Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Read på fi: Ganska normal ,inget geni men inte heller någon idiot.

Jag sitter och spelar mitt vanliga TAG-spel :-P

Preflop Fi sitter två positioner innan knappen och höjer till 25.

Hero sitter på knappen med :Ac::Kc: och synar endast... alla andra foldar.

FLop :3c::7c::Jh:

Fi checkar, Hero bettar pot 60 kr, Fi checkraisar nu till 180.

Hero?

raise? Ställ? Syn? Fold?

Effektiva stackar preflop: 700 kr

Postad

wow.. varför skulle inte raise finnas med ? ett inköp är ju 1000kr (och du har nämner inget om stackdjup så antar ni har fulla) och att ställa här vore ju lite för mycket...

Jag hade nog synat.. För om man höjt och sedan sett honom ställa hade det inte varit ett roligt beslut.. Tror jag hade synat och sen kollat vad turn varit.. Hade nog varit lite rädd om A eller K kommit dock, då set kan vara rätt troligt här mot en hyffsat fi.

Postad

Jag går all in alla dagar i veckan och två gånger på söndagar om jag inte har monsterread. Enda gången jag lägger här är om jag är >90% säker på att fi har AA eller set.

Detta gäller särskilt om du är loose preflop och träffar tvåpar, set och hålstegfärgdrag på såna här floppar, för att att inte snacka om de gånger du synar preflop med AA. Föredrar dock reraise preflop på knappen med alla dessa typer av händer, även om jag antar att många tycker att det ofta är fel.