Gå till innehåll

NLT - AA vs jätteflopraise


Recommended Posts

Vi spelar NL$100 på ett Ongame-skin mot okänd dansk. Det enda vi har på honom är hans stackdjup (maxinköp är $100) samt preflop/flop.

 

---

 

Seat 1: HERO ($100.50 in chips)

Seat 2: tudsen ($198.35 in chips)

Seat 8: alexander19. ($100.05 in chips)

Seat 9: 321Den98 ($55.95 in chips)

Seat 10: Junegloom ($93.90 in chips)

 

ANTES/BLINDS

HERO [:As:, :Ac:] posts blind ($0.50), tudsen posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

alexander19. calls $1, 321Den98 folds, Junegloom folds, HERO bets $4.50, tudsen calls $4, alexander19. folds.

 

FLOP [board cards :Qd:, :6c:, :Tc: ]

HERO bets $10, tudsen bets $50

 

---

 

Ligger vi alltid under här? Hur ofta foldar vi, hur ofta synar vi? Pushar vi någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna.

 

Jag lutar nog åt fold i det generella fallet (högst sannolikt att detta är _väldigt_ nivåberoende dock). Det är inte omöjligt att fi floppat något stort och hoppas att jag har AQ/KK/AA som jag inte kan släppa. Hur som helst gillar vi inte läget och det är troligt att man gör bäst genom att blanda folds och jams när man är readlös.

 

Jag är ganska övertygad om att man på lägre nivåer måste ha högre frekvens folds än vad man har på högre nivåer.

 

For those who care så jammade jag, och kände mig sjukt åsnig så jag var tvungen att be om kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Man kan inte gissa sig till döds.. Han kan ha ett vanligt par eller bluffar dig här.

Om du inte ställer här när ska du ställa då? Hade han floppat set så har du otur och är tvungen att betala honom.

 

Måste bara komma med en ny åsikt här...Om vi vet att han bara raisa med med händer som slår oss ELLER semibluffar så måste vi väl tänka på ett annat sätt här?

 

Jag menar är vi uppe mot en semibluff så leder vi marginellt medan vi är stora underdogs mot tex set. Dessutom får vi räkna mot kombidraws också.

 

Är det då inte frekvensen av hans semibluffar mot frekvensen av hans set som bestämmer hur ofta vi foldar vs. pushar? Anta att han raisar och synar vår push med ett vanligt draw 4ggr, med ett kombidrag 1 gång, med set 1 gång och med tvåpar 1 gång. Foldar eller pushar vi då?

 

Nu behöver vi väl inte tänka så just nu eftersom han kanske har toppar eller liknande eller övervägande antal vanliga draws men bara för diskutionens skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...