Gå till innehåll

Hur många % vinner?


Bubba123

Recommended Posts

finns det ens några som förlorar på poker? :mrgreen:

 

Det finns det, men det finns ingen som erkänner det!

 

Finns folk som ljuger rakt ut, folk som inte för stats och tror att de går plus, folk som pyntar in 500kr i veckan och klonkar ett par turrevinster på 3-4000kr om året och bara berättar om vinsterna, spelare som anser sig vara vinnande fast de inte är det pga tilltproblem/dåligt moneymanagement, finns säkert fler exempel. Och de som vet att de förlorar berättar inte att de spelar överhuvudtaget.

 

Sen är det möjligt att vi i Sverige fortfarande ligger högre än 10%, har för mig att det var 20% av svenskarna som var vinnade för ett par år sen, men den siffran lär gå nedåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

som förväntat var det 300 olika svar, men tack iaf..

 

men en tanke: fungerar det inte så att vinnande spelare (totalt nettavinnare oavsett nivå) antagligen kan vara i majoritet på de högre borden? alltså att många kanske förlorar just på den nivån de spelar på, men eftersom de spelar med tidigare vinstpengar från lägre nivåer så kan de ändå betraktas som nettovinnare? sen går de ner i nivå, grindar ihop pengar, o försöker komma upp igen...

 

så att på ex min nivå NL400, så har iaf hälften en total nettovinst på sitt pokerspelande? o går vi upp på NL10.000 så är nästan alla vinnare totalt sett?

 

och att då dom här 10% siffrorna baseras på de lägre nivåerna, där spelarbasen är ofantligt mkt större? just a thought.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ärligt talat inte hört särskilt många säga att dem går minus på poker.

Alla verkar gå plus .. då återstår frågan - Vem är det som förlorar?

 

Och du tror att alla talar sanning? Jag tror att den stora mängden av spelare är sådana som stoppar in från några hundra till några tusen kr i månaden, förlorar dem, stoppar in nya, osv, och därmed göder den lilla, vinnande klicken. Med tanke på hur mycket sajterna tar, så är det helt självklart att de allra flesta förlorar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan ju alltid gå och testa prosharks.se.

Där vinner cirka 98% :-).

Jag har ärligt talat inte hört särskilt många säga att dem går minus på poker.

Alla verkar gå plus .. då återstår frågan - Vem är det som förlorar?

 

haha, du kanske inte ska lita allt för blåögdt på dina källor isf ;) har hört från 24h tror jag de va att 12 procent gick plus där. Inte säker på att det var 24h men har flr mig det. Jag är iaf en del i dom procenten :) hah :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är också den att folk tar för givet att dem är vinnande spelare för att dem har plusat i två mån.... Dem har inte kommit in i sin förlustperiod än då de börjar tilta o torskar pengar rätt ut för att megarötkuken är slut också.

 

då är det "tilt", "bad moneymanagement" "otur" "kosmos" eller vad fan som helst, inte att dem suger. Och att när dem har fått nästa lön ska dem sätta in 500$ igen och börja grinda från "noobstakes" för o bygga upp rullen igen.

 

Sen har vi ju detta scenarion också:

en vinnande spelare på nl400 kanske är fett förlorande spelare på nl1000, det tar bara lite tid innan han gular sin rulle o måste börja om igen.

Således blir en vinnande spelare en förlorande spelare och måste ner o bli vinnande igen på noobstakes... åså rullar det säkerligen på såhär för väldigt många svenskar. Man ser ju dem hoppa nivåer som fan och det är inte särskilt svårt se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan ju alltid gå och testa prosharks.se.

Där vinner cirka 98% :-).

Jag har ärligt talat inte hört särskilt många säga att dem går minus på poker.

Alla verkar gå plus .. då återstår frågan - Vem är det som förlorar?

 

Precis därför som poker slagit stort. Det är det perfekta spelet där alla vinner och ingen förlorar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda man kan ha tillräckliga stats på lär vara sig själv :)

 

14K händer; 15,5 BB/100; Total won: 24335, Total rake: 3825

 

Från SvS 2.5/5, 5/10

 

Inte så mycket händer men börja spela igen nyligen. Även om jag haft goodstreak trycker jag det räcker för att se en trend :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ärligt talat inte hört särskilt många säga att dem går minus på poker.

Alla verkar gå plus .. då återstår frågan - Vem är det som förlorar?

Själv har jag faktiskt inte hört särskilt många säga att de vinner på poker. I min bekantskapskrets räknar jag till tre som jag vet om som säger sig gå plus i olika grad (och jag har goda skäl att tro att de talar sanning). Däremot hör jag väldigt ofta, när jag berättar att jag spelar poker och vinner, kommentarer som den ovan - "alla säger att de vinner, nån måste ju förlora".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag faktiskt inte hört särskilt många säga att de vinner på poker. I min bekantskapskrets räknar jag till tre som jag vet om som säger sig gå plus i olika grad (och jag har goda skäl att tro att de talar sanning). Däremot hör jag väldigt ofta, när jag berättar att jag spelar poker och vinner, kommentarer som den ovan - "alla säger att de vinner, nån måste ju förlora".

 

Jo känns faktiskt nästan jobbigt.

 

Om man säger att man tjänar pengar på poker blir folk (iaf vagt bekanta) misstänksamma och jag brukar känna ett behov att styrka mitt påstående även om det inte öppet ifrågasätts.

 

Man vill ju inte att andra ska tro att man är nån spelgalen, småljugande idiot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket varmluft i den här tråden.

 

Så länge ingen anger en ordentlig källa (som skulle funka i akademisk uppsats) är det helt meningslöst att skriva hur många procent som man har hört är vinnande.

 

Finns det ingen källa på detta?

 

Det finns en mkt tillförlitlig källa som säger att <40% är vinnande: Jag!

 

Se http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=21707

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig på ett bord på Cosmo i Sthlm med nio spelare, så får du se.

Min erfarenhet säger att max två plussar.

Att sätta sig och kolla på hur det går för folk under några timmar är ett extremt dåligt sätt att ta reda på hur många som är vinnande spelare. Det enda du får reda på då är hur många som vinner under den kvällen, vilket inte säger någonting om någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda man kan ha tillräckliga stats på lär vara sig själv :)

 

14K händer; 15,5 BB/100; Total won: 24335, Total rake: 3825

 

Från SvS 2.5/5, 5/10

 

Inte så mycket händer men börja spela igen nyligen. Även om jag haft goodstreak trycker jag det räcker för att se en trend :)

 

Haha...14k händer...det är så mkt varians det kan bli...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En förlorande spelare spelar mycket mindre än en vinnande spelare så om du kollar en pokersite så är andelen vinnare av de som är inloggade bra mycket större än 10%. Jag känner många som har spelat litegrann och torskat. I statistiken räknas de till förlorarna men det är ju inte särskilt aktiva spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att en skapligt stor site gör en "Poll" på sidan med frågan "Har du tagit ut mer pengar än du har satt in?". - Ja - Nej

 

Tex pokerforum kunde slänga upp en sådan på första sidan. Iofs kanske fiskarna har så dålig karaktär att de svarar ja fast de vet att de borde svara nej :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att en skapligt stor site gör en "Poll" på sidan med frågan "Har du tagit ut mer pengar än du har satt in?". - Ja - Nej

 

Tex pokerforum kunde slänga upp en sådan på första sidan. Iofs kanske fiskarna har så dålig karaktär att de svarar ja fast de vet att de borde svara nej :P

 

 

Det har funnits flera såna trådar här på forumet, men det blir bara vinnarna som svarar/röstar, eller så ljuger väldigt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att en skapligt stor site gör en "Poll" på sidan med frågan "Har du tagit ut mer pengar än du har satt in?". - Ja - Nej

 

Tex pokerforum kunde slänga upp en sådan på första sidan. Iofs kanske fiskarna har så dålig karaktär att de svarar ja fast de vet att de borde svara nej :P

Tror du en fisk som slänger in en hundring i månaden är medlem på ett pokerforum? LOL AT YOU! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok sorry... 14K händer är antagligen ganska lite.

 

Börja dock lira igen på allvar förra september, men dem 3 följande månaderna spela jag ganska kasst.

Först nu i julas som jag hitta till mitt spel, och jag har inte lirat SvS förren mitten av feb. därför jag inte har så många händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du en fisk som slänger in en hundring i månaden är medlem på ett pokerforum? LOL AT YOU! :lol:

 

Varför inte? Finns gott om folk som är intresserade men inte har tid/ork/talang nog att spela ett vinnande spel. Då spelar man bort sina hundringar varje månad och sen läser man forum osv på den övriga tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Finns gott om folk som är intresserade men inte har tid/ork/talang nog att spela ett vinnande spel. Då spelar man bort sina hundringar varje månad och sen läser man forum osv på den övriga tiden...

Ok ändrar då till "Tror du att de de flesta fiskar som slänger in en hundring i månaden är medlemmar på ett pokerforum? LOL AT YOU! :lol:"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en mkt tillförlitlig källa som säger att <40% är vinnande: Jag!

 

Se http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=21707

 

Intervallet <40% är ganska säkert korrekt, men också ganska stort. Sen tror jag inte att den här typen av simuleringar är rätt väg att gå för att få reda på hur stor andel som vinner i praktiken. I Klykas tråd talas det också om 5-10% som om det skulle finnas empiriska undersökningar som visar detta. Men igen visar sig detta vara rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...