Skanke Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Kul att en första plats ger 8 poäng om man heter Skanke.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 Kul att en första plats ger 8 poäng om man heter Skanke....Tilt! Jag måste se över alla resultaten. Det får bli morgondagens slavgöra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Kul att en första plats ger 8 poäng om man heter Skanke.... Problemet är..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 Problemet är..?Han vann sitt heat och fick bara 8 p istället för 20... men i lagtävlingen hade jag gjort rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pumans Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Kan man köra sista omgången nästa söndag? Får antagligen svårt att vara med, men vet inte dock. Kanske svårt för andra också nu vid påsktider? Blir det som en grande final eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Till sist... Hur ska vi spela omgång 5? Några förslag? /Cyntax Dela in borden utifrån singelrankingen. Kommer två i samma lag på samma bord så flytta den lägst rankade till nästa och upp den högst rankade på det bordet till det första bordet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kilsmo Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Soderkrippa har fått alldeles för många poäng, vilket leder till att "fel" spelare leder den individuella rankingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Tycker att det är en bra idé att skjuta på sista omgången en vecka pga av påsken. Angående hur sista omgången ska spelas så tycker jag inte att det ska nån som helst ranking inför denna. Detta skulle ju göra att de som har chans på första platsen individuellt skulle få spela ett "tuffare" heat, förutsättningarna skulle alltså ändras i förhållane till hur de varit hittills. Det skulle dessutom innebära att de som spelar i det "tuffa" heatet skulle ha svårare att ge sitt lag höga poäng vilket istället skulle gynna de som spelade i ett inte lika tufft heat. Oj vad rörigt det här blir! Fattar ni poängen eller når jag inte fram alls? Det jag tror ( ) jag försöker säga är att de som ligger i mitten av lagtävlingen skulle tjäna på om spelarna inför sista omgången rankades då de skulle få "lättare" heat och därmed lättare att plocka höga poäng. För det är ju onekligen så att det finns en stor varians i kunskap mellan de spelare som deltar/deltagit i klonk. Jag är tex inte i närheten av den kunskap eurthmech, CarlLee mfl besitter! Så, INGEN ranking till sista omgången! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pumans Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jag trodde tävlingen gick ut på att skrapa poäng i de fyra första omgångarna och sen bara köra finaler där man dela upp i heat med rankingen som hjälp. Dessa ska inte ha ngn rankingpoäng utan bara se vem som är bäst:-P Kanske har helt fel för mig, men det skulle kunna bli intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jag kan spela på påskdagen, men om det är många som inte kan så gör det mig inget om vi skjuter på det en vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jag kan spela på påskdagen, men om det är många som inte kan så gör det mig inget om vi skjuter på det en vecka. Dito Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jag kan spela på påskdagen, men om det är många som inte kan så gör det mig inget om vi skjuter på det en vecka. Same Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nojjby Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jag kan tyvärr inte spela den här söndagen heller, som jag sa innan vi körde igång skulle söndagar antagligen inte funka särskilt bra... Men lite beroende om det blir sånt upplägg vi har pratat om till II:an kan jag vara med och spela, då kanske det blir lite vardagsmatcher istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2007 1. Vi skjuter på sista omgången en vecka då. Helt ok för min del. 2. Sista omgången räknas visst till rankingen. 3. Jag plockar fram en gammal hatt, skriver alla nick's på lappar och drar på måfå. 4. Angående om det misstämmer i poängräkningen så ska jag göra en revision av den. Bugg i systemet... (Orsaken till att det kan klicka är att det är lite bökigt med reserver och lagrankingen. Det gör det lite mer komplicerat.) Fortsätt och käka era ägg - jag har inte glömt bort er! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Klockrent att skjuta på det en vecka! Jag har förmodligen fått fel poäng om jag leder, jag loosade ju 99 mot 66 sist och åkte som typ 4a eller nåt... *grump* *grump* /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 btw, tror jag ska ha 12 poäng mindre. Visst får man väl 8p för en 4e-plats? Fick 20 för sista, men ska ha 8 isf. Då delar jag å Cyntax plats /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2007 btw, tror jag ska ha 12 poäng mindre. Visst får man väl 8p för en 4e-plats? Fick 20 för sista, men ska ha 8 isf. Då delar jag å Cyntax plats /SK Skål! Jag ska kolla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2007 Här är den RÄTTA rankingen! 1. 60 kilsmo liksom 2. 55 MrGunner MrGunner 3. 54 Cyntax CaratPoker 3. 54 SoderKrippa SoderKrippa 5. 48 Ängeln17 suuuck 6. 44 Kenan83 Kenan83 7. 43 Gahlster Gahlster 8. 42 pumans pumans 9. 40 buggie flushy_b 9. 40 dafgaard Bluffsyn 9. 40 gibbsson eisenhower1 9. 40 pöker wendingo 13. 34 Skanke Skanke 14. 32 DronkaN 4ce12 14. 32 matte med slice swe_matt 16. 30 M1978 rEtAaArD 17. 28 Joey Erik20 17. 28 zaker Zakera 19. 24 eurythmech AnfieldRoad 19. 24 jimhamring HasseAce 19. 24 Kalleballe kalleball 19. 24 Max Cady Mr Cady 23. 22 CarlLee Klonk_a_donk 24. 21 Billey amigoMannen 25. 20 koboy pirk 26. 18 Nojjby Nojjby 27. 17 Ebisumaru 28. 11 alex1759 engels23 29. 10 Bluwajt zainten 30. 6 Conspiracy INW85 30. 6 Manshora 32. 4 illerrre erille 32. 4 Jugghler 34. 3 emilio_15 Klonksork 35. 0 Myssion Myssion SöderKrippa hade fått 12p för mycket, emilio_15 hade 20p för mycket och Skanke hade 12 för lite. ----- Så spelas den 5'e och sista omgången... Omgång 5 Heat 1: alex1759 engels23 Billey amigoMannen Bluwajt zainten buggie flushy_b CarlLee Klonk_a_donk Conspiracy INW85 Cyntax CaratPoker dafgaard Bluffsyn Heat 2: DronkaN 4ce12 pumans pumans eurythmech AnfieldRoad Gahlster Gahlster gibbsson eisenhower1 illerrre erille jimhamring HasseAce Joey Erik20 Heat 3: Kalleballe kalleball Kenan83 Kenan83 kilsmo liksom koboy pirk M1978 rEtAaArD matte med slice swe_matt Max Cady Mr Cady MrGunner MrGunner Heat 4: Myssion Myssion Nojjby Nojjby emilio_15 Klonksork pöker wendingo Skanke Skanke SoderKrippa SoderKrippa zaker Zakera Ängeln17 suuuck Hur kom jag fram till dom heaten? Jag sorterade namnen i bokstavsordning efter nicket på pokerforum och tog det 8'a första i heat 1, 9-16 i heat 2 osv. Sen checkade jag så att inga lagmedlemmar hamnade i samma heat... och det stämde förvånansvärt bra, men Pumans och Nojjby hamnade i samma heat. Pumans fick då byta plats med emilio_15. Nu ska jag bara kontrollera så att lagrankingen stämmer, sätta upp turneringarna i lobbyn, skicka ut lösenorden och fixa reserver till de som inte kommer att spela. *pust* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 April , 2007 Rapport Share Postad 13 April , 2007 Ser bra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 April , 2007 Rapport Share Postad 13 April , 2007 Fyfan det borde vara brottsligt att ha så lätt motstånd.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kilsmo Postad 14 April , 2007 Rapport Share Postad 14 April , 2007 Jaha, taktiken är klar, behöver ju bara en 2:a-plats för att ta hem ligan, så jag fortsätter mitt supertajta spel från tidigare omgångar och foldar fram till HU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2007 Rapport Share Postad 14 April , 2007 BTW; My name is Engeln, Engeln17. Har alltid velat säga det . Återgått till gammalt nick på PS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2007 Fyfan det borde vara brottsligt att ha så lätt motstånd....Andra raka klonken då?BTW; My name is Engeln, Engeln17. Har alltid velat säga det . Återgått till gammalt nick på PS. Får man byta nick på PS?Jaha, taktiken är klar, behöver ju bara en 2:a-plats för att ta hem ligan, så jag fortsätter mitt supertajta spel från tidigare omgångar och foldar fram till HU.Det tycks vara en vinnande taktik i detta skjutglada gäng. --- Det ser ut som att vi kommer att behöva tre reserver i heat 1 (Bluwajt, CarlLee och Conspiracy), en reserv i heat 2 (eurythmech) och två reserver i heat 4 (Myssion och emilio_15). = 6 reserver måste kallas in. I heat 1 spelar Relativitet istället för buggie och i heat 2 spelar Pöker istället för illerrre. Någon som vill ta någon av de sex vakanta platserna innan jag gör ett "allmänt anrop" på reserver? /Cyntax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2007 Rapport Share Postad 14 April , 2007 Får och får. Det är väl såna där djur som går i hagen och bräker? suuuck är egentligen frugans och när vi började den här så hade jag ingen deg insatt på PS så därför använde jag hennes. Men sen har jag ju börjat lira mer och mer där så då har jag flyttat över deg dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 14 April , 2007 Rapport Share Postad 14 April , 2007 Fyfan det borde vara brottsligt att ha så lätt motstånd.... Bra partner, sätt så där lagom press på oss //Matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts