GreenCap Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Game #3466202773: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/14 - 13:55:02 (EST) Table "Tiger" Seat 2 is the button. Seat 1: elmafioso ($24.50 in chips) Seat 2: Pokermst ($64 in chips) Seat 3: GreenCap ($104.50 in chips) Seat 4: dotto66 ($101.75 in chips) Seat 5: berglund1 ($70.23 in chips) Seat 6: Eppylore ($14.25 in chips) GreenCap: posts small blind $0.50 dotto66: posts big blind $1 elmafioso: posts big blind $1 + posts small blind $0.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to GreenCap [Kc 2c] berglund1: folds Eppylore: calls $1 elmafioso: checks Pokermst: folds GreenCap: calls $0.50 8-1 i odds så jag synar. dotto66: checks ----- FLOP ----- [4h Ac 9c] GreenCap: bets $3 Hoppas ta potten. Bordet har varit ganska aggro med betar så jag tror någon kommer beta om inte jag gör det. Inte så mycket re-raise dock så jag hoppas få se turn för 3 istället för 4 dollar (vilket vore troligt om någon annan betade) med förmodad ganska hög foldequity. dotto66: raises to $8 Eppylore: folds elmafioso: folds elmafioso sits out GreenCap: calls $5 Planen sket sig totalt. Om jag räknar rätt så kostar det mig 5-15,5 att syna. Det har som sagt inte varit så mycket re-raising här så jag tänker då att han nog har en stark hand, triss, eller ett färgdrag som han vill kunna få ett gratiskort med på turn eftersom han har position på mig. Oavsett vilket räknar jag ändå med goda implied odds eftersom han bara kan få en sämre färg än mig och jag tror jag kan stacka honom då. Ser ingen direkt anledning till att han skulle sätta mig på just färgdraget så har han triss nu hoppas jag att han speedar på om en klöver till kommer ifall jag sitter med endast ett klöver(önsketänkande?). Så jag synar med tron om goda implied odds. Rätt/fel? ----- TURN ----- [4h Ac 9c] [Jc] GreenCap: checks Vill checkraisa. Tror han kommer beta med ovanstående motivering. dotto66: checks Skit. Varför checkar han? Triss och rädd för färg? Dåligt äss som testade på floppen och nu vill till billig showdown? (tänkte inte på ett dåligt äss som alternativ när jag satt där vid bordet. Hade kanske påverkat mitt riverbeslut eftersom jag tror att jag har en stoor läcka i mitt spel - inte värdebeta rivern tillräckligt) ----- RIVER ----- [4h Ac 9c Jc] [9s] GreenCap: checks Tänker att om han satt med trissen förlorade jag just. Och har han inget så kommer han inte syna. Bäst att checka för att inte få problem vid omslag och inducera bluffen om han har skräp. dotto66: checks Så klart... Vad tänker ni om mitt spel? Kommentera gärna alla gator. Den här handen kommer ett tag senare och Fi har spelat väldigt aggro pre, men inte fått något direkt mothugg efter floppen någon gång så det är ganska oklart vad hans betar betyder där. Jag har spelat tight ett bra tag nu. . Seat 1: elmafioso ($40.50 in chips) Seat 2: PokerLars ($59.50 in chips) Seat 3: GreenCap ($150 in chips) Seat 4: Havanna07 ($39.50 in chips) Seat 5: Razga ($145.25 in chips) Seat 6: Anguz ($85.08 in chips) PokerLars: posts small blind $0.50 GreenCap: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to GreenCap [Kc Ac] Havanna07: folds Razga: folds Anguz: raises to $4 elmafioso: folds PokerLars: folds GreenCap: raises to $12 Anguz: calls $8 ----- FLOP ----- [3c 5d 7h] GreenCap: bets $18 Tycker det är ett drömläge för CB och min re-raise pre betyder ofta höga par på det här bordet. Jag har själv re-raisat lättare tidigare om han tagit notis om det, men har som sagt varit inne i tight spel nu. Jag känner mig säker på att ta potten här och nu. men... Anguz: raises to $42 Kommentarer om mitt spel och vad han kan tänkas ha i detta läge? Tack! Citera
ebisumaru Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Färghanden: Bet-folda/bet-syna river. Att inte värdebeta här är en stor läcka. Led turn ibland. AK-handen: Jag tycker om ett något mindre CB i reraisade potter, av en massa anledningar. Bara att vika, standard. Citera
strater Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Han kan ju ha rätt mycket i första handen så antingen sätter du han på en otroligt skum bluff och check-synar eller också tror du han har något och då måste du ju värdebetta (med en möjlig fold givetvis). Andra handen är han ju pot commited så om du nu inte vet om att han har typ aq lr nåt så är d ja bara å kämpa vidare nästa hand... Citera
Recommended Posts