Gå till innehåll

SAJT: InterPoker.com


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 551
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Läget är det att jag spelat en hel del på partypokers NL-bord tidigare. Efter har blivit lite orolig för "skattedilemmat" och även velat spela lite högre NL-bord, bytte jag till en europeisk sida, Interpoker.

 

Jag är däremot inte säker på om vinsterna från Interpoker är skattefria enligt svenska (EU) regler. Ladbrokes är ju det tex. Skillnaden med Interpoker är att sidan är registrerad utanför EU (typ sydamerika eller centralamerika tror jag), men de har verksamhet i England.

 

En pokerspelande kompis håller på att ta reda på genom skattemyndigheten om Interpoker har sitt säte inom eller utanför EU. Alltså om det är skattefritt eller inte.

 

Om det är någon från på pokerforum vet säkra fakta angående detta fallet, så är jag mycket tacksam för svar. Om inte annat så kanske jag själv vet om ett par dagar och kan sprida klarhet om vad som gäller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Interpoker är inte skattefritt.

 

Dessa är skattefria (bolagen registrerade inom EU):

 

Expect

Ladbrokes

Unibet

Ritz Club London

William Hill

UkBetting

TotalBet

Littlewoods

 

Har aldrig haft problem med bonusen på InterPoker (tror att man måste

deltaga i potten för att handen skall räknas), däremot kan det ta lång tid att casha ut, (upp till 2 veckor för min del). Pengarna dyker alltid upp dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft problem med bonusen på InterPoker (tror att man måste

deltaga i potten för att handen skall räknas),

 

Behöver bara få kort, alltså inte betta. E-cash direct (som sköter et ekonomiska) har blivit segare med utbetalningar och PIN kod brev sedan deras verksamhet flyttade till Cypern. Räkna med 4-5 arbetsdagar för en utcashning att nå NETeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte börja spela på Interpoker (för bonusens skull) men märkte efter att jag tankat ner klienten att de har samma bord som Betfair.com där jag spelat lite grann (beroende på att jag använder dem för sportsbetting).

 

Nu är min fråga: Vad händer om jag öppnar ett konto på Interpoker också? Kan jag bli spärrad för att jag har två konton i samma nätverk? Har inte lyckas hitta den infon på deras sajt (och inte fått svar via mail heller). Hoppas det finns någon klok person som vet för jag vill inte ta några risker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätts dom in direkt när kraven är nådda? Enligt PT har jag 508 rakade händer på sidan.

Det var meningskiljaktigheter vad som räknades som en "rakad hand" i bonustråden, vad är det som gäller egentligen? Måste man bidra med $ så blir 500 ganska många händer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara enligt partydefinition, du ska alltså bara behövt få kort samt att potten ska bli rakad (enligt både postare här på forumet samt på BW). Det är därför jag blir komfunderad. :/

 

Edit: Fått svar från supporten angående detta vilket gör mig ännu mer fundersam.

 

Dear Erik,

 

 

Hello and thank you for contacting Players Help.

 

In response to your query, please be advised that 'raked hands' are required to be played to fulfill the wagering

 

requirements prior to your bonus being released. The bonus wager requirements specify 500 raked hands need to be played for

 

the bonus to be released you currently have only more hands to play before the funds are taken off hold.

A hand qualifies as 'raked' when the pot exceeds $5.00. You are also required to 'stay in' for the flop.

 

We hope this attends to your enquiry. If we can be of any more assistance please feel free to contact us at anytime. We are

 

open 24 hours per day, 7 days a week (including holidays). You can contact one of our friendly and courteous Players Help

 

support staff (toll-free) at:

 

 

 

011-800-7777-4357 North America

 

00-800-7777-4357 Europe (Where available)

 

++800-7777-4357 International (Check your country's outbound dialing code)

 

 

 

 

 

Kind regards,

 

Jacqui

Customer Care Representative

Players Help

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte logga in på InterPoker med min stationära dator. Det hänger sig varje gång på första sidan där det står establishing connection.... :evil:

Det fungerar perfekt varje gång med min bärbara!

 

Är det någon som haft samma problem och kan tipsa om hur jag kan lösa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte logga in på InterPoker med min stationära dator. Det hänger sig varje gång på första sidan där det står establishing connection.... :evil:

Det fungerar perfekt varje gång med min bärbara!

 

Är det någon som haft samma problem och kan tipsa om hur jag kan lösa det?

 

Dom kör väl java ser det ut som. Testa att ladda ner en nyare java från http://www.java.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Taget från Interpoker's sida:

 

"You must have successfully made a deposit to your ECash Direct account using NETeller before you can withdraw using NETeller. The NETeller account used to make the deposit will be used in processing withdrawals. If you've previously deposited funds to your ECash Direct account by credit card and/or NETeller, your withdrawal will be applied to your credit card first - up to your original credit card purchase amounts, and then to your NETeller account. Withdrawals via NETeller are permitted beyond original NETeller deposit amounts. "

 

jag förstår det som att om man sätter in via neteller eller kreditkort ... så när man tar ut så sätts lika mkt pengar in på kreditkortet som man satte in, resten läggs på neteller.. är detta korrekt? :)

 

jag vill inte hamna i problemet att jag sätter in via kreditkort och när jag sedan vill ta ut till NETeller så går det inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taget från Interpoker's sida:

 

"You must have successfully made a deposit to your ECash Direct account using NETeller before you can withdraw using NETeller. The NETeller account used to make the deposit will be used in processing withdrawals. If you've previously deposited funds to your ECash Direct account by credit card and/or NETeller, your withdrawal will be applied to your credit card first - up to your original credit card purchase amounts, and then to your NETeller account. Withdrawals via NETeller are permitted beyond original NETeller deposit amounts. "

 

jag förstår det som att om man sätter in via neteller eller kreditkort ... så när man tar ut så sätts lika mkt pengar in på kreditkortet som man satte in, resten läggs på neteller.. är detta korrekt? :)

 

jag vill inte hamna i problemet att jag sätter in via kreditkort och när jag sedan vill ta ut till NETeller så går det inte..

 

Verkar rättglasklart tycker jag, dom sätter in det du satte in till kreditkortet och eventuell "vinst" över det går till neteller. Tänk dock på att du måste vänta på din PIN i typ 2 veckor för att få ut cashen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...