Gå till innehåll

Klonkligan: Cyntax vinner ligan & Kenan83+Gibbsson vinner lagtävlingen!


Cyntax

Recommended Posts

Vad gör vi nu då?

 

Själv känner jag mig lite kluven till framtida säsonger av Klonk SnG då jag, och många andra med mig, hellre skulle sett turbo SnGs. Eftersom det nu ändå kommer bli problem med Stars om vi är 8-9 st i varje, så kanske man skulle ändra sajt om detta är möjligt? Någon som vet hur det t.ex. ser ut med private tables på Full Tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 716
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Foldar till det blir ett :lol:
Du är ett geni! Faktiskt :)
Själv känner jag mig lite kluven till framtida säsonger av Klonk SnG då jag, och många andra med mig, hellre skulle sett turbo SnGs. Eftersom det nu ändå kommer bli problem med Stars om vi är 8-9 st i varje, så kanske man skulle ändra sajt om detta är möjligt? Någon som vet hur det t.ex. ser ut med private tables på Full Tilt?
Jag håller inte med om turbos, men det att vi inte kan spela 8 eller 9 i en sng är kasst.

Jag ska kolla upp med FullTilt.

Finns det andra sajter? Kanske något PokerRoom, PartyPoker, MicroGaming eller ... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ett geni! Faktiskt :)

Jag håller inte med om turbos, men det att vi inte kan spela 8 eller 9 i en sng är kasst.

Jag ska kolla upp med FullTilt.

Finns det andra sajter? Kanske något PokerRoom, PartyPoker, MicroGaming eller ... ?

 

Äsch, jag har papper på att jag inte e tokig iaf. :oops:

 

Svenska Spel kanske :lol:. Där kan vi ha superturbo på 3 minuters nivåer om man vill. Det är vad jag kallar turbo.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om turbos.

 

Såklart du inte gör då du ju spelar vanliga i vanliga fall :)

 

Jag tycker det är okej men vanliga, men 15 min känns lite väl extremt (Jag vet att det inte går att ändra). Skulle hitta en sajt med låt säga 10 min blinds så skulle det ha varit mycket bättre imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kul att ni uppskattade min genomgång av ihopsamlade poäng, heat för heat.

Om man då kollar på vem som tog flest poäng i omgång 1 "borde" omgång 2 sluta såhär:

Heat 1: 1'a Cyntax - 2'a Gahlster - 3'a koboy eller CarlLee

Heat 2: 1'a Eurythmech - 2'a/3'a dafgaard / MrGunner

Heat 3: 1'a/2'a Kalleballe / kilsmo - 3'a pöker

Heat 4: 1'a Buggie - 2'a Ängeln17 - 3'a Gibbson

 

 

Skitsamma, man kan inte leva på gamla meriter.

 

Nej, just därför kommer jag att vinna heat 1. Serru! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel kanske :lol:. Där kan vi ha superturbo på 3 minuters nivåer om man vill. Det är vad jag kallar turbo.8-)

 

Eller Primas äckelturbos som dubblar blindsen efter två händer..?

 

Såklart du inte gör då du ju spelar vanliga i vanliga fall :)

 

Jag tycker det är okej men vanliga, men 15 min känns lite väl extremt (Jag vet att det inte går att ändra). Skulle hitta en sajt med låt säga 10 min blinds så skulle det ha varit mycket bättre imo.

 

Håller med om att 15min är i segaste laget, men 10 kan jag mkt väl tänka mig.

 

Fast frågan är hur segt FT blir med 6 min å sin långsamma struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är riktigt brunt att det ska va sånt strul att spela Klonk på Stars! Jag tyckar att , om vi ska byta site, vi måste ta hänsyn till var flest som deltar i Klonk har konton. Jag förmodar (?) att de flesta har konto på FTP och röstar därför på att vi flyttar Klonk dit istället. Vad säger ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är riktigt brunt att det ska va sånt strul att spela Klonk på Stars! Jag tyckar att , om vi ska byta site, vi måste ta hänsyn till var flest som deltar i Klonk har konton. Jag förmodar (?) att de flesta har konto på FTP och röstar därför på att vi flyttar Klonk dit istället. Vad säger ni om det?

 

Jag har inget konto där, men har inget mot att testa sajten. Vore dock bra om några som redan har konto där kunde provspela så att inte situationen blir den samma som på stars, utan att allt flyter på innan vi bestämmer oss för att spela klonk där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget konto där, men har inget mot att testa sajten. Vore dock bra om några som redan har konto där kunde provspela så att inte situationen blir den samma som på stars, utan att allt flyter på innan vi bestämmer oss för att spela klonk där.

Jag är lite sugen på nästa omgång av "Klonk" men spelar inte på vare sig FT eller Stars. Några tips på siter är ju Ultmate Bet, Party, nya iPoker men jag har dock ingen koll på privata turneringar där.

 

Anlednigen till att jag inte spelar på vare sig Stars eller FT är $. För en low-limit grinder på SnG (testar lite NL CG nu) så finns det väl inte så mycket bra bonusar och bananer på dessa siter. Men trafiken är onekligen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag varför det automatiskt blir två bord om vi är 8 eller 9 spelare som försöker spela privat sng på PokerStars. Jag mejlade och frågade, här är svaret:

----

Hello Cyntax,

 

Thank you for writing.

 

In regards to the 8 players being split into 2 tables of 4, this situation

will arise due to the need to allow room for possible late registrations.

The system must maintain a table balance.

 

We are sorry, but this feature cannot be avoided.

 

Let us know if you have further inquiries.

 

Regards,

 

Paula

 

----

Som ni minns blev det inte split på borden med 7 spelare! Och vi som spelade Klonk Invitational i januari minns att det blev två bord med 9 spelare. För att vi ska slippa detta måste vi vara max 7 spelare.

*Surt som fan!*

 

Vad gör vi nu då?

 

men lol, de har aldrig funderat på att ta bort möjligheten för "late registration".....

 

Men inte mig emot att köra 5-7 spelare på olika bord först. Blir ju bara mer spel :-)

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget konto där, men har inget mot att testa sajten. Vore dock bra om några som redan har konto där kunde provspela så att inte situationen blir den samma som på stars, utan att allt flyter på innan vi bestämmer oss för att spela klonk där.

 

 

Har inte heller på FT men kan skaffa om vi flyttar dit om det funkar bäst där.

 

 

 

Såklart du inte gör då du ju spelar vanliga i vanliga fall :)

 

Jag tycker det är okej men vanliga, men 15 min känns lite väl extremt (Jag vet att det inte går att ändra). Skulle hitta en sajt med låt säga 10 min blinds så skulle det ha varit mycket bättre imo.

 

 

 

Verkar vara fler än jag som gillar turbo.. Heja turbo friskt humör det är det som susen gör :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi byter inte sajt mitt i Season 1. Klart vi kör klart våra fem veckor på PokerStars nu. Och är vi exakt 8 i varje sng varje vecka så blir det samma för alla, två bord med 4 i varje. Ni kan ju folda/sitta ute i 2 minuter så slås borden ihop sen. Sen får jag kontakta de potentiella sajterna och se hur man kan göra det på bästa sätt Season 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenorden är skickade till alla via PM. Var noga med att regga er för rätt Heat!

Om er partner inte kan spela är det ok att spela två bord för laget. I den individuella rankingen räknas bara det bord man är ordinarie på.

Om någon tänker avstå och partnern inte vill spela två bord så meddela senast söndag kl 15:00 så vi kan lura med en reserv.

 

Frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...