Studsturre Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Svårt att välja ut 5 st men har försökt iallafall: Night Of The Living Dead Dawn Of The Dead Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy Stranger Than Fiction A Clockwork Orange Citera
HouseDoG Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Sideways, överlägsen etta Lost In Translation The Talanted Mr. Ripley Borta Med Vinden Angels with dirty faces Men som sagt, svårt att bara välja fem. Citera
sturedenstore Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Okej, en top 5 lista är sjuuuuukt svår men jag gör ett försök. 1. Scarface 2. Boondock saints 3. Pulp fiction 4. Djävulens advokat 5. Gudfadern 1 Bubblan Old Boy Blood Diamond Anchorman Fight club The Matrix Citera
sturedenstore Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Svårt att välja ut 5 st men har försökt iallafall: Night Of The Living Dead Dawn Of The Dead Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy Stranger Than Fiction A Clockwork Orange Dawn of the dead?!?!? Citera
dr_kvist Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Bara jag som frossar i knarkfilmer? Trainspotting Fear and Lothing in Las Vegas Human Traffic Half Baked Requiem for a Dream Kanske inte direkt top fem, men nästan. Kanske beror på att man själv varit drogromantiker en gång i tiden... Citera
Mjukis Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1. Schindler´s list 2. Braveheart 3. Forrest Gump 4. Se7en 5. The Godfather (femte filmen är alltid svårast och man kan inte komma på alla filmer man sett men men, får bli denna) Hade vi haft top 10 så: 6. Transformers (man blir barn på nytt) 7. Wyatt Earp 8. Pulp Fiction 9. Gladiator 10. De flesta filmer med Stan Laurel & Oliver "Babe" Hardy Citera
Studsturre Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Dawn of the dead?!?!? Ja, Dawn Of The Dead. Citera
Supertequila Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Han är djävulen. Meet Joe Black heter den och är inte så bra tycker jag. Han är inte djävulen. Han är dödsängeln. Bruden i filmen har de skönaste ögonen i filmvärlden. Mina favoriter: 1. Matrix 2. Matrix II 3. Höstlegender 4. Pirates of the carribean II 5. Delad mellan Scarface, Irreversible, och Enter The Dragon Citera
sturedenstore Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ja, Dawn Of The Dead. Haha. Jag var säker på att de var ett misstag Citera
Mjukis Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Han är inte djävulen. Han är dödsängeln. Bruden i filmen har de skönaste ögonen i filmvärlden. Mina favoriter: 1. Matrix 2. Matrix II 3. Höstlegender 4. Pirates of the carribean II 5. Delad mellan Scarface, Irreversible, och Enter The Dragon Som jag sa, man glömmer de bästa filmerna, Höstlegender måste givitvis in på listan, nästan så att den kommer högst upp! Mycket bra film, välgjord med bra skådisar och härlig miljö. Kommer samtidigt att tänka på "A River Runs Through It", oxå mycket bra men stundvis lite seg. Citera
el_kryddo Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Gudfadern 1 Nyckeln till frihet Den gode, den onde, den fule Crash Blood in blood out Sideways Citera
Zauroman Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1. Boondock Saints 2. Boondock Saints 3. Boondock Saints 4. Boondock Saints 5 Willy Wanker in the chocklate factory Citera
yone Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Här är de som jag kommer att tänka på först av allt. Utan rangordning! The Boondock Saints Fear and Loathing in Las Vegas Fight Club Stranger Than Fiction Rushmore Zoolander (och jag skiter i vad ni säger) The Life Aquatic with Steve Zissou Bara för att nämna några! Citera
mrfiskman Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Väldigt intressant ämne det här med bästa filmerna man sett, jag har gjort några listor förr men aldrig riktigt känt mig helt tillfreds med resultatet, finns så oerhört många mästerverk där ute. Filmer som blir bättre och bättre varje gång man ser de, ta filmen Donnie darko som ett exempel, varje gång jag ser den tycker jag man upptäcker nya saker i den, den är inte en topp 5 bästa filmer men absolut en av de smartaste någonsin. Bra filmmusik också av echo and the bunnymen ska tilläggas. Nåja när man ska snacka bra filmer så ligger sjunde inseglet i en klass för sig (Den går förövrigt på tv imorrn) Ska försöka fixa en topp 5 eller 10 och posta sen när jag orkar. Citera
[ALC] Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1.Monty Python and the Holy Grail Svalor, Häxor och Kokosnötter 2.Dum Dummare 3.Den där Mary 4.Det våras för rymden Citera
León Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1. Nyckeln till Frihet. Kan se den hur många gånger som helst. Väcker känslor som ingen annan film ens kommer i närheten. Brukar tycka att det kan vara småsegt med 3h långa filmer, men den här filmen var ett mästerverk rakt igenom. Satt som klistrad från första till sista minuten. 2. American History X. Är väl den film man sett absolut flest gånger. 2-3 gånger på tv, en gång i "studiesyfte", en gång på dvd osv. Men den är lika bra varje gång. 3. Sagen om Ringen: Brödraskapet En LOTR-film var tvungen att vara med, och det här är den bästa av de 3 i mitt tycke. 3. Forrest Gump. Så härligt feel-good film så det inte finns. Riktigt undehållande och bra. 5. The Green Mile/The Prestige/Eurotrip Dött lopp om femteplatsen. Green Mile är en film som är svår att bli oberörd av, verkligen en bra gjort film. Prestige som jag såg nyligen, satt helt förstummad när filmen var slut. Otroligt bra film. Till sist var jag även tvungen att ha med en komedi, och den filmen som fått mig att skratta absolut mest är tveklöst Eurotrip. Kalla det låg humor, men exempelvis Hitler-scenen, gjorde så att jag vred mig i skratt på golvet. Som en bonus kommer världens skönast filmlåt från denna film, "Scotty doesnt know". = ) Nu har jag säkerligen glömt en kanonfilm som man alltid gör, men men... Citera
Trolldeg Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Var övertygad att om man nicka Léon så skulle man ha med Léon bland sina favoritfilmer. Guess I was wrong. Citera
León Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Var övertygad att om man nicka Léon så skulle man ha med Léon bland sina favoritfilmer. Guess I was wrong. Fuck, visste att jag hade glömt något mästerverk. Ptja, kläm in den före Forrest Gump åtminstone. Citera
EL_FishkO Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1. Gudfadern 1-2 2. Scarface 3. Pulp Fiction 4. Eternal sunshine of a spotless mind 5. stranger than fiction Citera
mrfiskman Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 ;734426']1.Monty Python and the Holy Grail Svalor' date=' Häxor och Kokosnötter2.Dum Dummare 3.Den där Mary 4.Det våras för rymden Hur i hela fridens namn kan man ens tänka tanken på att ha med "Det våras för rymden" när både "Det våras för sheriffen och "Det våras för hitler" är åtminstone 158 gånger bättre. Citera
Supertequila Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Måste säga att Constantine är fett underskattat, särskilt de religionpsykologiska aspekterna. Citera
brainslicer Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 How to Irritate People (1968) (TV) Citera
JensNi Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 The Simpsons Movie! Bästa någonsin, så mkt ja skratta under den 1,5 h har jag nog aldrig gjort innan! Homer är GUD! Spiderpig, Spiderpig! Does whatever a Spiderpig does! Citera
don_sebbe Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 1.Goodfellas 2.Scarface 3.Boondock Saints 4.The Prestige 5.Rounders Citera
Recommended Posts