvatten med, eller är det onyttigt? TÄnkte på kolsyrorna..

Sen inge chips, eller godis eller andra sötsaker och ska dra ner på kebaben, inte sluta helt för det pallar jag inte men dra ner på det och kanske ibland ta en kyckling sallad ist för en kebabrulle :)

Gå upp före KL 12.00 varje morgon, känns rätt viktigt för att vara piggare, helst kl 10.00, kanske satsar på det, får se :)

Sen nån form av motion varje dag, löpa en 3 ggr i veckan allafall sen får jag se om jag ska börja gymma igen, gar lite hantlar och sen en skivstång hemma så kanske nöjer mig med det. Sen dem andra dagarna ska jag allafall promenera nån timma.

Nej, nej, nej. Går du från ingenting till detdär? Det kommer aldrig att fungera. Det kommer gå precis som alla som bestämde sig för att köpa gymårskort på friskis den 28 december för att infria sitt nyårslöfte: efter en vecka tröttnat man på disciplinen och skiter i allt.

Att gå upp tidigare är sunt.

Att avsäga sig chips osv. totalt kommer inte fungera. Jag käkar gärna choklad efter träning. Jag är en total sucker för godis och chips, men om finnar börjar ploppa ut så är jag på strikt diet (no candy t.t) i en vecka.

Att motionera varje dag funkar inte, i alla fall inte om du har ett någorlunda fungerande socialt liv sammanvävt med skola.

Slutligen, skaffa minst 3 träningskompisar. De bangar relativt ofta var och en, men det är ytterst sällan som alla 3 bangar. Att gymma ensam är ok så länge du inte alltid behöver göra det.

Att börja med att springa 3 gånger i veckan kan vara rätt tufft. Jag har personligen tre inställningar när det gäller löpningen: 0 gånger i veckan (oktober till april), 2 gånger i veckan (april till juni, september till oktober), eller 2 dagar följt av 1 dags vila (4-5 gånger i veckan, juni till september).

Löpning är det absolut överlägset bästa du kan göra för din kropp.

Ät alltid minst en banan efter träning. Fyll alltid på med så mycket pasta du orkar när du lagar det (det hindrar dig även från att äta alltför mkt av alltför dåliga grejer).

Postad
AKhanden är total spew i mina ögon. 1010-handen anser jag att du bör pusha på floppen om du anser dig vilja gå till showdown med handen. Ifall han hade varit full stacked så hade jag inte synat hans flop raise. Iom att han är shortstack kanske jag ställer, men det är totalt opponent dependent.

Som spelat har jag ingen aning om vad jag gör på turn, men det lutar mot en fold. Essät är inget bra kort om han fortsätter skjuta.

lite borta är jag nu, vilka händer menar du? :)

Kan någon förklara logiken med alla riktigt små CRs på floppar? Jag crar själv relativt smått, men det ni gör är ju i praktiken miniraises.

Återigen lite borta nu, när gör jag en liten CR? :) Brukar väldigt sällan CR och absolut inte isåfall en liiten CR.. tror jag inte allafall :-P

Postad
Nej, nej, nej. Går du från ingenting till detdär? Det kommer aldrig att fungera. Det kommer gå precis som alla som bestämde sig för att köpa gymårskort på friskis den 28 december för att infria sitt nyårslöfte: efter en vecka tröttnat man på disciplinen och skiter i allt.

Att gå upp tidigare är sunt.

Att avsäga sig chips osv. totalt kommer inte fungera. Jag käkar gärna choklad efter träning. Jag är en total sucker för godis och chips, men om finnar börjar ploppa ut så är jag på strikt diet (no candy t.t) i en vecka.

Att motionera varje dag funkar inte, i alla fall inte om du har ett någorlunda fungerande socialt liv sammanvävt med skola.

Slutligen, skaffa minst 3 träningskompisar. De bangar relativt ofta var och en, men det är ytterst sällan som alla 3 bangar. Att gymma ensam är ok så länge du inte alltid behöver göra det.

Att börja med att springa 3 gånger i veckan kan vara rätt tufft. Jag har personligen tre inställningar när det gäller löpningen: 0 gånger i veckan (oktober till april), 2 gånger i veckan (april till juni, september till oktober), eller 2 dagar följt av 1 dags vila (4-5 gånger i veckan, juni till september).

Löpning är det absolut överlägset bästa du kan göra för din kropp.

Ät alltid minst en banan efter träning. Fyll alltid på med så mycket pasta du orkar när du lagar det (det hindrar dig även från att äta alltför mkt av alltför dåliga grejer).

thx för alla tankar, roligt att folk orkar kommentera :D Angående att gå ifrån ingenting till det jag tänker gå till håller jag med om, känner genast att det inte kmr att hålla så har faktiskt köpt lite cola och chips och dip idag och ätit kebab med :? Kanske inte så bra men var riktigt sugen idag så ska istället nu i början hålla igen att äta skräpmat och så när jag inte är specielt sugen för att efter ett tag försöka hålla igen nästan helt.

Att motionera varje dag funkar om jag bara vill, har ingen skola eller flickvän eller nån annan förpliktelse så har bra mycket tid över :) Sen kommer jag definitivt inte orka motionera varje dag, allafall inte nu i början. Har grym träningsverk sen löpningen igår så blir lugnt nu i början :) Men har en grym grundkondis så ska nog komma i form relativt fort.

Sen det där med att ha flera kompissar man kan träna med kan jag hålla med är bra som fan, blir ofta att man inte orkar men dem drar med en då :)

Sen ska jag också bli mkt bättre med vad jag äter efter träning..

Återigen tack för tankarna :)

Postad
Ät alltid minst en banan efter träning.

Är det DU som är med i Gainomax Recovery reklamen?

Själv kör jag med chokladmjölk (Lättmjölk och chokladpulver) efter träning. Ganska bra alternativ imho. Går ju att ha i proteinpulver också om man vill det.

Postad

Protein 30 min före träning, Snabbast möjliga kolhydrater efteråt (Mjölk spetsad med druvsocker/maltodextrin t.ex.), Mjölkproteinet är dessutom starkt insulinfrisättande och agerar antikatabolt så att GIt inte är så megahögt gör inte så mycket)

Påfyllning av protein och kolhydrater i små doser i 30-60 minuters intervall i tre timmar efter träning.

Optimalt.

Postad

köp några gainomax recovery. de är inte så jävla krångliga och ruskigt sliskigt goda. drick en sådan efter varje träning. ät sedan relativt kort tid efter passet.

istället för kebabpizza, ät kebabsallad.

istället för cola, drick light cola.

ta det lite lugnt i början, viktigaste är att du bryter gamla ovanor så kommer resultaten på sikt.

Postad
köp några gainomax recovery. de är inte så jävla krångliga och ruskigt sliskigt goda. drick en sådan efter varje träning. ät sedan relativt kort tid efter passet.

istället för kebabpizza, ät kebabsallad.

istället för cola, drick light cola.

ta det lite lugnt i början, viktigaste är att du bryter gamla ovanor så kommer resultaten på sikt.

Coca Cola light är, by far tillsammans med alla andra lightprodukter, det sämsta du kan göra för din kropp. Jag vägrar konsumera skiten, om jag får mycket bra betalt för det kan jag kanske sträcka mig för kortare konsumtion. Fenylanin (aspartam, det dominerande sötningsmedlet i light-produkter) ombildas till ett nervgift av kroppen, och ett alltför stort intag kan (och har) skadat människor allvarligt. Light-produkter gör dig dessutom ÄNNU mer sötsugen.

AK-handen. Ngra sidor tillbaka: ngn cminiraisade LUAP på en flopp, checkar till Luap på turn, Luap bettar starkt med AKhigh.

1010-handen, flop 1010x (lågt kort) mot 42/20/1. Personen i fråga raisar på floppen, pushar turn A och Luap synar.

Liten CR. Du snackade själv om det för några sidor sen, du checkraisade en "torr" flopp med 35 efter att ha synat preflop, raisen i fråga var väldigt liten i förhållande till pottstorlek.

Postad
Protein 30 min före träning, Snabbast möjliga kolhydrater efteråt (Mjölk spetsad med druvsocker/maltodextrin t.ex.), Mjölkproteinet är dessutom starkt insulinfrisättande och agerar antikatabolt så att GIt inte är så megahögt gör inte så mycket)

Påfyllning av protein och kolhydrater i små doser i 30-60 minuters intervall i tre timmar efter träning.

Optimalt.

Fyll på med långsamma kolhydrater (pasta, ris, havregryn, grovt bröd etc) 1-1,5h före passet, annars blir det bajs. Protein till alla mål.

Inte direkt optimalt med mjölk efter träning, är ju rätt fattigt på protein så det blir en hel del mjölk å därmed onödigt mycket dåligt fett för att få i sig en vettig mängd protein och med all den mjölken kommer en väldans massa långsamma kolhydrater. Dessutom är det bra att ha ett protein som är ungefär lika snabbt som druv/maltot, så att köpa sig ett billigt vassleprotein att blanda med vatten och malto blir bra mycket bättre och godare :-) Ska man hålla på att mixtra med druvsocker och malto kan man lika gärna kosta på sig lite proteinpulver oxå.

Sen är det väl dessutom optimalt att ta "efterträningsdrinken" före eller just när man börjar passet eller åtminstonde hälva före och halva efter. Beror lite på vilken typ av pass det är, inte så kul att springa med en fet jävla prottedrink i kaggen. Jag kör med största delen efteråt bara för att det känns bättre.

Håll fettintaget så lågt som möjligt de närmsta timmarna efter träning och byt ut dom källorna mot kolhydrater istället. Håll det lågt till frukost oxå. Med andra ord, försök klämma in dom flesta kolhydraterna till frukost, just innan och 3 timmar efter träning. Alla andra måltider drar du upp fettintaget och ner kolhydraterna. Tyvärr så kräver allt detta att du klämmer in en sisådär 6 måltider om dagen utöver proteindrinkarna runt träning, och det har jag haft extremt svårt med om man inte sover jävligt lite, och alla vet ju att man måste sova mycket om man skall växa! :-D

Om vi skall snacka optimalt, alltså.

Postad
Coca Cola light är, by far tillsammans med alla andra lightprodukter, det sämsta du kan göra för din kropp. Jag vägrar konsumera skiten, om jag får mycket bra betalt för det kan jag kanske sträcka mig för kortare konsumtion. Fenylanin (aspartam, det dominerande sötningsmedlet i light-produkter) ombildas till ett nervgift av kroppen, och ett alltför stort intag kan (och har) skadat människor allvarligt. Light-produkter gör dig dessutom ÄNNU mer sötsugen.

AK-handen. Ngra sidor tillbaka: ngn cminiraisade LUAP på en flopp, checkar till Luap på turn, Luap bettar starkt med AKhigh.

1010-handen, flop 1010x (lågt kort) mot 42/20/1. Personen i fråga raisar på floppen, pushar turn A och Luap synar.

Liten CR. Du snackade själv om det för några sidor sen, du checkraisade en "torr" flopp med 35 efter att ha synat preflop, raisen i fråga var väldigt liten i förhållande till pottstorlek.

Jag upplever inte mer sötsug av aspartam, men alla seriösa kör lightprodukter ändå, för man dör ju smal! (eller har iaf en bättre chans att göra det) Jag konsumerar inte mycket lightdricka, men är jag sugen på dricka, så kör jag light helt enkelt, verkar meningslöst att göra något annat.

You win some, you lose some!

I övrigt så är pepsi max by far den godaste lightcolan.