Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Mjo, det är ju sant att miniview inte ser riktigt normalt ut. Dock ska jag prova att ändra fonten på GT+ och hur det går, tack för tipset!

 

Iom att jag inte har så många speltimmar (snittar normalt knappt 60h/månad) så kommer jag ju bli tvungen att antingen gå upp och lira NL200 större delen av denna månad eller börja köra fler bord. Ska bli kul att se om detta funkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men även...

 

Självklart så lyckades jag vinna den där ELAAPP frirullen på Martinspoker. Jag reggade ju mig bara på martins för att spela ihop VIPs så att jag kunde spela den turren. Då skulle de tre första platserna gett en resa för två till Vegas under WSOP + 500€ + 5-3% i Shahin och Oscar under ME. Nu var ju martins så snåla att de ändrade villkoren till att endast inkludera resan om det var 50 spelare eller fler med. Jomen tjoflöjt. Troligt. Roligt. Nu fick jag endast 5% i Shahin och Oscar, vilken känns lite som en nitlott även om det kan bli nice ändå med lite flyt för dem...

 

Men när jag nu liks var inkvalad så kunde jag ju lika gärna spela ändå. Aldrig mött sämre spelare och jag vettefan hur jag skulle gjort för att lyckas inte vinna. Det var 25 spelare med tror jag, och ingen var ju nå vidare. Spelade kanske 80/80/10 från det att jag blev CL på finalbordet (6 kvar då) och snittade väl att vinna 80% av alla potter jag gick med i. Verkligen ingen som ville spela tillbaka och behålla blinds. MEN jag klagar väl inte över det :)

 

Dock så blir det nog lite whine på martins nu, så vi får se vad de säger. Någon som tror man har någon utsikt att få igenom sin sak? Har ingen aning jag, men det kan väl vara värt ett försök iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade även 3 bord NL100 på expekt samtidigt som ELAAPP frirullen. Går bättre och bättre där och jag känner mig inte alls lika hjälplös när jag får motstånd nu längre. Dock så tappade jag några jobbiga trebettade potter som kostade lite väl mycket.

 

Slår jag någon hand? Jag spelade en hand exakt likadant mot samma fi för precis ett varv sedan. Checkfoldade turn då på Axxx då jag var helt tom och han sköt hårt. Ger honom cred för något stort (AT+) pga betsizen som är pott +10$ typ. Sjukt tråkig turn.

 

GAME #518368666: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-04-03 19:56:59

Table "TURBO" Salem

Seat 1: 1amivar ($263.84 in chips)

Seat 3: fallst ($100.00 in chips)

Seat 5: CANTWINHUH ($105.00 in chips)

Seat 6: zolaa1 ($238.20 in chips)

Seat 8: gavinzhu2 ($23.00 in chips) DEALER

1amivar: Post SB $0.50

fallst: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 1amivar King of DiamondsAce of Clubs

CANTWINHUH: Fold

zolaa1: Raise $4.00

gavinzhu2: Fold

1amivar: Raise $14.00

fallst: Fold

zolaa1: Call $10.50

*** FLOP *** 9 of ClubsAce of Diamonds10 of Clubs

1amivar: Bet $22.00

zolaa1: Call $22.00

*** TURN *** Jack of Diamonds

1amivar: Check

zolaa1: Bet $82.00

1amivar: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $154.00 Rake $2.00

zolaa1: wins $154.00

 

Har trebettat denna kille runt en gång varje varv. Skönt att plocka upp en hand då en gång i livet :)

 

GAME #518340892: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-04-03 19:29:53

Table "TURBO" Salem

Seat 1: 1amivar ($136.00 in chips)

Seat 3: Kygil ($227.01 in chips) DEALER

Seat 5: Kortbyxan ($70.60 in chips)

Seat 6: ManWithoutArms ($100.00 in chips)

Seat 8: DefiNe ($100.00 in chips)

Seat 10: Stackhunter1 ($128.45 in chips)

Kortbyxan: Post SB $0.50

ManWithoutArms: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Stackhunter1 Jack of HeartsJack of Clubs

Dealt to 1amivar Queen of ClubsQueen of Hearts

DefiNe: Fold

Stackhunter1: Raise $4.00

1amivar: Raise $14.00

Kygil: Fold

Kortbyxan: Fold

ManWithoutArms: Fold

Stackhunter1: Raise $40.00

1amivar: Allin $122.00

Stackhunter1: Allin $84.45

*** FLOP *** 7 of Hearts5 of Diamonds6 of Spades

*** TURN *** Ace of Spades

*** RIVER *** 6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $262.95 Rake $3.00

1amivar: wins $262.95

 

Jag känner vändningen komma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är här! Den är här!

