Arne123 Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Read på fi: Ganska normal ,inget geni men inte heller någon idiot. Jag sitter och spelar mitt vanliga TAG-spel Preflop Fi sitter två positioner innan knappen och höjer till 25. Hero sitter på knappen med och synar endast... alla andra foldar. FLop Fi checkar, Hero bettar pot 60 kr, Fi checkraisar nu till 180. Hero? raise? Ställ? Syn? Fold? Effektiva stackar preflop: 700 kr Citera
tobjoern Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 wow.. varför skulle inte raise finnas med ? ett inköp är ju 1000kr (och du har nämner inget om stackdjup så antar ni har fulla) och att ställa här vore ju lite för mycket... Jag hade nog synat.. För om man höjt och sedan sett honom ställa hade det inte varit ett roligt beslut.. Tror jag hade synat och sen kollat vad turn varit.. Hade nog varit lite rädd om A eller K kommit dock, då set kan vara rätt troligt här mot en hyffsat fi. Citera
Arne123 Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 En pottbet skulle väl vara typ 550 så att ställa in 700 är väl ingen brutal överbet. Fler åsikter? Citera
Arne123 Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Vad gör vi om effektiva stackar är typ 1.5k eller 2k? Citera
Sylwester Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Vad gör vi om effektiva stackar är typ 1.5k eller 2k? Synar. Citera
Arne123 Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Tack BTW så folda jag:oops: Citera
Jerico Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Folda borde ju vara kriminellt om inte fi är en setminer. Citera
Solidify Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag går all in alla dagar i veckan och två gånger på söndagar om jag inte har monsterread. Enda gången jag lägger här är om jag är >90% säker på att fi har AA eller set. Detta gäller särskilt om du är loose preflop och träffar tvåpar, set och hålstegfärgdrag på såna här floppar, för att att inte snacka om de gånger du synar preflop med AA. Föredrar dock reraise preflop på knappen med alla dessa typer av händer, även om jag antar att många tycker att det ofta är fel. Citera
b0bb4n Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 3betta pre så får du lättare beslut på floppen sen. Citera
pwned Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 tycker inte det är nån ide att ställa in,inte när man har 200bb i stacken.. Citera
Recommended Posts