Gå till innehåll

WSOP Strategi


Sanxion

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har Harringtons bok, men minns inte att det stod uttryckligen om WSOP.

 

Det låter som jag är en nybörjare, men det är jag inte. Vann 20 tävlingar förra året, med största vinsten på 35K så jag är inte helt newbie.

 

OBS! Allt detta var online och jag har väldigt lite "live" erfarenhet.

 

Jag inser att jag har ingen erfarenhet av att spela en turnering som pågår i 8 dagar. Det är mest det jag undrar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

Du klarar dig till dag 2. Men om du vill klara dig längre. Spela AA och KK och ställa in pre-flopp - chansen att du får syn är minimal och får du syn så har du stor chans att dubbla up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska åka till WSOP för första gången. Vad är strategin för respektive dag?

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

 

 

Om du foldar alla händer kommer du att hamna all in på blindsen någon gång dag 2. Tänker du göra så? LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska åka till WSOP för första gången. Vad är strategin för respektive dag?

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

Jag rekomenderar dig att spela liveturrar så mycket du bara orkar. Även fast jag själv är en sopa så kan jag snabbt hitta några som bara lirat nätspel när det är på-riktigt-turnering. Ge det en chans o lira järnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är strategin för respektive dag?

Man har en djup stack, börjar ju med 10000 och 25/50, men det blir ante framåt kvällen. Strategin torde vara som i alla andra turneringar, att inte åka ut. :lol: