Gå till innehåll

Dapine + Luap - Teh Race


Luap

Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?  

144 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?

    • Ja förfan!
      101
    • Nej. Gå och lägg er.
      43


Recommended Posts

Luap + Dapine = :hjärter:

 

Upplägg

För att inte hamna på efterkälken när det gäller vad som är hett och inte har jag och Dapine kommit fram till att en par-dagbok måste vara nöten.

Varför en pardagbok då? Jo, det är nämligen såhär - vi kör ett race där försten till $50,000 i vinst blir bjuden på en fet utekväll av den andra där "helrör ska flöda" (citat dapine). Tanken är att vi ska ha en någorlunda seriös inställning till den här dagboken, posta HHs och diskutera spelteori samtidigt som vi snackar alldeles för mycket skit.

 

Reglerna är enkla. Alla spelrelaterade vinster förutom stora tourneyklonkar räknas in. Med andra ord skulle jag kunna försöka grinda trisslotter för att vinna racet. Bingolotter likaså. Lotto kanske är nöten?

 

Anyway... It's on! Försten till $50,000 i vinster blir jävligt full!

 

 

Om Luap:

Jag är en ganska flippad kille på 19 år som går sista året på gymnasiet. Har precis gått och blivit singel efter ett 9-månaders förhållande, så nu är det bara poker som gäller. Sorgligt men sant. Mitt starka spel är No limit texas hold'em och jag har spelat poker i snart 3 år. Allt började med $10 på royal vegas poker som sakta men säkert har förvaltats till en helt okej bankrulle som just nu ligger på $32,000 efter en rätt bra månad. I dagsläget spelar jag 6-9 bord NL400-NL600. Spel på NL1000-NL2000 hör inte till vardagen ännu. Just nu spelar Bestpoker (ongame) vilket fungerar grymt men det händer att jag ger Everest eller Svenska Spel lite action någon gång ibland. Min spelstil är lite halvlös-halvtight-aggro eller något i den stilen. För mig fungerar det riktigt bra.

 

Den 23:e mars åker jag och spelar EPC med team Bestpoker och då blir det tyvärr ett litet uppehåll i grinden. Men det ska bli sjukt kul ändå! I övrigt ska jag försöka hänga med i dapines galna grindande, även fast jag vet att det är omöjligt eftersom han spelar på heltid. Min större startbankrulle kanske kan ses som ett litet handikapp för att jämna ut det? :-)

 

Som avslutning har jag bara en sak att säga; HEJA PÅ MIG NU FFS!

 

 

Om Dapine:

Dem flesta har säkert läst nån av mina många dagböcker men lite om mig allafall:

Kille på 19 år som just nu lever livet i thailand ;) Har sedan jag slutade skolan förra sommaren livnärt mig på pokern. Har tankar på att fortsätta göra det sålänge jag tjänar bra pengar och så länge jag tycker det är roligt. Som det känns nu så är jobb och pluggande VÄLDIGT långtborta. Åker hem till sverige den 3:e april så sista stunden i Thailand nu så lär det inte bli supermycket poker allafall, sen när jag kommer hem däremot så blir det SUPERMYCKET grajndande.

 

Har tänkt att jag ska bli mycket mer seriös när jag kommer hem än jag vart förut, ska studera mer teori och analysera mitt spel mycket mer än tidigare och ska även spela MKT mer än jag gjort förut. Ska försöka få det mer som ett

jobb med någorlunda fasta tider så att man får lite rutiner allafall, för nu i Thailand och även hemma i Sverige innan thai resan så var jag på tok för slö.

Käkade bara massa skit och slutade träna vilket jag ska föröska skärpa mig med nu. Tanken är väl att ha 5 speldagar i veckan allafall där jag spelar 6 timmar allafall.

 

När jag kom till thailand så var rullen väldigt sargad efter diverse uttag till laptop, flyg och villahyra, tror rullen låg på kanske 2K$ då. I början i Thailand så spelade jag mestadels fixed på WPX men det gick väl inget vidare, fick tillslut förnuftet till fånga och började spela uteslutande NL CG, efter en rekordmånad i Februari med ca 11K$ plus så ligger rullen nu

efter massa mer uttag på över 10K$. Ska ta ut lite till nu allafall så att rullen ligger på 10K$ jämt nu vid dagboksstarten.

 

Kommer i denna dagboken whina en hel del troligen, snacka massa allmän skit, troligen fylleskriva en del, posta massa HHs, redovisa alla resultat, spela in lite pokerfilmer jag lägger ut m.m.. Så wish me and LUAP GL! :D

 

 

/Luap och Dapine (fisk)

 

 

OBS OBS OBS! NY SKIT!

 

Den som inte läser en HEL pokerbok under april månad kommer att få böta $5000 på karatefyllamålet. Dapine kommer att läsa Theory of Poker och Luap kommer att läsa Book of Bluffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 435
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Akta er på ongame grabbar, jag tänkte ta över sidan snart. :D

Gl hf, skönt att man är blockad från alla bord där luap sitter iaf :D

 

Edit: Jag är gärna med och snyltar av era helrör.

 

Din jävla bonushora :-)

 

Luap, lirar ni båda på BestPoker? :)

 

Jag tror att Dapine också lirar bestpoker som main site faktiskt. Han lär nog titta in och reda ut saken om några minuter om inte annat.

 

Jävligt orättvist att den ena börjar med 3 ggr så stor rulle :D Haha. Men kul ändå :)

 

Det ska inte vara rättvist om jag ska kunna vinna :twisted:

 

 

Ska blir riktigt kul att följa detta, stort lycka till :)

 

Vem ska man heja på?

 

Vem finns det att heja på förutom mig? Den andra killen bor ute i skogen liksom... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde nämna några saker:

 

Lirar just nu SH NL200 och har tänkt att stanna där ett bra tag, allafall tills rullen ligger på 20k$. Nu när jag bara har en skärm så blir det oftas 5 bord eller 7 bord beroende på vikken klient jag lirar på, för jag måste ha en liten hörnbit över på skärmen för pokerforum, ska försöka vänja bort det beteendet :)

 

Blir inget lir idag då jag inte sov nått förra natten då vi skulle till Singapore tidigt på morgonen så då pallade jag inte sova något.

 

Angående vikken sajt jag ska lira på så har jag inte bestämt mig. Står mellan några stycken.

 

--------------------------------------------------------------

 

Everest:

 

Knappt några bonusar eller lojalitetsbelöningar vilket är ett stort minus, dock så gillar jag det extremt veka motståndet som brukar finnas på svensk kvällstid, och klienten är underbar så jag kommer med stor chans att lira på everestpoker under svensk kvällstid.

 

 

Nordicbet (prima):

 

Riktigt fin RB vilket är ett stort plus. Klienten är väldigt funktionell men den är trist och tråkig på nått sätt så jag pallar aldrig med långa sessioner där. Sen så är det också tuffare motstånd än på everest och mindre spelarbas. Även denna sidan så är det mest värde svensk kväll/natt tid. Har inte riktigt bestämt mig angående denna sidan än..

 

 

Bestpoker (ongame):

 

Fin VIP shop och lite andra lojalitetsbelöningar är ett plus, mycket snabb klient stor spelarbas och bra support är en annan fin sak. Dock har jag hitils bara lirat där på svensk dagstid och då har jag inte gillat liret speciellt mycket, kör själv relativt löst och vill dominera borden men blir så tiltad för tycker att 75% av alla CB typ blir C/R :evil: orka lixom när man är tom varje hand :-P Tror dock det går att göra fina pengar här om man pallar att lira lite mer weaktigt, ska testa det och ska även testa att lira på svensk kväll/natte tid då jag antar att värdet är bättre.

 

 

NoIqpoker (Ipoker):

 

Riktigt fin RB plus att dem i April har ett väldigt trevligt rakerace och bonusrace. Här har jag också bara lirat på dagstid och blir ganska tiltad av att typ ALLA är CS! Jobbigt när man helst vill skjuta varje gata tom ;) Ska testa lite mer här på kväll/natte tid. Ett riktigt stort minus som troligen gör att jag inte pallar detta nätverket är att det är seg gameplay och rätt kort betänketid och klienten i sig tilltalar mig inte heller speciellt mycket, är väl iförsig vanesak kanske...

 

 

Ultimatebet:

 

Här har jag inte lirat på ett bra tag men dem har bra rakeback och points to cash vilket ger bra återbäring. Klienten är snabb som fan vilket är mycket possitivt. Motståndet vet jag inte så mycket om men benknackan plussar ju rakt ut där så det lär väl inte va så svårt ;) hehe :-P Kanske sätter in lite deg imorn och testar.

 

-------------------------------------------------------------

 

Så dem kommande dagarna så ska jag komma fram till vilka 2 eller 3 sidor jag ska lira på och ska då samla ihop alla pengar jag har utspritt till dem siterna plus banken. 10 inköp per sajt plus 10 inköp på neteller kanske är lagomt att ha online hela tiden?

 

--------------------------------------------------------------

 

Mars har hitils börjat långt under färväntan, ligger på ca 1.5K$ upp vilket jag är riktigt besviken med. Detta p.g.a en downswing där jag haft snuskigt otur och till följd av det lirat snuskigt dåligt med, brukar ju inte gå så bra då :twisted: Satsar allafall på att skärpa till mig och plussa 5K$+ allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som nickar Odlaris?
¨

 

Mjo, det är jag. How come?

 

varför räknas inte stora turreklonkar? räknas små priser?

 

Vi valde att räkna bort turreklonkarna för att inte ngn skulle gå och klonka sunday million och vinna tävlingen direkt. Konstigt tänk? Jag vet faktiskt inte..

 

Hur som helst valde vi att köra racet som så..

 

 

 

För övrigt går både cashgamet och turrarna rakt åt skogen. Back en $1300 eller så. Återkommer med resultat och HHs senare.

 

 

Ha det bra allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag railar rätt man 8-)

 

Hehe okey :)

 

Är igång och lirar nu igen. Har tagit igen en del av förlusterna, men jag har fortfarande en bra bit kvar till breakeven. Vad spelar du för nivåer?

 

EDIT: "Bara back" $1700 nu efter en stunds 9-tablande NL400. GO GO GO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DIREKT när man skapar dagbok så kommer karateriggen. DIREKT.

 

Jag förstår inte. JAG FÖRSTÅR FAN INTE. Sista potten blev jag tvåoutad i på turn när vi båda var 200bb djupa.

 

Torsk för $3335 idag. Woha!

 

:cry:

 

 

EDIT: Jag börjar klaga direkt på sidan två. Det här är så jävla fucking tragiskt. Favorit i repris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DIREKT när man skapar dagbok så kommer fittriggen. DIREKT.

 

Jag förstår inte. JAG FÖRSTÅR FAN INTE. Sista potten blev jag tvåoutad i på turn när vi båda var 200bb djupa. Jag orkar inte med sånt här.

 

Torsk för $3400 idag. Woha!

 

 

Fittknulljävlahorhelvete. Dagbok suger röv.

 

 

:cry:

 

 

EDIT: Jag börjar klaga direkt på sidan två. Det här är så jävla fucking tragiskt.

 

Pokerpsyke = 0 just nu

 

 

Skulle du inte ut?

 

Hoppas du inte spelar på fyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tröstköpte jag just en sådan här: http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=88827

 

Känns inte direkt bättre, men en ny TV är säkert nice. Cashouts kan väl inte räknas in i tävlingsmålet eftersom det inte är förluster..?

 

 

 

 

Räknade lite på rullen, så här har ni lite siffror på hur det har gått för mig den senaste tiden.

 

18/3: $3335

 

Mars: $9636

 

BR: $26,819

 

Kvar till målet: $53,335

 

 

 

Jag ligger efter! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...