Gå till innehåll

Klonkligan: Cyntax vinner ligan & Kenan83+Gibbsson vinner lagtävlingen!


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 716
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker att det är en bra idé att skjuta på sista omgången en vecka pga av påsken.

 

Angående hur sista omgången ska spelas så tycker jag inte att det ska nån som helst ranking inför denna. Detta skulle ju göra att de som har chans på första platsen individuellt skulle få spela ett "tuffare" heat, förutsättningarna skulle alltså ändras i förhållane till hur de varit hittills. Det skulle dessutom innebära att de som spelar i det "tuffa" heatet skulle ha svårare att ge sitt lag höga poäng vilket istället skulle gynna de som spelade i ett inte lika tufft heat.

Oj vad rörigt det här blir! :lol: Fattar ni poängen eller når jag inte fram alls? Det jag tror (:roll: ) jag försöker säga är att de som ligger i mitten av lagtävlingen skulle tjäna på om spelarna inför sista omgången rankades då de skulle få "lättare" heat och därmed lättare att plocka höga poäng. För det är ju onekligen så att det finns en stor varians i kunskap mellan de spelare som deltar/deltagit i klonk. Jag är tex inte i närheten av den kunskap eurthmech, CarlLee mfl besitter!

 

Så, INGEN ranking till sista omgången!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde tävlingen gick ut på att skrapa poäng i de fyra första omgångarna och sen bara köra finaler där man dela upp i heat med rankingen som hjälp. Dessa ska inte ha ngn rankingpoäng utan bara se vem som är bäst:-P

 

Kanske har helt fel för mig, men det skulle kunna bli intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte spela den här söndagen heller, som jag sa innan vi körde igång skulle söndagar antagligen inte funka särskilt bra...

 

Men lite beroende om det blir sånt upplägg vi har pratat om till II:an kan jag vara med och spela, då kanske det blir lite vardagsmatcher istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vi skjuter på sista omgången en vecka då. Helt ok för min del.

2. Sista omgången räknas visst till rankingen.

3. Jag plockar fram en gammal hatt, skriver alla nick's på lappar och drar på måfå.

4. Angående om det misstämmer i poängräkningen så ska jag göra en revision av den. Bugg i systemet... (Orsaken till att det kan klicka är att det är lite bökigt med reserver och lagrankingen. Det gör det lite mer komplicerat.)

 

Fortsätt och käka era ägg - jag har inte glömt bort er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är den RÄTTA rankingen!

 

1. 60 kilsmo liksom

2. 55 MrGunner MrGunner

3. 54 Cyntax CaratPoker

3. 54 SoderKrippa SoderKrippa

5. 48 Ängeln17 suuuck

6. 44 Kenan83 Kenan83

7. 43 Gahlster Gahlster

8. 42 pumans pumans

9. 40 buggie flushy_b

9. 40 dafgaard Bluffsyn

9. 40 gibbsson eisenhower1

9. 40 pöker wendingo

13. 34 Skanke Skanke

14. 32 DronkaN 4ce12

14. 32 matte med slice swe_matt

16. 30 M1978 rEtAaArD

17. 28 Joey Erik20

17. 28 zaker Zakera

19. 24 eurythmech AnfieldRoad

19. 24 jimhamring HasseAce

19. 24 Kalleballe kalleball

19. 24 Max Cady Mr Cady

23. 22 CarlLee Klonk_a_donk

24. 21 Billey amigoMannen

25. 20 koboy pirk

26. 18 Nojjby Nojjby

27. 17 Ebisumaru

28. 11 alex1759 engels23

29. 10 Bluwajt zainten

30. 6 Conspiracy INW85

30. 6 Manshora

32. 4 illerrre erille

32. 4 Jugghler

34. 3 emilio_15 Klonksork

35. 0 Myssion Myssion

 

SöderKrippa hade fått 12p för mycket, emilio_15 hade 20p för mycket och Skanke hade 12 för lite.

 

-----

Så spelas den 5'e och sista omgången...

 

Omgång 5

 

Heat 1:

alex1759 engels23

Billey amigoMannen

Bluwajt zainten

buggie flushy_b

CarlLee Klonk_a_donk

Conspiracy INW85

Cyntax CaratPoker

dafgaard Bluffsyn

 

Heat 2:

DronkaN 4ce12

pumans pumans

eurythmech AnfieldRoad

Gahlster Gahlster

gibbsson eisenhower1

illerrre erille

jimhamring HasseAce

Joey Erik20

 

Heat 3:

Kalleballe kalleball

Kenan83 Kenan83

kilsmo liksom

koboy pirk

M1978 rEtAaArD

matte med slice swe_matt

Max Cady Mr Cady

MrGunner MrGunner

 

Heat 4:

Myssion Myssion

Nojjby Nojjby

emilio_15 Klonksork

pöker wendingo

Skanke Skanke

SoderKrippa SoderKrippa

zaker Zakera

Ängeln17 suuuck

 

Hur kom jag fram till dom heaten? Jag sorterade namnen i bokstavsordning efter nicket på pokerforum och tog det 8'a första i heat 1, 9-16 i heat 2 osv. Sen checkade jag så att inga lagmedlemmar hamnade i samma heat... och det stämde förvånansvärt bra, men Pumans och Nojjby hamnade i samma heat. Pumans fick då byta plats med emilio_15.

 

Nu ska jag bara kontrollera så att lagrankingen stämmer, sätta upp turneringarna i lobbyn, skicka ut lösenorden och fixa reserver till de som inte kommer att spela. *pust*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan det borde vara brottsligt att ha så lätt motstånd....
Andra raka klonken då?
BTW; My name is Engeln, Engeln17.

 

Har alltid velat säga det :lol: . Återgått till gammalt nick på PS.

Får man byta nick på PS?
Jaha, taktiken är klar, behöver ju bara en 2:a-plats för att ta hem ligan, så jag fortsätter mitt supertajta spel från tidigare omgångar och foldar fram till HU.
Det tycks vara en vinnande taktik i detta skjutglada gäng.

 

---

 

Det ser ut som att vi kommer att behöva tre reserver i heat 1 (Bluwajt, CarlLee och Conspiracy), en reserv i heat 2 (eurythmech) och två reserver i heat 4 (Myssion och emilio_15). = 6 reserver måste kallas in.

 

I heat 1 spelar Relativitet istället för buggie och i heat 2 spelar Pöker istället för illerrre.

 

Någon som vill ta någon av de sex vakanta platserna innan jag gör ett "allmänt anrop" på reserver?

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...