 

Äntligen har flytet i spelet återvänt. Det tog runt 6000 händer, men nu har jag iaf hittat till gröna siffror på NL100. Ligger fortf back på siten, men det var väl mest eftersom att jag skottade bort onödigt mycket på NL200.

 

Kom hem från åre i måndags efter en trevlig skidsemester med tjejens familj. Det tog dock inte länge innan man var fast vid borden igen, så i princip hela tisdagen ägnades åt spel. Låg som bäst 500$ upp men efter ett par klantiga spel slutade dagen på +300$. Är dock jättenöjd med det. Speciellt då jag börjat spela 6 bord och märker att det inte påverkar mitt spel nämnvärt. Förmodligen ska jag prova på 8 snart, vilket kan bli riktigt intressant.

 

Spelade även en kortsession på runt en timme idag som gick finfint. Slutade grön på alla 6 bord med en total vinst på 250$. Stabilt spel rakt igenom, även om jag har en väldigt dålig ovana med att syna "stora och konstiga" bets på river helt i onödan. I princip samtliga är ju klonkade dolda tvåpar, vilket känns onödigt att betala av när alla ändå är nits.

 

Expektrullen ligger fn på 1370$, vilket är drygt 400$ back totalt. Kan jag hålla i spelet ett tag till så ska det dock kunna bli helgrönt!

 

Problemet kvarstår dock att jag ligger rätt långt efter med bonusen. Har samlat in 25k FPPs sedan den 27:e mars. Någon som har en aning om hur många timmar/dag jag måste snitta för att komma upp i 100k innan den 27:e april? Spelet blir väl 6-8 bord NL100. Det känns som att det kommer vara ganska många... Om jag måste så kommer jag förmodligen även att prova på lite mer NL200.

 

Aja, kommer nog att posta lite händer och så efter nästa session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, så då är det alltså i alla fall någon som ändå läser min dagbok :). Alltid kul med respons, vore dock lite roligare om det kom lite oftare :roll:

 

Jo, jag märkte tyvärr detsamma när jag läste TT-dagboken och blev måttligt besviken. Känns ju som att expekt nu bara varit en jevla waste of time, då jag garanterat hade kunnat dra in betydlgt mer på att nöta vidare på SvS. Menmen... Inklusive den minimala cashbacken jag får (200-250$) så ligger jag numera bara lillback på expekt, vilket ändå får kännas som en liten vinst mtp på hur illa det såg ut där ett tag.

 

Funderar ändå på att lira vidare ett tag och cleara den där doubleup-bonusen. Kan man cleara den samtidigt som signupbonusen så borde det ge närmare 100% rakeback, vilket ändå verkar helt okej. Får väl se hur pass bra det går med spelet dock, fortsätter plusset att hålla i sig så blir jag nog kvar, avtar det så byter jag förmodligen tillbaka till svenska spel rätt snabbt. Tycker ändå att fiskstimmen är större och tätare där.

 

Lirar den där VIP-turren på expekt nu förresten som man fick 22$ till gratis buyin i. Har precis dubblat, så vi får se hur detta slutar. Drar igång några bord CG dessutom nu. Så tråkigt att vänta på kort i turrar annars :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Hade du verkligen J4, sista handen när vi spelade hu??..är tveksam, hur som helst var det bra spel från din sida.

 

Hejpåre :) Jo, jag lovar att det faktiskt var så. Hade på känn att du nog skulle kunna släppa en dam för ett till starkt bet. Om inte annat så var jag inne i ett stimm av lyckades spel :P. Här är handen:

 

***** Hand History for Game 293107480 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 11, 23:20:21 ET 2007

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: iamivar ( $1921.3 )

Seat 4: Love2Tilt ( $1484.47 )

Seat 5: kennyy2 ( $213 )

Love2Tilt posts small blind [$2.5].

iamivar posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Jd 4d ]

Love2Tilt raises [$17.5].

iamivar raises [$65].

Love2Tilt calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 3s, Qc, 9c ]

iamivar bets [$100].

Love2Tilt calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

iamivar bets [$245].

Love2Tilt folds.

iamivar does not show cards.

iamivar wins $576.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckan har verkligen vänt nu! Har radat upp 4-5 riktiga toppsessioner sen jag kom hem från åre.

 

Är helt grön på expekt efter att ha klonkat in 250$ till under tiden jag spelade turren, som jag tyvärr åkte ut ur på ett rätt sjukt sätt. Blev ju minst sagt förvånad när jag såg hans hand. Tänker inte försvara mitt eget spel med något annat än att tjejen gärna ville se på film för tillfället ;).

 

Då kom man ju givetvis på att jag inte fixat inställningarna för turrar i PT. Någon som snabbt kan förklara hur man gör det så att det funkar likadant som för cg med stats och sånt?

 

Iaf så är nivån 75/150 och jag har 11k vilket är en liten bit över avg. Plockar KQs i EP och slår upp till 555. Bordets storstack (jag har nyss bytt bord) synar på hijack och resten foldar.

 

Floppen kommer 662 med färgdrag. Jag betar 999 in i potten på 1300. Han synar rätt omgående. Turn är en lanka vilken ger tvåfärgad bräda. Betar 2222 in i potten på 3333. Snabb syn igen. River är ett offsuite ess. Steker lite men väljer att ställa ganska snabbt. Har knappt pott i stacken och han täcker med några k. Han blixtar och visar ATs som plockade färgdrag på turn. Jahopp. Tilt.

 

Kikade sedan lite TV med flickan, innan man lyckades smita undan för ännu en session ;)

 

Tog då upp liret på SvS igen efte två veckor uppehåll med spel på andra siter. Sjukt vad fisktätt det är på NL500-borden alltså. Folk fullkomligen kastar ju pengar på en! Plussade knappa 4,5k på tre timmars fembordsgrind. Spelet skiljer sig verkligen från expekt, där 80% är nits med VPIP<20%. Motsvarande siffra ligger väl på runt 40-50% på SvS och det är få som någonsin funderar på att lägga tp. Aja, lite standardhänder.

 

Den här handen känns ju ungefär så standard det kan bli på svs. Sinnesstämningen är typ "WTF" hela tiden. Knappen spelar verkligen lysande poker.

 

***** Hand History for Game 293105605 *****

$500 PL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 11, 23:17:04 ET 2007

Table Diana 63 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: sopi ( $326.35 )

Seat 3: iamivar ( $990.25 )

Seat 4: 7887ablakh ( $619.8 )

Seat 5: Sir Jeff ( $1074.2 )

Sir Jeff posts small blind [$2.5].

sopi posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Kd Ts ]

iamivar raises [$17.5].

7887ablakh calls [$17.5].

Sir Jeff calls [$15].

sopi folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, Kc, 5s ]

Sir Jeff checks.

iamivar bets [$40].

7887ablakh calls [$40].

Sir Jeff calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Sir Jeff checks.

iamivar bets [$110].

7887ablakh calls [$110].

Sir Jeff calls [$110].

** Dealing River ** [ 7h ]

Sir Jeff checks.

iamivar checks.

7887ablakh bets [$5].

Sir Jeff calls [$5].

iamivar calls [$5].

7887ablakh shows [ 2d, Ah ] a pair of sevens.

Sir Jeff shows [ Ks, 8s ] two pairs, kings and sevens.

iamivar shows [ Kd, Ts ] two pairs, kings and sevens.

iamivar wins $509.45 from the main pot with two pairs, kings and sevens.

Game#293106464 starts.

#Game No : 293106464

 

Det mest genomgående sättet att vinna pengar på idag. Skjuuuut! Så länge man har koll på vilka som kan lägga sig och inte så har man vansinnig edge. Vet inte riktigt om detta spel rent teoretiskt är bra lr anus, men han känns ju verkligen inte stark på turn.

 

***** Hand History for Game 293112117 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 11, 23:28:58 ET 2007

Table Diana 18 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: stormorten ( $176.76 )

Seat 2: iamivar ( $1980.08 )

Seat 3: Jonas1980 ( $701.5 )

Seat 4: KarinCall ( $747.18 )

Seat 5: macor ( $162.65 )

Jonas1980 posts small blind [$2.5].

KarinCall posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 6d 9d ]

macor folds.

stormorten folds.

iamivar raises [$20].

Jonas1980 folds.

KarinCall calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 8d, Ks, Td ]

KarinCall checks.

iamivar bets [$30].

KarinCall calls [$30].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

KarinCall checks.

iamivar bets [$70].

KarinCall calls [$70].

** Dealing River ** [ 2h ]

KarinCall checks.

iamivar bets [$175].

KarinCall folds.

iamivar does not show cards.

iamivar wins $411.45

Game#293112505 starts.

#Game No : 293112505

 

Denna killen är ju verkligen skön. Förstår fan inte hur man tänker när man spelar som fi här. Det roligaste är nästan ändå att Fi2 som foldar steker och skriver "A6 no good" i chatten. Fi1 hade tydligen avvikande åsikt ;)

 

***** Hand History for Game 293115788 *****

$500 PL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 11, 23:36:02 ET 2007

Table Diana 63 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: sopi ( $579.8 )

Seat 2: macao2006 ( $474 )

Seat 3: iamivar ( $1562.35 )

Seat 5: TheSportsF ( $223.4 )

iamivar posts small blind [$2.5].

TheSportsF posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 2d 2h ]

sopi folds.

macao2006 calls [$5].

iamivar calls [$2.5].

TheSportsF checks.

** Dealing Flop ** [ 4c, 6s, 2c ]

iamivar bets [$15].

TheSportsF raises [$30].

macao2006 raises [$60].

iamivar raises [$135].

TheSportsF folds.

macao2006 is all-In.

iamivar calls [$319].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Kd ]

iamivar shows [ 2d, 2h ] three of a kind, twos.

macao2006 shows [ As, 6h ] a pair of sixes.

iamivar wins $968 from the main pot with three of a kind, twos.

Game#293116360 starts.

#Game No : 293116360

 

 

Vi får helt enkelt se vart det blir mer spel, känner mig ganska het var jag än sätter mig just nu ;). Sick skillnad motför förra veckan kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Börjar kanske bli dags att uppdatera här nu igen. Känns som att det var ett tag sen nu.

 

Inaktiviteten har mestadels helt enkelt berott på att jag inte har haft tid att spela något. Jag har varit bortrest + att det har varit sjukt mkt i skolan med utbytesstudenter och grejjer.

 

Har väl hunnit med 3 pass under dessa två veckor och är uppskattningsvis runt 4-5k upp på dem. Det bra spelet har suttit i, även om suget inte varit hundraprocentigt. Nu är det ju iaf långhelg, så det kommer säkerligen att bli en del spel i helgen då jag känner taggningen komma :)

 

Ikväll blir det dock brädspel med grabbarna och morgandagen inleds med en bortamatch i fotbollen. Men sen så!

 

Någon som har koll på hur fiskiga Ipokers NL100-200 bord är nu efter att expektbonusen är borttagen? Har kvar lite slantar där så eventuellt kanske det blir till att prova lite mer.

 

Annars såsitter jag fast på 2,5/5 på svs, då jag anser det vara en sjuk fiskdamm och övervärde pga 200bb buyin. Har dock gått och skaffat mig överdriven respekt för 5/10, även om jag i nuläget är grön där också. I mitt huvud går tankegångarna typ att 2,5/5 är 90% fisk och 5/10 är 10% fisk. Känns rätt orealistisk när man skriver upp det såhär, men så går det runt i huvudet. Det gör det lite svårt att ta tag i en längre 5-bordssession 5/10.

 

Någon som har något uppmuntrande att säga om hur spelet ser ut där nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog ända tills idag innan jag fick någon speltid. Börjar bli för dålig på att lägga undan tid till att spela helt enkelt :/

Det gick i alla fall helt okej med stabilt och aggressivt spel, även fast jag blev trött i huvudet och gjorde en kass riversyn för ett halvt inköp i slutet.

 

Slutade dock 2200kr upp på runt 1k händer, vilket får anses vara riktigt bra. Lyckades med ett par snygga spel dessutom. Skönt att spelet sitter kvar även när man är lite ringrostig. Vettefan när jag ska orka ta tag i att byta nivå dock... Ligger på 25PTBB/100 de senaste 6k händer på svs 2,5/5, så det känns lite tråkigt att överge det också :)

 

Några händer från dagens session:

 

Skönaste handen för dagen. Fi har nyss kommit till bordet och lirat kanske 3 varv. Slagit om mig pre till 180(!) två gånger då jag fått vika. Jag kan inte se honom spela en legitim hand på detta viset. Och ja, floppbetet är ett weakbet för att inducera omslag. Jag tror hårt på att jag har bäst hand, då jag inte tror att han checkar så många bättre händer på den floppen.

Rivern var ju tung, men vafan, har man en read så ska man inte överge den :)

 

***** Hand History for Game 310050905 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 1, 14:10:58 ET 2007

Table Diana 14 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Mr bob ( $366.48 )

Seat 2: iamivar ( $1608.32 )

Seat 3: §Draken§ ( $65.99 )

Seat 4: riverwins ( $1064.6 )

Seat 5: oddparts ( $1332.65 )

§Draken§ posts small blind [$2.5].

riverwins posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 8d Jd ]

oddparts folds.

Mr bob folds.

iamivar raises [$20].

§Draken§ folds.

riverwins raises [$85].

iamivar calls [$70].

** Dealing Flop ** [ 8c, 9c, 5s ]

riverwins checks.

iamivar bets [$100].

riverwins raises [$250].

iamivar calls [$150].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

riverwins checks.

iamivar checks.

** Dealing River ** [ 7s ]

riverwins is all-In.

iamivar calls [$724.6].

riverwins shows [ 3d, 3h ] a pair of threes.

iamivar shows [ 8d, Jd ] a pair of eights.

iamivar wins $2116.7 from the main pot with a pair of eights.

Game#310052891 starts.

#Game No : 310052891

 

Fi här är en standardtomte på svs. Dock ingen dunderstation. Turnspelet hans skriiiiker Q så jag tänkte att det vore lika bra att sno potten :). Behöver jag säga att han inte trodde på mig när jag berättade vad jag hade?

 

***** Hand History for Game 309994421 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 1, 13:14:21 ET 2007

Table Diana 50 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: manglarn ( $1245.7 )

Seat 2: uhh ( $954.66 )

Seat 3: Tom_Pung ( $715.12 )

Seat 4: Magark ( $757.85 )

Seat 5: iamivar ( $994.45 )

manglarn posts small blind [$2.5].

uhh posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Tc Kc ]

Magark calls [$5].

iamivar raises [$25].

manglarn folds.

uhh calls [$20].

Magark calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qc, 6c, 7h ]

uhh checks.

Magark checks.

iamivar bets [$55].

uhh calls [$55].

Magark folds.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

uhh bets [$50].

iamivar raises [$225].

uhh calls [$175].

** Dealing River ** [ 6d ]

uhh checks.

iamivar bets [$495].

uhh folds.

iamivar does not show cards.

iamivar wins $1117.5

 

 

Annars har jag redovisning av mitt projektarbete "Pokerboken" imorgon, så vi får se hur det går. Förhoppningsvis så fattar ingen tillräckligt mycket för att kunna ifrågasätta ;) Skämt åsido, men det ska bli skönt att få det gjort. Man har ju trots allt lagt ner en hel del tid på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaah!

 

Blev lite mer sugen, så det blev ett pass på 600 händer nu efter att tjejen gått och lagt sig. Tappade 1k på ungefär 2 minuter. Spelade tiltat och slaskade bland annat bort 500 på en idiotisk riversyn. Brukar inte hålla på så, men nu var jag väl trött antar jag.

 

Dock så vände allt den sista halvtimmen, då den största tomte jag någonsin skådat slog sig ner vid mitt bord. Alltså jag kan inte tänka mig att någon ens kan vara så dålig om den försöker så gott det går.

 

Fisken börjar med att köpa ut mitt toppar på AdJd9d7s bräda med 33o för över pottbet. Sedan synar han bort de 800 han fick då med J6o på jt98x bräda när jag har KQ.

Killen reloadar och dubblar upp första handen med KK vs min AA på KQx bräda. Jag blixtar ju när han ställer för 3x pott. Sedan drar han ut ett par andra spelare vid bordet och bygger stack till 1400 innan denna hand utspelar sig.

 

 

Kan ju lova att detta var första gången jag värdebetar bottenpar för 284bb. Puls maximal. Till saken hör att jag var trött och tvingad att gå och lägga mig snart iom skola imorrn. :mrgreen:

 

***** Hand History for Game 310705740 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 2, 00:00:59 ET 2007

Table Diana 22 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: iamivar ( $2130.05 )

Seat 2: Bonkabar ( $1405.15 )

Seat 3: Laszlo ( $867.25 )

Seat 4: stebbe ( $181.45 )

Seat 5: werty1 ( $215.56 )

stebbe posts small blind [$2.5].

werty1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 2s Ks ]

iamivar raises [$20].

Bonkabar calls [$20].

Laszlo calls [$20].

stebbe folds.

werty1 folds.

** Dealing Flop ** [ 6c, 2h, 3d ]

iamivar bets [$40].

Bonkabar calls [$40].

Laszlo folds.

** Dealing Turn ** [ 3c ]

iamivar checks.

Bonkabar bets [$745].

iamivar raises [$1490].

Bonkabar is all-In.

** Dealing River ** [ 9c ]

iamivar shows [ 2s, Ks ] two pairs, threes and twos.

Bonkabar shows [ 8c, 7s ] a pair of threes.

iamivar wins $144.85 from side pot#1 with two pairs, threes and twos.

iamivar wins $2822.8 from the main pot with two pairs, threes and twos.

Game#310706298 starts.

#Game No : 310706298

 

Slutade även denna session 2k upp, även om det var mycket tack vare denna donator. Spelade inte speciellt bra i övrigt. Ska försöka att undvika spel när jag är såhär trött i fortsättningen.

 

Rullen på svenska spel ligger för närvarande på dryga 90k, vilket känns helt okej mtp att jag knappt spelat något på sistone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det går långt mellan gångerna det uppdateras här nu... Det kommer dock bli skärpning på det iom att jag snart tar studenten och får sommarlov :D.

 

De få gånger jag spelar stämmer dock allt bättre än någonsin, och jag verkligen flyger fram över borden. Har lirat knappt 10h denna månad och ligger plus runt 12k med mestadels 2,5/5 SEK spel. Känns rätt skapligt :mrgreen:.

 

De senaste 8.3k händerna (som typ är utspridda över två månader) ligger jag på 28 PTBB/100. Rätt sick faktiskt. Totalt över drygt 44k händer ligger jag på runt 14PTBB/100. Det kanske inte är helt omöjligt att jobba upp den till 15 som jag hade som mål vid dagboksstarten :).

 

För att komma till spelet så lirade jag en session på 150 minuter igår som gick riktigt bra, slutade upp 5400kr. Då låg jag även breakeven efter ungefär en timme efter att ha låtit en fi köpa in färg på river i en 400bb-pott när jag klonkade topset på turn. Halvpottar turn ur poss när jag VET att han antingen har tvåpar+ eller färgdrag. Extremt fiskigt spelat faktiskt.

 

Annars satt jag ett par riktigt sköna händer, bland annat en AA mot KK för fulla stackar. Ska se om jag hittar igen något mer kul nedan:

 

Spelar man turn såhär så förtjänar man ju verkligen att dö på rivern. Disaster.

 

***** Hand History for Game 331890361 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 24, 21:55:05 ET 2007

Table Diana 13 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Xantius ( $1045.05 )

Seat 2: Mertaja ( $147.5 )

Seat 3: fritz8 ( $1101.95 )

Seat 4: iamivar ( $876 )

Seat 5: Islay ( $464.25 )

iamivar posts small blind [$2.5].

Islay posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Jd Jc ]

Xantius folds.

Mertaja calls [$5].

fritz8 calls [$5].

iamivar raises [$27.5].

Islay folds.

Mertaja folds.

fritz8 calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 2c, 5d, 9c ]

iamivar bets [$55].

fritz8 raises [$110].

iamivar raises [$220].

fritz8 calls [$165].

** Dealing Turn ** [ Js ]

iamivar bets [$315].

fritz8 calls [$315].

** Dealing River ** [ 6c ]

iamivar is all-In.

fritz8 calls [$256].

fritz8 shows [ 5c, Kc ] a flush, king high.

iamivar shows [ Jd, Jc ] three of a kind, jacks.

fritz8 wins $1747 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Hur dåligt är detta egentligen? Fi vet hur man spelar, men är långt ifrån bra och har semifiskiga stats. Hans riverspel mår ju ganska dåligt.

 

Det har nyss blivit HU. Pre tar jag gärna en flopp i poss då han inte är nöttight och vi är djupa. Flop är rätt standardfloat med pipan då jag är rätt säker på att jag tar potten på turn om han inte har A. När han sen ger mig odds på turn så spelar det ju sig självt.

 

***** Hand History for Game 331961264 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 24, 23:10:10 ET 2007

Table Diana 70 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 2: Landalasse ( $1324.53 )

Seat 3: iamivar ( $1741.7 )

iamivar posts small blind [$2.5].

Landalasse posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 9d Qd ]

iamivar raises [$17.5].

Landalasse raises [$60].

iamivar calls [$45].

** Dealing Flop ** [ Ah, Th, 8c ]

Landalasse bets [$95].

iamivar calls [$95].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Landalasse bets [$140].

iamivar calls [$140].

** Dealing River ** [ Jd ]

Landalasse bets [$400].

iamivar is all-In.

Landalasse is all-In.

Landalasse shows [ Ad, 6d ] two pairs, aces and sixes.

iamivar shows [ 9d, Qd ] a straight, eight to queen.

iamivar wins $417.17 from side pot#1 with a straight, eight to queen.

iamivar wins $2634.06 from the main pot with a straight, eight to queen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytet fortsätter. Lirat 1,5k händer till ikväll och det var ganska stabilt rakt igenom. Man gör ju alltid bort sig i några händer, men sådant får man väl ta. Slutar knappt 4,4k upp för sessionen, vilket gör att SvS-rullen nu har klättrat över 100k-strecket. Det känns rätt bra :).

 

Dock så känns det mer och mer fånigt att jag fortfarande mest lirar med nivån med 1k kr i buyin. Hittar jag några softa bord så kommer det dock att bli NL2k nästa gång jag spelar på natten.

 

Dryga 29 PTBB/100 under de senaste 10k händerna nu, inte fy skam :D. Det var rätt få intressanta händer, men kommer ihåg en rolig iaf:

 

Skön kille. Undrar om jag har note som "CS" på honom? Det är ju en jevligt tunn värdebet i vilket fall, men när han steeeeker tiden ut och sedan synar ner med brädan så vet man ju inte om man ska skratta eller gråta. Hlet ärligt så är jag inte säker på om han läste brädan fel eller inte.

 

***** Hand History for Game 333132916 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 26, 01:45:55 ET 2007

Table Diana 21 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: iamivar ( $922.43 )

Seat 2: byrds1 ( $241.16 )

Seat 3: Zingolar ( $260 )

Seat 4: dilan ( $466.8 )

Seat 5: Emil-mrcoo ( $418.78 )

iamivar posts small blind [$2.5].

byrds1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Kc Qd ]

Zingolar folds.

dilan calls [$5].

Emil-mrcoo folds.

iamivar raises [$22.5].

byrds1 calls [$20].

dilan folds.

** Dealing Flop ** [ 8d, Qh, Jh ]

iamivar bets [$40].

byrds1 calls [$40].

** Dealing Turn ** [ Js ]

iamivar checks.

byrds1 checks.

** Dealing River ** [ 8c ]

iamivar bets [$180].

byrds1 is all-In.

iamivar shows [ Kc, Qd ] two pairs, queens and jacks.

byrds1 shows [ 7h, 7s ] two pairs, jacks and eights.

iamivar wins $3.84 from side pot#1 with two pairs, queens and jacks.

iamivar wins $475.17 from the main pot with two pairs, queens and jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade lite oliak handkjoverterare för att få det att se lite vettigare ut... Denna är helt okej va? Handen i sig är oviktig.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($478.91)

UTG ($743.29)

MP ($760.8)

Hero ($1062.15)

SB ($559.65)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Aspade.gif.

UTG raises to $20, MP calls $20, Hero raises to $85, 1 fold, BB calls $80, UTG folds, MP folds.

 

Flop: ($212.50) Qdiamond.gif, 4diamond.gif, 5diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $155, BB calls $393.91 (All-In), Hero calls $238.91.

 

Turn: ($1000.32) 6spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1000.32) 7club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1000.32

 

Results in white below:

BB has 4h 4s (three of a kind, fours).

Hero has Ac As (one pair, aces).

Outcome: BB wins $606.41. Hero wins $393.91.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk session nyss. Slog mitt gamla vinstrekord över en dag med ungefär 100%! :D 15k SEK spelades in!

 

Lirade kanske runt 2k händer på 4 timmar, fördelat på ungefär 2/3 NL1k och 1/3 NL500. Spelade grymt stabilt tills alldeles innan jag la ner, då jag bland annat bjöd på en rätt idiotisk bluff för 1100kr.

 

Kände att jag hade riktigt bra koll på NL1k-borden, även om jag tror att det finns något fler semiduktiga regulars där än på NL500.

 

Som kanske har märkts så är jag rätt nöjd över min PTBB/100, så jag skriver den gärna igen ;). Ligger på 32 PTBB/100 över de senaste 12.3k händerna och totalt i min databas över knappt 50k händer ligger jag nu på dryga 16 PTBB/100. Hade ju som mål när dagboken startades att hålla mig på 15 PTBB/100, och det vore grymt kul om jag kunde bibehålla denna winrate.

