Miami Postad 8 November , 2007 Rapport Share Postad 8 November , 2007 KAN THAILAND SLUTA TILTA MIG!??!???!? jag rear fö ut en flygbiljett till Samui på tisdag, hem 10 dagar senare. Avgår från Phuket. Kan bytas mot en öl och nudelsoppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 8 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2007 hehe, jag och miami har verkligen blivit bisarrt rövknullade hela dagen idag. sån sjuk tilt på patong. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 8 November , 2007 Rapport Share Postad 8 November , 2007 hehe, jag och miami har verkligen blivit bisarrt rövknullade hela dagen idag. sån sjuk tilt på patong. Av den lilla tid jag vart här så ska jag inte röra mig i Patong en enda gång till sikket jävla piss ställe. Bangla road är så patetisk och äcklig så jag finner knappt ord. Här uppe på Bangtao är de ju helt ok. jävligt lugnt dock, fast i jämförelse så tar man lugnt hellre än den skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 funderade på att dra en vända till australien. kolla vad flygbiljett kostade. air asia x hade visst dragit igång resor, 1220kr inkl skatter och sånt för enkelbiljett KL-gold coast. avresa om 2veckor. w00t. tänkte lära mig surfa kring byron. tips på boende där man kan surfa och grinda stabilt samt tips på bra nybörjarsurfingkurs bitte! Tack för tipset! Sjukt billigt.. 9,000 bath blev det när jag kollade upp Phuket - Kuala Lumpor - Gold Coast. Hur lång tid tar det att flyga ner dit? Är inte det ganska långt? Hur F-N kan det vara så billigt..? hehe Vart grymt sugen att göra det nästa år efter jag varit hemma över jul lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 sikket jävla piss ställe. Nu förstår jag inte, kan du utveckla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Tack för tipset! Sjukt billigt.. 9,000 bath blev det när jag kollade upp Phuket - Kuala Lumpor - Gold Coast. Hur lång tid tar det att flyga ner dit? Är inte det ganska långt? Hur F-N kan det vara så billigt..? hehe Vart grymt sugen att göra det nästa år efter jag varit hemma över jul lite. Nästan overkligt billigt för det är en braaa jävla bit alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 10 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 November , 2007 Tack för tipset! Sjukt billigt.. 9,000 bath blev det när jag kollade upp Phuket - Kuala Lumpor - Gold Coast. Hur lång tid tar det att flyga ner dit? Är inte det ganska långt? Hur F-N kan det vara så billigt..? hehe Vart grymt sugen att göra det nästa år efter jag varit hemma över jul lite. ar dar nu. verkligen mardromsresa. fick typ bukkramp och trodde jag skulle spy hela vagen. och malaysierna har ju inte vasterlandska mediciner sa de ville ge mig bajs lol. iaf flog fran phuket 16, landade goldcoast 7.40. airbus a330, dvs jattestort plan. sporegn i byron, men nu skiner solen. imon ska jag ta 3h surfinglektion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Nu förstår jag inte, kan du utveckla? Alltså jag kanske va lite tiltad när jag skrev. Men hade precis vart inne i Patong bara för att kika lite. Men försäljarna är extremt enerverande. "hellåå mistaar, kååm look inside, nice shååårts." man bara.. mmmm du har samma crap som snubben brevid lixom, han sa likadant. Sen är hela stället som ett stort "Harrys" pubbar med sjukt äckliga horor och fula engelsmän. Har nog inte sett en enda fräsch turist heller. Jag vet inte vad jag förväntade mig av de heller iof, men de borde finnas sjukt mkt fräschare ställen.. har kanske inte hittat dem än. Drinkarna suger samt priserna är inte bra heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 ar dar nu. verkligen mardromsresa. fick typ bukkramp och trodde jag skulle spy hela vagen. och malaysierna har ju inte vasterlandska mediciner sa de ville ge mig bajs lol. iaf flog fran phuket 16, landade goldcoast 7.40. airbus a330, dvs jattestort plan. sporegn i byron, men nu skiner solen. imon ska jag ta 3h surfinglektion Säg mig om de är bra surf... Phuket är dött nu på vågor. Är själv nybörjare fast jag har vindsurfat 70-80 timmar. Funderar dra Australien sen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Alltså jag kanske va lite tiltad när jag skrev. Men hade precis vart inne i Patong bara för att kika lite. Men försäljarna är extremt enerverande. "hellåå mistaar, kååm look inside, nice shååårts." man bara.. mmmm du har samma crap som snubben brevid lixom, han sa likadant. Sen är hela stället som ett stort "Harrys" pubbar med sjukt äckliga horor och fula engelsmän. Har nog inte sett en enda fräsch turist heller. Jag vet inte vad jag förväntade mig av de heller iof, men de borde finnas sjukt mkt fräschare ställen.. har kanske inte hittat dem än. Drinkarna suger samt priserna är inte bra heller. hehe ait, va iofs ironisk, tycker Patong suger rätt hårt med. Men vill man kombinera beach med poker så är det inte så många fler ställen med ok nät, så blir antagligen nån vecka framöver ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 hehe ait, va iofs ironisk, tycker Patong suger rätt hårt med. Men vill man kombinera beach med poker så är det inte så många fler ställen med ok nät, så blir antagligen nån vecka framöver ändå. E ni där nu?.. pm:a mig nummer så hör jag av mig nästa gång jag är där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 E ni där nu?.. pm:a mig nummer så hör jag av mig nästa gång jag är där. njet, men kanske ska ner i dec. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
froggy Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Hej. Orkar inte kolla igenom alla inlägg så jag tar och ställer några grundläggande frågor här nedan. Har inte varit i thailand så svar uppskattas! Jag hade tänkt dra till Phuket 2008 o bo där i ca 1 år. Hur mkt kostar mat från... 1. Gatustånd? 2. Normal resturang 3. Fin resturang Hur mycket kostar frukt från nån marknad som vattenmelon? Hade varit nice med frukt ofta att svalka sig med när man softar i stranden. Hur mycket kostar en ny moped? Hörde innan från någon som varit i thai som såg nya mopeder för ca 8000 baht. Det var iförsig för några år sen så jag kan tänka mig att det blivit dyrare nu. Hur mycket går en liter bensin på? Ni som har bott i Thailand länge, hur gör ni för att förlänga ert visum? Kan man fortfarande göra så att man lämnar landet(typ åka till malaysia) och sen tillbaks till Thailand var xx dag? Mer info uppskattas om reglerna för visum. Svar på ovanstående frågor uppskattas väldigt mkt Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Hej. Orkar inte kolla igenom alla inlägg så jag tar och ställer några grundläggande frågor här nedan. Har inte varit i thailand så svar uppskattas! Jag hade tänkt dra till Phuket 2008 o bo där i ca 1 år. Du kanske bör pröva lite innan du commitar för ett år. Phuket är lite speciellt i sig, dvs gigantisk turistfälla, och suger på rätt många sätt. Det låter också som du inte är en erfaren resenär eller har särskilt stor budget. Då är phuket ett riktigt dåligt val eftersom det är rejäla överpris, jämfört med landet i övrigt, och alla där kommer försöka hustla dig så mycket de kan precis hela tiden. Har ingen koll alls på budgetresande, men det måste finnas mycket bättre ställen än Phuket att åka till om man vill bo billigt och slappa på stranden. Var där en kort sväng för några veckor sen och det verkade ju inte vara något vidare schysst partyställe heller. Hur mkt kostar mat från... 1. Gatustånd? 2. Normal resturang 3. Fin resturang Priset kommer variera jättemycket med var du köper den. Och som sagt, alla som har lite vana med turister kommer försöka hustla dig.1. Tia är väl rimligt. 2. Allt från 50 till 200 spänn, beroende på rätter och läge. 3. Det finns inga fina resturanger i Phuket. Hur mycket kostar frukt från nån marknad som vattenmelon? Hade varit nice med frukt ofta att svalka sig med när man softar i stranden.Kör bara random köpcentrum för lite budgetshopping. Fruktkostnaden är pretty much negligerbar så länge du håller dig till inhemska grejer. Ni som har bott i Thailand länge, hur gör ni för att förlänga ert visum? Kan man fortfarande göra så att man lämnar landet(typ åka till malaysia) och sen tillbaks till Thailand var xx dag? Mer info uppskattas om reglerna för visum.Kolla thaivisa.com . Och nej, det går inte att åka in och ut ur landet i ett helt år. Tror fyra månader i sträck är max utan specialtillstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
froggy Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 Du kanske bör pröva lite innan du commitar för ett år. Phuket är lite speciellt i sig, dvs gigantisk turistfälla, och suger på rätt många sätt. Det låter också som du inte är en erfaren resenär eller har särskilt stor budget. Då är phuket ett riktigt dåligt val eftersom det är rejäla överpris, jämfört med landet i övrigt, och alla där kommer försöka hustla dig så mycket de kan precis hela tiden. Stämmer, är inte erfaren. Bor iförsig i Prag nu och kommer göra det ett halvår till. Efter det blir det Bratislava i ca 4 månader så lite kött på benen kommer jag ha. Det är dock första gången jag bor utomlands. Budgeten kommer vara tight. Max 4000 kr per månad kommer spenderas inkl hyra. Kommer bo med någon annan o vi delar på hyran. Har hittat hus/lägenheter med ok standard för ca 12000 baht per månad i Phuket nära stranden. Anledningen till att Phuket känns bäst är för deras klara stränder. Har hört från folk som rest i Thailand några gånger att stränder utanför Phuket har ofta relativt smutsigt vatten. Har ingen koll alls på budgetresande, men det måste finnas mycket bättre ställen än Phuket att åka till om man vill bo billigt och slappa på stranden. Skulle uppskatta om någon kan ge tips på ställen som är billiga att leva i samt ha en schysst strand i närheten. Någon som har erfarenhet av Chanthaburi? Bra avstånd från Phuket och stränderna ser fina ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 Phukets enda fördel mot samui och liknande är ju att vattnet spelar i en helt annan liga oftast. Ska man dyka och snorkla är det phuketsidan som gäller, korallerna och vattnet där runt årsskiftet är som en fantasivärld. Man får väl åka ut en bit typ phi phi men det stämmer inte att vattnet vid phuket är relativt smutsigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 Du kanske bör pröva lite innan du commitar för ett år. Phuket är lite speciellt i sig, dvs gigantisk turistfälla, och suger på rätt många sätt. Det låter också som du inte är en erfaren resenär eller har särskilt stor budget. Då är phuket ett riktigt dåligt val eftersom det är rejäla överpris, jämfört med landet i övrigt, och alla där kommer försöka hustla dig så mycket de kan precis hela tiden. Har ingen koll alls på budgetresande, men det måste finnas mycket bättre ställen än Phuket att åka till om man vill bo billigt och slappa på stranden. Var där en kort sväng för några veckor sen och det verkade ju inte vara något vidare schysst partyställe heller. Priset kommer variera jättemycket med var du köper den. Och som sagt, alla som har lite vana med turister kommer försöka hustla dig. 1. Tia är väl rimligt. 2. Allt från 50 till 200 spänn, beroende på rätter och läge. 3. Det finns inga fina resturanger i Phuket. Kör bara random köpcentrum för lite budgetshopping. Fruktkostnaden är pretty much negligerbar så länge du håller dig till inhemska grejer. Kolla thaivisa.com . Och nej, det går inte att åka in och ut ur landet i ett helt år. Tror fyra månader i sträck är max utan specialtillstånd. Hjort, De är klart om det ända man ser av phuket är patong beach så får man den uppfatningen som du har. Men phuket är STORT. Finns betydligt mer än patong. Men håller med, om det man vill är ligga på en strand och softa med några bungalows så är inte phuket rätt val. Phuket var ju den första ön här i thailand som blev exploiterad av turister. För 20-30 år sedan så var patong beach bara några bungalows och fiskebåtar. Nu har det blivit modernt med all skit som följd. Förövrigt HATAR jag patong beach. Horbarer, jobbiga tuktuk, tjocka feta turister, 5000 tusen stånd som säljer samma skit. Problemet med oss pokerspelare är att vi måste ju ha en viss infrastruktur för att får bra internet så vi kan spela. Och där det finns bra internet är inga obeboda öar direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 Phukets enda fördel mot samui och liknande är ju att vattnet spelar i en helt annan liga oftast. Ska man dyka och snorkla är det phuketsidan som gäller, korallerna och vattnet där runt årsskiftet är som en fantasivärld. Man får väl åka ut en bit typ phi phi men det stämmer inte att vattnet vid phuket är relativt smutsigt. Chalong Bay är ju ganska smutsigt.. hehe.. Nej, men jag håller med dig. Simillian Islands är helt fucking super underbart om man vill dyka. Dessutom finns det ju hur många dykställen där som helst. Brorsan kommer ner snart, då hoppas jag det blir lite mer dykning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 ar dar nu. verkligen mardromsresa. fick typ bukkramp och trodde jag skulle spy hela vagen. och malaysierna har ju inte vasterlandska mediciner sa de ville ge mig bajs lol. iaf flog fran phuket 16, landade goldcoast 7.40. airbus a330, dvs jattestort plan. sporegn i byron, men nu skiner solen. imon ska jag ta 3h surfinglektion Fint mannen! Ha så kul akta dig bara så du inte skadar dig, den jävla surfingbärdan är riktigt farligt ibland när man ramlar av den. Vet massa personer som har typ skurit upp lår, armar osv.. Den blir ju ganska vass, samtidigt som den kommer med hög fart och slår dig i huvudet osv.. Men de går nog bra Akta dig för hajar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 11 November , 2007 Rapport Share Postad 11 November , 2007 skräm inte upp heltoken nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2007 Fint mannen! Ha så kul akta dig bara så du inte skadar dig, den jävla surfingbärdan är riktigt farligt ibland när man ramlar av den. Vet massa personer som har typ skurit upp lår, armar osv.. Den blir ju ganska vass, samtidigt som den kommer med hög fart och slår dig i huvudet osv.. Men de går nog bra Akta dig för hajar också. hoho. alla hade sagt att surfing skulle vara saa svart. instruktoren sa typ att han ar nojd om vi lyckas sta upp forsta dagen. jaja tankte jag och bestamde mig for att prova om minnesteknik kan anvandas for att lara sig surfa. memorerade namnet pa alla i gruppen, exakta sekvenser hur man skulle stalla sig upp och allt annat han sa, dartill vad min rumskamrat hade sagt. forsta vagen jag ska stalla mig upp pa klonkar jag perfekt och surfar in hela vagen till stranden. hur svart ska det vara egentligen?!?!? detta bakfull och magsjuk =) finns 1st bra resturang i phuket. Karlssons. enda vettiga resturangen. at dar varje dag, gor du nagot annat kommer du bara angra dig. jag kan inte rekommendera nagon att bo i phuket, visst strand och lina, men allt annat kring dar suger sa hart. hort fran en pokerspelare i huahin som hittade riktigt stabil lina, kanske ar ett alternativ man ska orka kolla upp. sjalv valjer jag bangkok for grind och tar hellre weekendutflykter till stranden. pool duger gott for att fa sin dagliga dos sol. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 12 November , 2007 Rapport Share Postad 12 November , 2007 sjalv valjer jag bangkok for grind och tar hellre weekendutflykter till stranden. pool duger gott for att fa sin dagliga dos sol. QFTTTTTTTTT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 12 November , 2007 Rapport Share Postad 12 November , 2007 BKK är fint helt klart, men det där med att sola vid poolen funkar inte. Solen är väl gömd bakom smogen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 13 November , 2007 Rapport Share Postad 13 November , 2007 sjalv valjer jag bangkok for grind och tar hellre weekendutflykter till stranden. pool duger gott for att fa sin dagliga dos sol. Annars kan man göra som jag och bo/grinda i Phuket och ta weekendutflykter till öarna runt omkring här.. Bara åka ner till Rawai, 5 min max, hyr en long tail boat hela dagen med en kille som sitter och kör runt dig. Betala max 1,000 bath.. fixat och klart.. Finns hur många öar som helst att ligga och lata sig. Men ni killar, jag säger det igen. ÅK INTE TILL PATONG OCH TRO ATT DET ÄR PHUKET! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 13 November , 2007 Rapport Share Postad 13 November , 2007 Vill ni ha en bra resturang? Då jävlar ska ni få en.. Åk ner till Rawai, längs gatan där det finns massa resturanger längs beachen, leta upp "Nong Pim". Obs, det ska vara Nong Pim 1. Det finns två, den andra heter Nong Pim 2.. hehe. Den ser jävligt skabbig ut, men satan vad bra den är. Sedan beställer du in Öl, shells (dom brukar ha tre olika sorters) ta allt dom har, squid, fisk, Räk omelete (dom gör världens godaste omelet, skulle kunna äta den varje dag), krabbor, räk-fisksås salad.. ja jag vet låter inte gott, men de är de.. Sedan är det bara och börja mumsa. Resturangen är på ena sidan av vägen medans du sitter på beachen. Dessutom är det billigt också, om man jämför med alla falang resturanger. För party finns det många ställen här i phuket beroende på smak och inriktning. Gillar ni festa med bartjejerna är det inte så svårt, gå in på närmsta bar och drick sprit.. hehe Gillar ni festa med turister så är det Patong/Kata/Karon som gäller. Vet inte så mycket om vart man ska gå, men undvik flickbarerna och dra till dom stora natt klubbarna/rockklubbarna som finns där. Om ni gillar att festa med riktiga thailändare så drar ni in till Phuket Town. Dom har tre nattklubar som är riktigt bra Timberhut, T1 och den tredje kommer jag inte ihåg vad den heter. Har varit för full när jag har varit där. Timberhut har den snyggaste setupen, litet men intimit. Typ i mitten av stället så har dom en scen och kör live musik. Dom har en bra publik av många halvrika thai regulars. Blir riktigt bra ös efter 00:00. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts