Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

okerj han fick 7 månader vilket e längre än jag trodde han skulle få men då ska det påpekas att det endast gäller i europeiska cuper typ champions leauge å uefa cupen... men uefa vill stänga av honom även i ligan vilket endast fifa kan göra...

Postad
Det stämmer att han blev avstängd i samtliga matcher under 7månader va?

Vet inte men varför inte civilt åtal? Om en bråkstake går fram till någon på stan och slår näsan av någon och denna någon orkar anmäla och har bra vittnen så blir det ju definitivt mer än bara avstängning från att lira boll.

Postad
Det skulle väl innebära att det blir minst en anmälning per match i NHL? Inte riktigt samma sak, men du förstår poängen?

Nja. NHL's fåniga slagsmålskultur ger jag inte mycket för. Smockan i detta fall skedde dessutom efter slutsignalen hade gått. Jämför med om en åskådare istället för en avbytare hade flugit på samma spelare och knäckt näsan.

Postad
Nja. NHL's fåniga slagsmålskultur ger jag inte mycket för. Smockan i detta fall skedde dessutom efter slutsignalen hade gått. Jämför med om en åskådare istället för en avbytare hade flugit på samma spelare och knäckt näsan.

Kolla på spelaren som blev avstängd 25matcher i NHL nu för att han slog klubban rakt i ansiktet på en motspelare med flit, som inte hade pucken. Där ledde det inte heller till åtal, e så sporterna funkar.. Sen e de ju upp till var och en va de tycker om det!