 

Det blev iaf rätt många semiintressanta händer ikväll. Handkoverteraren jag provade verkar inte vilja fungera idag, så det får bli tråkigt vanligt ändå. Är dock helt slut i huvudet så jag kommer kanppt ihåg en enda riktigt intressant hand såhär rakt av, men jag får ta och göra ett försök.

 

Fi är en vanlig, förmodligen långsamt vinnande TAG. Jag har spelat som vanligt. Är turnbeten bra, okej eller kass?

 

***** Hand History for Game 334908154 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, May 27, 21:27:11 ET 2007

Table Eva 37 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: iamivar ( $2760.9 )

Seat 2: GundeSvan ( $1109.9 )

Seat 3: The Count ( $1952.42 )

Seat 4: Isomiso ( $646.83 )

Seat 5: FongRuleZ ( $2288.75 )

FongRuleZ posts small blind [$5].

iamivar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Kc Kh ]

GundeSvan folds.

The Count folds.

Isomiso calls [$10].

FongRuleZ raises [$45].

iamivar raises [$150].

Isomiso folds.

FongRuleZ calls [$110].

** Dealing Flop ** [ 9c, As, Tc ]

FongRuleZ checks.

iamivar bets [$250].

FongRuleZ calls [$250].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

FongRuleZ checks.

iamivar bets [$570].

 

 

 

Vad gillar vi detta spel? Fi har inte spelat speciellt länge på bordet. Normalt så fyrbetar jag stort extremt sällan PF, men här kändes det som ett rätt bra läge för att göra det.

 

***** Hand History for Game 335035571 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, May 28, 00:16:02 ET 2007

Table Eva 51 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Nidzo ( $593.39 )

Seat 2: iamivar ( $2019.7 )

Seat 3: silv ( $109.7 )

Seat 4: luckydube ( $2330 )

Seat 5: pluffse ( $938 )

pluffse posts small blind [$5].

Nidzo posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Kc Ah ]

iamivar raises [$40].

silv calls [$40].

luckydube folds.

pluffse raises [$195].

Nidzo folds.

iamivar raises [$1040].

 

Dagens hjältesyn. Jag och Fi har en del history med varandra, och det är ömsesidigt att ingen har något vidare när det väl börjar battlas :). Rätt sjukt att jag nog inte gjorde en enda hjältesyn för över 100BB utöver denna på fyra timmar. Inte riktigt likt mig^^

 

***** Hand History for Game 335001146 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, May 27, 23:05:09 ET 2007

Table Eva 27 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: XjanbananX ( $1100.5 )

Seat 2: iamivar ( $3468.5 )

Seat 3: scareface ( $404.4 )

Seat 4: McKiki ( $2012.65 )

Seat 5: FongRuleZ ( $1985 )

McKiki posts small blind [$5].

FongRuleZ posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 8d Qs ]

XjanbananX calls [$10].

iamivar raises [$50].

McKiki calls [$45].

FongRuleZ folds.

XjanbananX folds.

** Dealing Flop ** [ 8h, 6d, Kd ]

McKiki checks.

iamivar bets [$90].

McKiki raises [$190].

iamivar calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

McKiki bets [$290].

iamivar calls [$290].

** Dealing River ** [ 4s ]

McKiki bets [$850].

iamivar calls [$850].

iamivar shows [ 8d, Qs ] a pair of eights.

McKiki shows [ 6c, Tc ] a pair of sixes.

iamivar wins $2765 from the main pot with a pair of eights.

Imorgon ska jag i alla fall fira med en glass på stan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att HH är i $, det ska vara SEK antar jag.

 

HAND 1

- Vore intressant att höra vad han har för stats och om du har någon read. De enda händer du har slagna som kan tänkas syna på floppen är JJ och QQ så jag hade checkat turn för pot kontrol.

 

HAND 2

- Med tanke på hans stack tycker jag det var bra spelat. Jag har inget att gå allin preflop med AK då du dessutom oftast har hyffsat bra FE mot de flesta spelarna.

 

HAND 3

- Allmänt gillar jag inte spelet i hand 3, men om du har otroligt mycket historia och bra reads på honom kanske turn och river går att rättfärdiga.

 

Känns som du är på en otrolig good streak, förbered dig mental när du inom en snar framtid kommer börja backa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...