Jimbolito Postad 8 September , 2007 Rapport Share Postad 8 September , 2007 Fantastiskt å höra alla dessa wannabees om allt och inget hur man kommer in eller ut i landet,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tomtar (om vi snackar poker) lär,, eller åk hem!!läs på eller åk hem ,, ingen kan hindra er om ni åker till ett land med en biljett ok!!!! åppna dårarna dårarna stängs ? Ok igen ?! näj elller? ja om ni kollar med ambassaden så kankse ni kan få svar!? lol, undra vem som är tomte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2007 Eftersom banthai har blivit snuskigt dyrt då asiarooms inte har dem längre kollade jag efter alterantiv. Ett hotel som dök överallt där alla verka ha laptop var: burasari. hemsida: http://www.burasari.com/en/index2.shtml priser: http://www.asiarooms.com/thailand/phuket/burasari_resort.html som vanligt ljuger bilder, så jag brukar kolla på flickr på hur det ser ut i verkligheten. http://flickr.com/search/?q=burasari verkar grindsäkert? någon som har pokrat där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 heltok, jag kan fixa banthai relativt billigt om du e intresserad. min tjejs resebyrå har avtal med dem. pm i såfall. Banthai e super nice MEN nackdelen med banthai är att det inte är wifi, du kan bara grinda en pers i varje rum. Två andra grinders som bokat genom mig prova med roter men fick det inte o funka... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pfoskariot Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Fantastiskt å höra alla dessa wannabees om allt och inget hur man kommer in eller ut i landet,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tomtar (om vi snackar poker) lär,, eller åk hem!!läs på eller åk hem ,, ingen kan hindra er om ni åker till ett land med en biljett ok!!!! åppna dårarna dårarna stängs ? Ok igen ?! näj elller? ja om ni kollar med ambassaden så kankse ni kan få svar!? HAHA WORD!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 average speed around 7kB/s är vad jag har hört. Ja CDMAx1 går i den speeden. Har själv en sådan telefon, går knappt fortare än vanlig GPRS som man kan få från onetwocall mm. Men om vi pratar om CDMA EV-DO går det bra mycket fortare. Typ som turbo 3G hemma i sverge. Provade med en kompis dator här i phuket. Jag testade med min fasta 2 MBit ADSL linna och han körde med sitt AirCard. Var i princip likadant resultat. Funkar och lira poker med det allifall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Men om vi pratar om CDMA EV-DO går det bra mycket fortare. Och det är? Och hur styr man upp det? Pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dionysos Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 är ett par polare som tänkte åka ner och bo i nån schysst villa. är ute efter nåt som är ganska flott så inte det billigaste och gärna i närheten av några lite större turistställen. alla är inte pokerspelare så de andra måste ju ha något att sysselsätta sig med. nån som har några tips på bra länkar eller folk man kan vända sig till för att få tag i nån schystt villa/bungalow? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Tjena, Tänkte fixa visum till thailand. Antar att det är ett turistvisum man ska införskaffa. Kollade på Thailändska ambassadens hemsida men fick ingen riktig klarhet i hur man skulle gå till väga. Provade sedan att ringa dit men deras jävla kölista tog ju aldrig slut. Någon som vet ifall jag bara kan skicka in mina personuppgifter någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Tjena, Tänkte fixa visum till thailand. Antar att det är ett turistvisum man ska införskaffa. Kollade på Thailändska ambassadens hemsida men fick ingen riktig klarhet i hur man skulle gå till väga. Provade sedan att ringa dit men deras jävla kölista tog ju aldrig slut. Någon som vet ifall jag bara kan skicka in mina personuppgifter någonstans? Har du kollat här? http://www.thaiembassy.se/consular/visa_swe.php Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Har du kollat här? http://www.thaiembassy.se/consular/visa_swe.php nope. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ToManyOuts Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Tjena! Har hittat en biljett för ca 7500:- (15dec07-15jan08). Om det är någon som vet eller har hittat billigare så blir jag glad för tips? /TMO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 11 September , 2007 Rapport Share Postad 11 September , 2007 Tjena! Har hittat en biljett för ca 7500:- (15dec07-15jan08). Om det är någon som vet eller har hittat billigare så blir jag glad för tips? /TMO Ser skall nog se det som en klonk, svårt och få billigare under högsäsong. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 11 September , 2007 Rapport Share Postad 11 September , 2007 Någon som kan tipsa om boende? Helst en villa för 3-4 pers med egen pol och hela kittet. Även hyfsat nära någon stad med bra röj i. Har hittat några intressanta allternativ men skulle vara grymt ifall någon har några förslag til att komma med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Incognito Postad 11 September , 2007 Rapport Share Postad 11 September , 2007 var kan man gå o se thaiboxning i Bangkok? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 11 September , 2007 Rapport Share Postad 11 September , 2007 Lumpini stadium och Ratchadamnern är dom stora kända i bangkok... är action nästan varje kväll på nån av dom... var kan man gå o se thaiboxning i Bangkok? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 11 September , 2007 Rapport Share Postad 11 September , 2007 Och det är? Och hur styr man upp det? Pris? Som jag skrev några inlägg ovanför: Hutch telecom har 3g. Fast det är som heltok säger i CDMA och inte GSM form. Men det spelar ingen roll, för kunden fungerar det likadannt."Surf the Internet with a maximum speed of 2.4 Mbps equivalent to ADSL (average speed on CDMA2000 1xEV-DO network is 400-700 Kbps) http://www.hutch.co.th/mbi/evdo/index_en.htm Om ni skaffar något se till at det är CDMA EV-DO och inte CDMAx1 vilket är gprs hastighet. Eller egentligen är det bästa och köpa direkt från CAT Telecom http://www.catcdma.com/ Det är dom som leverarar EV-DO till Hutch. Man kan säga att Hutch är ett stort affiliate företag. Vet att EV-DO funkar i Phuket och Bangkok. Ni får undersöka om det funkar där ni tänker bo. Lyckat till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 ngn i sydostasien som kan prova om man kan komma in på http://www.relakks.com? ngn som provat tjänsten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 ngn i sydostasien som kan prova om man kan komma in på http://www.relakks.com? ngn som provat tjänsten? funkar i thailand allafall EDIT: har testat också och den funkar fint Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 funkar i thailand allafall EDIT: har testat också och den funkar fint Kan man använda sig av denna tjänsten för att komma förbi ev. blockering av sajter m.m.? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 funkar i thailand allafall EDIT: har testat också och den funkar fint gott. antar att den funkar för t.ex. party poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2007 I was disturbed to hear from my wife that when a friend of hers returned to Suvanabhumi airport from Chaing mai had problems with the Taxi drivers at the airport. She told me that the txi drivers dont like to take Thai people because they dont tip and only travel for short distances. They prefer farang because they usually want to go to Pattaya or similar and generally give bigger tips. I took this with a pinch of salt when she told me in the taxi on the way to the airport.She later called me and told me that when she got the taxi she had the same problem as her friend and the driver was angry all the way to her destination. He also asked her for a tip. You can buess her reply!! What is going on? wp all! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 wp all! Ev- att sitta och vänta på växel. Kostar det 63 bhat, så slänger man fram en hundring och drar. Bättre och använda dom 10 sek. som det tar för dom att fumla fram växel, till att grinda istället. Sen att thaifolket själva hamnar i kläm är en annan femma.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 http://www.aftonbladet.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peiman Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 hur gör man ett inlägg? tacksam för svar PlayWinQuit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 hur gör man ett inlägg?tacksam för svar PlayWinQuit lol? u just made one santa... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts