illerrre Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Körde på bitcomet i början, men sen blev det visst massa buggar o skit i den... Så då tankade jag utorrent istället, men nu fuckar den upp datorn totalt:/ Vilka mer finns det att använda? Azurus lr något sådant heter någon... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 fuckar upp datorn, menar du att den tar allt datorminne? för sånt går att ställa in. de brukar va samma problem med alla torrentklienter. ja kör på utorrent å de funkar jättebra för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 nej jag vetefan. Har alltid funkat skitbra, men så nu när jag skulle tanka en sak så hänger sig klienten direkt... Aja, hittade bitlord som verkar funka bra:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Bitlord är inte bra. Det är en adware-version av en gammal version av bitcomet. Kör utorrent istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 ofan... Ja, men utorrent funkar ju inte..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Heh ok, kanske skulle läst OP också. Azureus heter den andra du tänker på och den är populär men jag tycker den är trög. Bittornado finns ett program som är ganska populärt också. Webläsaren Opera har en inbyggd klient. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Eftersom utorrent är den minsta klienten på marknaden så verkar det väldigt konstigt att den skulle fucka upp din dator. Misstänker att du har något väldigt udda program eller malware som bråkar med dig. Värt att tänka på är också att en del klienter (typ bitlord) är blockade av en del seedare eftersom de fuskar med siffrorna. Plus att de kan poppa reklam och lite annan skit samt inte är särskilt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 få utorrent att funka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 jag kör utorrent. Finns också xtorrent, som ser ut exakt likadant som utorrent. Men har inbyggt "ratio fusk" som gör att man alltid har ratio 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Eftersom utorrent är den minsta klienten på marknaden så verkar det väldigt konstigt att den skulle fucka upp din dator. Misstänker att du har något väldigt udda program eller malware som bråkar med dig. Värt att tänka på är också att en del klienter (typ bitlord) är blockade av en del seedare eftersom de fuskar med siffrorna. Plus att de kan poppa reklam och lite annan skit samt inte är särskilt bra. Det är pokerdatorn den har börjat fucka på, så jag tvivlar att jag har malware eller något annat... Fast man vet ju aldrig. Men jag gör i stort sett inget annat än att spela poker på denna datorn (undantaget idag då jag verkligen ville ha ner ett album på denna datorn). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 jag kör utorrent. Finns också xtorrent, som ser ut exakt likadant som utorrent. Men har inbyggt "ratio fusk" som gör att man alltid har ratio 1 Du vet att alla seriösa torrentsidor märker sådant ganska snabbt om man använder det frekvent, vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kj_ Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 uTorrent tycker jag är klart bäst om du inte är en super avancerad torrent användare, för då är Azureus bäst att använda. Enligt mig. uTorrent tar mkt mindre av minnet medan Azureus tar tok mycket av minnet (pga det är en Java client) . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ratchet Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Prova att använda Bitcomet, funkar sjukt bra plus att den inte drar så mkt minne.. Inte såvitt jag vet iaf, min dator är annars jävligt kinkig om sånt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
azN- Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Azureus fuckar hela min dator. Den enda riktiga är utorrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Potz Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Vad har uTorrent för fördelar jämfört med BitComet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Du vet att alla seriösa torrentsidor märker sådant ganska snabbt om man använder det frekvent, vad? Jag använder inte det. Men jag har en kompis som använt det riktigt länge och aldrig blivit upptäckt. Om man gör så att man får ratio 20 lär det upptäckas ganska snabbt. Men håller man sig mellan 0.45-0.9 i ratio, så blir det väll ganska svårt att upptäcka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag använder inte det. Men jag har en kompis som använt det riktigt länge och aldrig blivit upptäckt. Om man gör så att man får ratio 20 lär det upptäckas ganska snabbt. Men håller man sig mellan 0.45-0.9 i ratio, så blir det väll ganska svårt att upptäcka? Nej, det finns program som checkar om du fuskar. Jag vet inte riktigt hur det går till, men jag har läst om det.. Fast detta fusket kanske är något nytt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Vad har uTorrent för fördelar jämfört med BitComet? utorrent är inte bannad någonstans. Bitcoment är bannad överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Nej, det finns program som checkar om du fuskar. Jag vet inte riktigt hur det går till, men jag har läst om det.. Fast detta fusket kanske är något nytt? Jag har ingen aning hur detta fusk funkar. Förutom att för varje mb du laddar ner får du också 1mb i upload. Istället för andra fuskprogram som laddar upp Xmb/gb på 1 sekund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Vad har uTorrent för fördelar jämfört med BitComet?Den tar mindre minne, snyggare interface, kan automatladda särskilda torrents från rss-feeds, omformatera namn, randomnisera portar, kryptera överföringen och lite sånt. Största fördelen är den låga minnesanvändningen imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag har alltid kört, och kör fortfafande, ABC. Är utorrent bättre? Är det värt att byta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag har alltid kört, och kör fortfafande, ABC. Är utorrent bättre? Är det värt att byta? Har inte provat ABC men många säger att utorrent är bäst. Kanske bäst att prova själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 För vanliga användare är µTorrent bättre än ABC, eftersom det äter mindre minne. Dessutom har det fler features utan att vara svårare att använda. Annars stöder inte ABC vissa småsaker med NAT och RSS som µTorrent gör, och µTorrent stöder inte webkontrollering på samma sätt som ABC än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 7 Mars , 2007 Rapport Share Postad 7 Mars , 2007 Har ett problem med utorrent...varje gång jag har det igång får jag jätteproblem med webklienter (firefox och explorer). Går inte att gå in på några sidor för det mesta, men pokerklienter och webradio funkar som det ska...nån som vet vad felet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 7 Mars , 2007 Rapport Share Postad 7 Mars , 2007 Även jag gillar µTorrent bäst av de jag har testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts