Gå till innehåll

Märkligt!


Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

självklart vill jag tjäna pengar... precis som alla andra som spelar poker och precis som poker.se vill tjäna pengar, antar jag.

 

kan inte ni tusenbröder hitta någon talesperson som jag kan prata med, det kittlas ju när ni nafsar överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst yttrandefrihet i all ära.

MEN jag uppskattar moderatorernas utsållning av skit inlägg grymt mkt.

Den kvalité som skapas av det uppskattas, och därför läser loggar jag in i stort sett varje dag och läser.

100% cred till moderatorerna. appreciate u guys ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det faktiskt.

 

hkeye, personligen förstår jag att du vill få en referens till en site, antingen för rakeback, signupbonus eller bara för att vara schysst mot någon. Men som gdaily sade så är det som upplagt för spam-muppar att dundra ut ett gäng affiliatelänkar antingen via forumet eller via PM, och vi moderatorer har redan nu ett gediget jobb med att röja bort sådana (vi har ett internt forum dit alla sådana flyttas, det är smockfullt, I kid you not).

 

Sedan låste gdaily uppföljningstråden rakt av efter att snabbsvarat i den och länkat till reglerna för gruppen. Jag är med på att det kan kännas lite kymigt att klonka två låsningar/flyttningar på raken, men det är återigen för att tighta till forumet så att användare få en positiv känsla av att "här finns det jag söker" när de browsar i de olika delfora (ja, jag erkänner, jag googlade plural av forum).

 

Hoppas du hänger kvar ett tag till ändå, jag lovar att vi inte låser allt vi ser eller försöker vara jobbiga med flit. Vi försöker hitta en väg som passar flest användare, sedan hamnar några tyvärr i kläm då och då och känner sig orättvist behandlade, ofta med rätta. Tveka inte att kontakta oss antingen via PM eller genom att (som nu) starta en tråd i det här delforat (klonk! där satt den igen!).

 

Cheers!

 

 

Det här måste väl vara det mest sympatiska som någonsin kommit från en moderatorpenna!? Vilken värme, förståelse, prestigelöshet... blir nästan tårögd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hävdar att detta är en tidning, jag skulle snarare kalla det för allmän plats eller ett allmänt forum. Du är inne på publicistansvar osv - det finns möjligheter idag att låta skribenter själva ansvara för vad de skriver.

 

varför inte starta ett eget forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, underhållande att läsa denna tråden men sluta nu mata trollet så svälter han bort sig själv.

Klart är ju att han omöjligen kan få rätt i sina åsikter om hur det borde vara här på forumet även om jag också tycker att det ibland kan kännas lite orättvist här på forumet (har inte drabbats själv men läst i många trådar där jag tycker att det försiggått viss orättvisa). Dom orättvisor jag menar är att vissa (som är vanliga användare vad jag kan se) får säga och göra saker som andra inte får säga eller göra bara för att dom varit medlemmar länge eller kanske varit moderatorer eller något innan min tid här.

 

klyka skrev:

 

 

Han e sosse.

Bara rättigheter inga skyldigheter.

 

Du är motsatsen.

 

Som om bara skyldigheter och inga som helst rättigheter är bättre. Nah... de tycker inte jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om bara skyldigheter och inga som helst rättigheter är bättre. Nah... de tycker inte jag ;)

Vad du missar är att "bara rättigheter" och "bara skyldigheter" är omöjligheter. En rättighet för en är en skyldighet för en annan, och en skyldighet för en är en rättighet för någon annan.

 

Antar att JoeFalk syftade på att man ofta från vänsterkanten argumenterar för att människor har alla möjliga rättigheter, helt utan tanke på de skyldigheter det medför för andra.

 

Det är väldigt lätt att säga "det är min rättighet att säga vad jag vill", men då tänker man inte på att det, som i detta fall isf skulle inkräkta på alla andras rättigheter - i detta fall rätten att slippa höra på Hkeyes skitsnack och slippa att han bidrar till spam och gör egenreklam etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Hkeyes blog:

 

Skriver litet ibland på deras forum. Nu skrev jag ett inlägg om det fanns någon som ville referera mig till någon bra sajt och då få ta emot en värvningsbonus samtidigt som det brukar bli en bonus även till den som blir värvad.

 

Detta inlägg togs bort utan kommentarer. Inget meddelande till mig om att det tagits bort.

 

Jag skrev då ett nytt inlägg om detta var ett känsligt ämne och frågade rakt ut på forumet. Då var ju någon moderator tvungen att svara på det, men när dom hade gjort det så stängde dom tråden, vilket gjorde att jag kunde inte kommentera i den tråd jag själv startat.

 

Vet inte om man ska ta sådana ord i sin mun - men detta får mig att tänka på

 

MAKTFULLKOMLIGHET, ÖVERSITTERI, ARROGANS, HÖGMOD,

 

och man undrar då vad som kan ligga bakom deras beteende?

 

Jo, enda syftet med den här sajten är givetvis att tjäna pengar. Jag erbjöd någon deltagare där att tjäna nån krona men det kunde man inte acceptera.

 

På pokerforum.se ska vi vara småfisk som ledningen kan utnyttja för att ha som underlag för att göra affärer med andra.

 

Dåligt.

Så här agerar Makten

Hej hkeye,

 

 

Detta är en varning från Pokerforum.

 

Anledning:-------Egenreklam

 

Egenreklam är som sagt förbjudet-------För denna förseelse har du mottagit 1 straffpoäng som kan innebära att du blir av med rättigheter eller avstängs tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller inte.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Pokerforum

 

------------------------------------------------------------------

 

mitt svar:

 

Att bli avstängd på pokerforum skulle jag se som en merit, så stäng gärna av mig.

 

Var också medveten om att pokerforum har många straffpoäng på mina hemsidor.

 

 

/hkeye

 

Efter en liten "dispyt" med pokerforum kommer nu medlemmar hit till min blogg och skriver en massa kommentarer som helt saknar relevans vilket för övrigt ofta var min upplevelse även på detta forum.

 

Därför har jag tillfälligtvis stängt av möjligheten att kommentera. Det har säkert lugnat ner sig efter en liten stund då småpojkar inte brukar ha någon större uthållighet.

 

Jag har blivit inbjuden att skriva hos http://www.bonusforum.se och det kan tänkas att jag går dit och diskuterar ett och annat emellanåt.

 

Jag vill tacka pokerforum för att så tydligt visa upp vilken arrogans som råder där så att jag fortast möjligt kan sluta upp med att lägga ner någon tid där. På många sätt påminner det om svenska spel där tillmälen, otrevligheter, arrogans, var vardagsmat. Något jag sällan stöter på på internationella sajter eller i samtal med pokersiter i andra länder.

 

Patetisk lirare.

 

Och stackars bonusforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du missar är att "bara rättigheter" och "bara skyldigheter" är omöjligheter. En rättighet för en är en skyldighet för en annan, och en skyldighet för en är en rättighet för någon annan.

 

Fel, fel, fel... vad DU missar är att om vi tar ned det på en mera personlig nivå så kan man faktiskt ha bara en massa skyldigheter utan att ha några rättigheter (kanske inte i vårat moderna industriella samhälle men det finns nog avkrokar kvar på denna planet som det är på det sättet är jag ganska säker på) om du nu inte menar att dö är en rättighet (för att nu ta det till ytterligheter).

 

Fast vad jag menade med min kommentar till JoeFalks inlägg är att motsatsen till sossarna inte är bättre kålsupare dom heller.

 

Nog OT från mig i denna fråga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill också tacka pokerforum för att jag fått "straffpoäng".

 

Jag kan meddela att Ni har hamnat på min svarta lista på mina "hemsidor" på Expressen, Passagen och Google.

 

Nu tänkte jag koppla av med litet poker, jag hoppas att det är tillåtet, även om jag spelar på väldigt låga nivåer.

 

På tal om http://www.bonusforum.se som Klyka hänvisar till så ska jag fråga dom igen om dom nu kanske tar avstånd ifrån mig då jag ju blivit rättshaverist på pokerforum.nu. Man vill ju inte belasta folk som skapar möjligheter för andra att utbyta idéer på ett fritt och öppet sätt och att det på det viset även kan skapas möjligheter för både dig och mig att tjäna nån krona här och där.

 

På andra ställen anser man ju att sådant är tillåtet enbart för vissa.

 

Detta får mig osökt att tänka på svenska spel som vill ha monopol på sin hemmamarknad men som gärna expanderar till andra länder och där en bestört ladbrokes-chef uttalade sig. Efter det så ansökte jag om samarbete med ladbrokes av ren sympati.

 

Men poker.se och pokerforum.nu och Klyka - ni passar väl ihop med min uppfattning om svenska spel.

 

Ha det nu så jättebra och bli inte ledsna om jag inte orkar med att så ofta tjafsa med detta stim av småpojkar som huserar här.

 

Lycka till med pokern!

 

 

/hkeye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel, fel, fel... vad DU missar är att om vi tar ned det på en mera personlig nivå så kan man faktiskt ha bara en massa skyldigheter utan att ha några rättigheter

Jag sa aldrig att du för att kunna ha en skyldighet också måste ha en rättighet.

 

Alla de skyldigheter du talar om i ditt inlägg är ju skyldigheter gentemot nån annan, dvs är de rättigheter för honom. Exempel:

 

* Om du är skyldig att arbeta för en slavdrivare, så har slavdrivaren rätt att kräva att du arbetar,

* Om du är skyldig att betala mig 100 kr så har jag rätt att få 100 kr av dig.

 

Omvänt då:

 

* Om du har rätt att leva så är jag skyldig att avstå från att döda dig,

* Om du har rätt statligt bidrag så har staten skyldighet att betala det till dig,

* Om du har rätt att bete dig hur du vill på ett pokerforum, så har alla andra medlemmar på forumet skyldighet att låta dig bete dig hur du vill.

 

Ja, detta är nästan OT, men ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...