Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man får D-D som första hand efter mörken på nivå 1000-2000 och average är ca 15 000 och jag har 30 000 ! 9 spelare och direkt efter mig sitter chipleader ! Hur spela denna hand?!

Jag synade endast varvid chipleader raisade 5000 och jag reraisade när alla lagt sig ytterligare 10 000, jag har alltså kvar 13 000(chipleader har kvar 30 000) Chipl synar och floppen kommer regnbåge 4-7-kn.

i potten ligger ca 40 000.

JAg går all in,betar 13 000 och chipleader synar med och chipl kvar 17 000 efter syn.

Synen tycker jag är odiskuterbar eftersom han betalar 13 000 i en pott på blivande närmare 65 000, så att få ca 5ggr pengarna på att köpa k eller a känns ju korrekt, såvida han inte tror jag träffat set eller har k-k eller a-a vilket inte är det troligaste!

Men frågan är om jag gör rätt som spelar d-d som jag gör(satte faktist honom på a-k, därav min höjning på ytterligare 5000, eftersom jag antog han skulle ställa in på k-k eller a-a, och då hade jag ett vik och fortfarande average stack att spela på !

Samma om han synar och det kommer a eller k på floppen, då jag också viker handen.

Ställer jag in på d-d innan flopp så är jag övertygad om att han synar med a-k,k-k,a-a , så därav orsaken att jag inte går all in preflopp!

Oavsett så kom det a på turn och jag åkte ut! normalutfall , men inte det som var problemet!

mvh Guldmannen

Rubrikpill och flytt till turneringspoker.

//Hickmott

Postad

Är egentligen för ny inom turneringspoker för att kommentera den här, så mothugg uppskattas 8-)

Beroende på känsla för killen och läget hade jag:

- Foldat PF för höjningen, spelar han tight måste man ge honom credit för en möjlig AA eller KK. Du har tillräckligt med chips kvar för att vänta in en bra hand där du kan ta initiativet i potten.

- Synat och efter den gynsamma floppen: Gått all-in direkt i syfte att få chipleader att folda.

Postad

Inte för att jag är någon större expert men varför limp-reraisar halva din stack med QQ om du inte är beredd att spela för hela din stack med bara 15BB kvar?

En limp-syn hade även kunnat få din motståndare att lägga ner på den gynnsamma floppen då han inte var "tvungen" att syna med de oddsen. Du kan knappast vänta på bättre kort än QQ på ett finalbord så varför inte höja från början och om chipledaren reraisar så kan du lägga ner med betydligt mer av din stack kvar om du är villig att lägga ner handen. Nu är du beredd att investera halva din stack och sedan lägga ner vilket jag tycker är mindre bra.