Gå till innehåll

WSOP Strategi


Sanxion

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har Harringtons bok, men minns inte att det stod uttryckligen om WSOP.

 

Det låter som jag är en nybörjare, men det är jag inte. Vann 20 tävlingar förra året, med största vinsten på 35K så jag är inte helt newbie.

 

OBS! Allt detta var online och jag har väldigt lite "live" erfarenhet.

 

Jag inser att jag har ingen erfarenhet av att spela en turnering som pågår i 8 dagar. Det är mest det jag undrar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

Du klarar dig till dag 2. Men om du vill klara dig längre. Spela AA och KK och ställa in pre-flopp - chansen att du får syn är minimal och får du syn så har du stor chans att dubbla up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska åka till WSOP för första gången. Vad är strategin för respektive dag?

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

 

 

Om du foldar alla händer kommer du att hamna all in på blindsen någon gång dag 2. Tänker du göra så? LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska åka till WSOP för första gången. Vad är strategin för respektive dag?

 

Hur långt räcker man om man lägger varje hand? (av ren nyfikenhet på blindstrukturen)

 

Jag rekomenderar dig att spela liveturrar så mycket du bara orkar. Även fast jag själv är en sopa så kan jag snabbt hitta några som bara lirat nätspel när det är på-riktigt-turnering. Ge det en chans o lira järnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är strategin för respektive dag?

Man har en djup stack, börjar ju med 10000 och 25/50, men det blir ante framåt kvällen. Strategin torde vara som i alla andra turneringar, att inte åka ut. :lol:

 

Att ha minst dubblat upp till dag 2, eller åtminstone inte ligga back. Efter ett tag börjar det bli skillnad i stackstorlekar, då är det inte lika matematikteoretiskt längre.

 

Det jag föll på (åkte ut dag 1) var dels att jag jagade en gång för mycket (stegdrag och par, som inte gick in och förlorade mot högre par, eller om det var bättre kicker), dels att när jag hade ca 13000 var det en som gick all in med 5000. Jag synade med AA, han hade QQ och det kom Q på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du foldar alla händer kommer du att hamna all in på blindsen någon gång dag 2. Tänker du göra så? LOL

 

Nej, absolut inte. Jag var mest nyfiken på hur lugnt man kan ta det.

 

Kommer förmodligen att spela bra kort, i bra positioner, och ta iniativ men hålla potterna låga innan flop.

 

Med bra kort kommer jag att försöka hålla mig till en motståndare. Med suited connectors gärna flera i potten med billiga flops.

 

Jag kommer att undvika allins preflop för 100% marker (tills jag är desperat förstås). Min styrka är att spela flops, inte lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS! Det jag skriver ovan, gäller dag 1 förstås. Innan jag fått något försprång och kan förflytta min strategi något. Jag är inte så låst att jag inte kan anpassa min strategi, men kommer ändå tillämpa en försiktig "grund" strategi.

 

Mitt största dilemma lär väl bli att syna en allin preflop med AA/KK eller inte. Jag vill inte åka ut redan första dagen, samtidigt så är det ju en fin chans att dubbla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga grattis...

 

Du verkar ha huvet påskruvat rätt, det kommer att gå bra det här. Inget "fancy play" förrän det spelar roll.

 

Som nån annan skrev, skaffa live-vana om du inte har det, hur det går till när man har en riktig dealer. Tips: Ha inte bråttom, stressa inte för att spara några sekunder utan kolla nån sekund extra vad det är som gäller; Var det en höjning och hur mycket? Jaha, du vann potten, låt då dealern skjuta till dig potten som du utväxlar mot dina kort. Jag gjorde ett misstag en gång och kastade in mina kort efter att motståndaren verkade ha lagt sig mot min höjning. Det kunde ha blivit en tolkningsfråga men mina två kort hade inte rört mucken än och motståndaren ifrågasatte inte det, en "floor" var dock och kollade efter att dealern tagit upp det. Dealern kan sånt här, det är hans jobb. Du har inte rätt valörer på marker för blinds, ante eller det belopp du vill satsa? Säg vad det är du sätter och lägg in nån högre valör, han sköter växling.

 

Kom till Vegas några dagar innan start för att acklimatisera och orientera dig. Jag kom dit onsdag kväll med WSOP-start lördag och var runt och fixade lite, samt spelade liten turnering och cash game för att få in känslan. Rekognoscera! Rio är stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga grattis...

 

Du verkar ha huvet påskruvat rätt, det kommer att gå bra det här. Inget "fancy play" förrän det spelar roll.

 

Som nån annan skrev, skaffa live-vana om du inte har det, hur det går till när man har en riktig dealer. Tips: Ha inte bråttom, stressa inte för att spara några sekunder utan kolla nån sekund extra vad det är som gäller; Var det en höjning och hur mycket? Jaha, du vann potten, låt då dealern skjuta till dig potten som du utväxlar mot dina kort. Jag gjorde ett misstag en gång och kastade in mina kort efter att motståndaren verkade ha lagt sig mot min höjning. Det kunde ha blivit en tolkningsfråga men mina två kort hade inte rört mucken än och motståndaren ifrågasatte inte det, en "floor" var dock och kollade efter att dealern tagit upp det. Dealern kan sånt här, det är hans jobb. Du har inte rätt valörer på marker för blinds, ante eller det belopp du vill satsa? Säg vad det är du sätter och lägg in nån högre valör, han sköter växling.

 

Kom till Vegas några dagar innan start för att acklimatisera och orientera dig. Jag kom dit onsdag kväll med WSOP-start lördag och var runt och fixade lite, samt spelade liten turnering och cash game för att få in känslan. Rekognoscera! Rio är stort.

 

 

 

Las Vegas är ett måste snart, alla berättelser man läser här inne...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Las Vegas är ett måste snart, alla berättelser man läser här inne...:)

 

Betänk att det nästan endast är de som har BRA upplevelser vi får läsa om.

Inte så kul läsning (eller att skriva) att det har varit överdrivet, plastigt, mammonstyrt och lismande.

Men den känslan infall sig iof inte för mig förän efter rätt många dagar..

Innan dess var det helt underbart kul och roligt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betänk att det nästan endast är de som har BRA upplevelser vi får läsa om.

Inte så kul läsning (eller att skriva) att det har varit överdrivet, plastigt, mammonstyrt och lismande.

Men den känslan infall sig iof inte för mig förän efter rätt många dagar..

Innan dess var det helt underbart kul och roligt!!

 

 

okej det är ju iofs sant. Jag tror jag själv hade älskat de, hade ju inte tänkt va där sålänge så jag hunnit tröttna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej det är ju iofs sant. Jag tror jag själv hade älskat de, hade ju inte tänkt va där sålänge så jag hunnit tröttna :)

 

Det tog tror jag typ 3-4dagar för mig. Då inföll ett jobbigt "ahaa" för mig.

Min restaurangvana satte in, och jag kännde mig som en fisk som folk endast log mot för att jag hade en plånbok på mig.

Men det kan ju vara så att det bara är jag som får dumma och konstiga ideer i huvudet :D

För det finns ju alltid en jäkla massa saker att kolla och uppleva i Vegas med omnejd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som jag är en nybörjare, men det är jag inte.

 

Mitt största dilemma lär väl bli att syna en allin preflop med AA/KK eller inte. Jag vill inte åka ut redan första dagen, samtidigt så är det ju en fin chans att dubbla upp.

 

Vänta nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...