Gå till innehåll

Poker - Tur, skicklighet eller en salig blandning?


scouserandy

Recommended Posts

Trots att din kritik på många ställen är såväl befogad som välformulerad, känns den meningslös. Efter en kort stunds läsning blir det alldelles uppenbart att din kritik inte alls syftar till att förbättra eller hjälpa Xs skrivning, då din "kritik" är en ända lång sågning av Xs artikel. Du lyfter inte på ett ända ställe upp något positivt ur Xs artikel, vilket får det hela att se ut som en narcissistisk dagbok. Din kritik är således inget annat än en hyllning till din egen förmåga att se andras svagheter. Du borde veta bättre än att lyfta fram sådana egenskaper hos dig själv.

Jag kan bara utgå från att det här är riktat till mig, eftersom det inte klaffar alls annars. Jag är inte en anhängare av skolan "kan du inte säga något snällt så säg inget alls" och att enbart ha negativ kritik är inte meningslöst. Exempelvis om någon säger "två plus två är lika med tre!" så är det ingen större poäng med att påpeka annat än att de har fel.

 

Nu skrev jag inte ett inlägg fullt av negativ kritik, utan bad om en massa förtydliganden som är helt nödvändiga om man ska kunna föra en meningsfull diskussion om skicklighet och tur. Ingen av kommentarerna var menade att förbättra parres skrivande eller självförtroende angående skrivande (han både skriver bra och tycker att han gör det, så det är överflödigt), däremot så behöver en hel del av resonemangen förbättras ordentligt eftersom de var alldeles för luddiga.

 

Jo, förresten en del av kritiken gick väl ut på att rejäla bitar av texten kunnat strykas eftersom den inte tillförde någon information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...