Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kul parentes/minibrag: satt i pos på stackbrat på 7.5/15 idag typ två varv. Hann fånga upp en riverbluff från honom och trebeta honom en gång sen skrev han "lugn och fin nu" och lämnade bordet =P.

• Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja du.. Swings är inte min specialité men troligtvis för höga för både ditt och mitt bästa. Men kul är det. Oftast.

Mjo, något sånt hade jag också tänkt mig :). Med du gör bra pengar där? Visstei nte ens att ud lirade på svs innan du psotade senaste i HA, men ska kika in din dagbok nån gång snart iaf :)

Kul parentes/minibrag: satt i pos på stackbrat på 7.5/15 idag typ två varv. Hann fånga upp en riverbluff från honom och trebeta honom en gång sen skrev han "lugn och fin nu" och lämnade bordet =P.

Haha, brag it is :D

Postad
Mjo, något sånt hade jag också tänkt mig :). Med du gör bra pengar där? Visstei nte ens att ud lirade på svs innan du psotade senaste i HA, men ska kika in din dagbok nån gång snart iaf :)

=)..

inget statistiskt underlag direkt men det har gått väldigt bra den korta tiden jag lirat där.

Dagboken ligger för övrigt i träda.

Postad
=)..

inget statistiskt underlag direkt men det har gått väldigt bra den korta tiden jag lirat där.

Dagboken ligger för övrigt i träda.

Okej, bra det då iaf :)

Jahapp... Det var ju lite trökigt, jag som tyckte det hade varit kul att kika :P

Postad
Square sitter jag gärna i pos på, har alltid sett honom som fisk men kan mkt väl vara att jag mött honom tiltad.

Ja han är nog överaggressiv men det är inge kul att möta om man är ny på nivån och sitter OOP...

Postad

Hittade en bra session ikväll. Spelet stämmer bättre och bättre, och med några fina träffar slutade dagen på 21,2k+. Hann med 1350 händer, vilekt egentligen var aldeles för mkt då jag börjar skolan 8 imorgon :E. Menmen, hade ett par jättefiskar som jag inte vill överge, och det gav resultat i + 6-7k sista halvtimmen.

Gick dessutom över 100k+ för månaden, vilket känns rätt nice :). Gamla rekordet låg ju på 63k...

Ligger annars på dryga 20 PTBB/100 över 10.5k händer på nya datorn här:p

Var inte så mycket tighta beslut idag... Gjorde ett par donkaments för några halva inköp, men annars var det rätt genomstabilt. Höll mig bort från knipa bra får jag säga.

Potten som drar upp plusset för dagen. Inte så mycket att säg om, men det är alltid kul att vinna stora potter :).

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

Button ($518.5)

Hero ($7775.85)

BB ($11001.75)

UTG ($6222.5)

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 6spade.gif.

1 fold, Button calls $20, Hero raises to $100, BB raises to $310, Button folds, Hero calls $220.

Flop: ($660) 2heart.gif, 3club.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $500, Hero calls $500.

Turn: ($1660) Qheart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $1200, Hero raises to $2560, BB calls $8981.75 (All-In), Hero calls $4395.85 (All-In).

River: ($15571.70) 9club.gif(2 players, 2 all-in)

Final Pot: $15571.70

Results in white below:

Hero has 6c 6s (three of a kind, sixes).

BB has Kh Kc (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $15571.70. BB wins $3225.90.

Postad
Square sitter jag gärna i pos på, har alltid sett honom som fisk men kan mkt väl vara att jag mött honom tiltad.

Ja han är nog överaggressiv men det är inge kul att möta om man är ny på nivån och sitter OOP...

Har lirat 20 händer mot spelaren i fråga, kommer inte ens ihåg honom...

Nu hitta jag en fin poss på iamivar. tänkte dra in ett par lakan!

Edit: gick ju bra :S

Vem är du? :) Mötte du mig idag så kan jag tänka mig att det inte slutade så bra ;). Hade rätt bra klonk måste jag säga.

Postad

Ivar, mycket bra spelat igår. Är faktiskt inspirerande att se dig spela och bokstavligt talat köra över borden du sitter vid. GG

Den där Q4 handen, inte sugen på att lägga upp den? jag menar, mer ägd än så lär jag knappast bli :( check river lixom.. wtf.

Postad

Lol railade er lite innan jag somnade och såg den där Q4 handen (ivar 4 bettade med Q4cc och floppade andrapar + flushdrag). Tycker iof att det är totalt spew av ivar att 4-betta en relativt tight 3-bettare med junk.

Postad

Grattis till bra resultat förresten! man undrar ju rätt ofta vad dina motståndare håller på med när de möter dig... t.ex när du bluffade(?) river med 83s och sprucket drag men träffade en åtta på river och fick syn av sämre. Eller när du höjde med TP (KTo) på river med en flush och diverse stegar ute samt mellanparat bräde och fick syn av nåt sämre...?

Firehoppir spelade 5/10 i morse och donerade 3000 till mig på ca 10 minuter, bl.a synade han in sig för full stack med halvrisigt flushdrag och eventuellt en hålpipa (kommer ej ihåg) när jag bet-3bettade all in med bottenset...

Postad
Smekt nickar jag. Stacka dig me 67 på 2697 bräda när du såklart hade T8.

Hehe okej, så det är du somr är smekt :). Tycker väl inte riktigt att du spelar den handen optimalt om jag säger så...^^ Dock så tycker jag du är minst semijobbig att ha bakom, då det är betydligt svårare at läsa dig än mängden :)

Ivar, mycket bra spelat igår. Är faktiskt inspirerande att se dig spela och bokstavligt talat köra över borden du sitter vid. GG

Den där Q4 handen, inte sugen på att lägga upp den? jag menar, mer ägd än så lär jag knappast bli :( check river lixom.. wtf.

Tack detsamma :) Vet ytterst få spelare som ger iväg så lite värde som dig. Vad gäller Q4 så är ju prespelet inte direkt jättesexigt, men jag är var rätt säker på att du foldar allt sämre än AK och JJ på den, plus att jag var lite less på att aldrig få vinna en pott mot dig ;).

Alltså till och med jag tycker att din rivercheck är standard, jag synar ju inte med andraparet där direkt med KQJxx bräda.

Lol railade er lite innan jag somnade och såg den där Q4 handen (ivar 4 bettade med Q4cc och floppade andrapar + flushdrag). Tycker iof att det är totalt spew av ivar att 4-betta en relativt tight 3-bettare med junk.

Ja, men det händer inte så ofta och endast då jag har feelingen att jag kan inge respekt. Vilket jag iofs också lyckades med. Dock så var ju brädans textur minst sagt tiltande :P

Grattis till bra resultat förresten! man undrar ju rätt ofta vad dina motståndare håller på med när de möter dig... t.ex när du bluffade(?) river med 83s och sprucket drag men träffade en åtta på river och fick syn av sämre. Eller när du höjde med TP (KTo) på river med en flush och diverse stegar ute samt mellanparat bräde och fick syn av nåt sämre...?

Firehoppir spelade 5/10 i morse och donerade 3000 till mig på ca 10 minuter, bl.a synade han in sig för full stack med halvrisigt flushdrag och eventuellt en hålpipa (kommer ej ihåg) när jag bet-3bettade all in med bottenset...

Tack så mycket :). Haha, 83s var nog bland det sjukaste jag varit med om. Iofs så mådde den fi'n inte speciellt bra alls överlag, men wtf... :)

Vad gäller KT så vet jag att jag har bättre än fi och att han vet att jag inte har jättebra. Sen var han fisk också. När man kan utnyttja lägen där fi sätter en på stål/bluff med marignella händer så kan man göra pengar. Valueraise 4tw!

Passar på att posta alla händer som diskuterats i detta inlägg nedan, hade visst mer intressant än jag trodde :). Kommentera gärna vad ni tycker om spelet, avvad jag har förstått så är mina standardlinjer inte direkt standard för alla grinders :)

Postad

Mmm, gillar att du "mergar din range" som det så fint heter på svengelskt 2+2-språk där med KT, det är nåt jag försöker få in mer i mitt eget spel också, skjuta hårt på river med marginella händer om man känner på sig att man leder.

Postad

FTR-convertern villo inte idag, så det får bli händer i ful form...

Först ut är nöthanden mot Eblinho. Rätt standard iofs, men det är alltid kul att stacka pf'are ;)

***** Hand History for Game 443799568 *****

$1500 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:12:15 ET 2007

Table Frida 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: M.C ( $341.5 )

Seat 2: rados789 ( $2406.74 )

Seat 4: iamivar ( $3329.8 )

Seat 5: smekt ( $4282.8 )

iamivar posts small blind [$7.5].

smekt posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 8h Td ]

M.C folds.

rados789 folds.

iamivar raises [$52.5].

smekt calls [$45].

** Dealing Flop ** [ 4s, 9s, 6d ]

iamivar bets [$90].

smekt calls [$90].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

iamivar bets [$210].

smekt raises [$630].

iamivar raises [$1065].

smekt is all-In.

iamivar is all-In.

** Dealing River ** [ Kc ]

iamivar shows [ 8h, Td ] a straight, six to ten.

smekt shows [ 6s, 7d ] two pairs, sevens and sixes.

smekt wins $953 from side pot#1 with two pairs, sevens and sixes.

iamivar wins $6644.6 from the main pot with a straight, six to ten.

Game#443800510 starts.

#Game No : 443800510

Hand 2 är mot 3lendil som är NIT, men en skapligt duktig sådan. Preflop håller ju ingen vidare nivå, men någon gång då och då slår jag tilbaka med denna typ av händer för att balansera QQ+. Postfloppspelet tycker jag dock är rätt intressant, vettefan om min linje är bra eller anus. Vad säger ni?

***** Hand History for Game 443813280 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:26:34 ET 2007

Table Gwen 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: iamivar ( $8993.75 )

Seat 2: 3lendil ( $4003.75 )

Seat 3: Spöket2 ( $2391.75 )

Seat 4: Guybrush ( $6410.2 )

iamivar posts small blind [$10].

3lendil posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qc 4c ]

Spöket2 folds.

Guybrush folds.

iamivar raises [$70].

3lendil raises [$260].

iamivar raises [$780].

3lendil calls [$580].

** Dealing Flop ** [ Kc, 5c, Qh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

iamivar checks.

3lendil bets [$1200].

iamivar calls [$1200].

** Dealing River ** [ Jh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

iamivar shows [ Qc, 4c ] a pair of queens.

3lendil shows [ Ks, Ac ] a pair of kings.

3lendil wins $4105 from the main pot with a pair of kings.

Game#443814622 starts.

#Game No : 443814622

Bara så sjuk hand detta... Var iofs innan jag visste om att fi har grava mentala problem. Gillar nog inte riverbluffen såhär i efterhand ändå. Men lol, vad gör han?

***** Hand History for Game 443815771 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:29:16 ET 2007

Table Gwen 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: iamivar ( $6963.75 )

Seat 2: 3lendil ( $6068.75 )

Seat 3: Spöket2 ( $2351.75 )

Seat 4: Guybrush ( $6438.7 )

Seat 5: MR TWENTY ( $3002.25 )

MR TWENTY posts small blind [$10].

iamivar posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 8c 3c ]

3lendil folds.

Spöket2 folds.

Guybrush folds.

MR TWENTY raises [$30].

iamivar calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 9c, 5c, Ad ]

MR TWENTY bets [$60].

iamivar raises [$240].

MR TWENTY calls [$180].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

MR TWENTY checks.

iamivar bets [$280].

MR TWENTY calls [$280].

** Dealing River ** [ 8d ]

MR TWENTY checks.

iamivar bets [$740].

MR TWENTY calls [$740].

iamivar shows [ 8c, 3c ] a pair of eights.

iamivar wins $2585 from the main pot with a pair of eights.

Game#443817090 starts.

#Game No : 443817090

Fi är osm sagt långt ifrån någon stjärna... Har plockat ett inköp eller så av honom, och an är uppenbart tiltad på att jag spelar ut honom i poss :). Turnspelet är väl 50/50 kanske, riverspelet är mysigt :)

***** Hand History for Game 443829518 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:45:24 ET 2007

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Guybrush ( $9610.75 )

Seat 2: 3lendil ( $6126.25 )

Seat 3: KBT ( $2552.75 )

Seat 4: iamivar ( $8916.62 )

Seat 5: djblue ( $1120.87 )

Guybrush posts small blind [$10].

3lendil posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Th Kh ]

KBT raises [$40].

iamivar raises [$180].

djblue folds.

Guybrush folds.

3lendil folds.

KBT calls [$140].

** Dealing Flop ** [ Jc, 8d, 9d ]

KBT checks.

iamivar bets [$280].

KBT calls [$280].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

KBT checks.

iamivar checks.

** Dealing River ** [ 8c ]

KBT bets [$220].

iamivar raises [$720].

KBT calls [$500].

iamivar shows [ Th, Kh ] two pairs, kings and eights.

iamivar wins $2375 from the main pot with two pairs, kings and eights.

Game#443830346 starts.

#Game No : 443830346

Lägg gärna en kommentar på vad ni tycker om dessa händer, tydligen så var det ju några som lade märke till dem iaf :)

Postad
Mmm, gillar att du "mergar din range" som det så fint heter på svengelskt 2+2-språk där med KT, det är nåt jag försöker få in mer i mitt eget spel också, skjuta hårt på river med marginella händer om man känner på sig att man leder.

Det är väl lite av mitt bäst vinnande koncept för att spela, samt den största anledningen till att jag väljer svs som klient.

Postad

Men alltså ivar är juh eg. lite mer åt TAG-hållet, men grejjen är juh att när han väl spelar en hand så är han sjukt över-aggro. Tyvärr en spelstil som till viss del tiltar mig, men väldigt roligt att spela mot =) Man måste ha psyke av stål o sitta i pos, då kan man göra pengar mot Ivar. I annat fall så e ja torsk :(