Gå till innehåll

freeman vs. Mc Donalds


freeman

Recommended Posts

freeman, jag förstår att du är sur och självklart ska du stå på dig, MEN...

 

Jag är säker på att om du gått fram till kassan på McDonald's när det hände, förklarat det absurda läget och krävt någon form av kompensation (mer mjölk, en paj, etc), så hade du fått det. Det hade inte blivit lika underhållande för oss här på PF, men mindre besvär för dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

freeman, jag förstår att du är sur och självklart ska du stå på dig, MEN...

 

Jag är säker på att om du gått fram till kassan på McDonald's när det hände, förklarat det absurda läget och krävt någon form av kompensation (mer mjölk, en paj, etc), så hade du fått det. Det hade inte blivit lika underhållande för oss här på PF, men mindre besvär för dig. ;)

 

1 jag gör inte detta för pengar

2 jag är arbetslös... och MYCKET FRITID

3 jag älskar när jag kan driva folk till vansinne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en nästan värre grej..

 

kilar in på mcdonalds på heron city och har 2x50kr i rikskuponger samt en 20-lapp.

 

beloppet blir 110kr och jag ser då klart och tydligt framför mig att jag får 10 kr tillbaka.

 

jag ger henne pengarna + rikskupongerna.

 

jag ställer mig och väntar på växel men tydlgien har hon missuppfattat nåt.

 

detta är en förkortad version på ett ungefär 10 min långt samtal när jag försöker förklara ett o annat för henne

 

jag: ursäkta jag kanske ska ha växeln på 10 kr

 

kassörskan: nej jag får inte ge växel på rikskuponger

 

jag: ja men jag gav ju dig en 20-lapp också.. det är den jag vill ha växel på.

 

kassörskan: nej det går inte jag får inte ge ut växel på rikskuponger

 

jag: menar du allvar eller?

 

kassörskan: ja

 

jag: så alltså om jag handlar för 100kr med rikskuponger och sen ger dig en 20-lapp för en läsk när jag handlar en gång till, då får jag mina 10kr?

 

kassörskan: självklart

 

jag: ja men då blir det ju samma sak?!

 

kassörskan: nej, för jag får inte ge växel på rikskuponger.

 

här håller jag på att ge upp.. hur dum i huvet kan en person bli?

 

jag säger åt henne att hämta chefen på studs och han fattar direkt och ger mig tian.. men att en person kan vara så oflexibel och vara som en robot går bortom mitt förstånd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland har dom en drive så ett "meal" blir billigare än bara burgaren + läsk.

 

Då är det roligt att (efterssom jag ändå hatar pommes) driva med dom genom att köpa burgaren + läsken.

 

Konversationen brukar gå så här

 

"En Big Mac och en cola"

 

"Ska det vara plusmeny"

 

"Nej, bara burgaren och en läskeblask"

 

"Men det blir billigare om du köper menyn"

 

"Hade jag velat ha en meny så hade jag beställt det. Kan jag få en burgare och en läsk tack"

 

...

 

bla bla bla

 

...

 

Till sist när dom gett upp och kommer med burgaren och läsken så är då knorren att leta upp en tia i fickan och säga, "du, jag blev så sugen på lite pommes också"...

 

Hoppet är att någon gång få personale att gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppet är att någon gång få personale att gråta.

 

Då ska du ändra dricka fler ggr och till slut avbeställa allt och komma på att du inte hade pengar. Man kan testa många varianter på detta. Att vänta tills stripsen kommer och då byta dom mot sallad eller något. Börjar kön bli lång så kan man bli lite utveklings störd så dom kan inte börja bli arg på en heller gör man får ju inte skrika åt utveklingstörda. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bidra med en historia som säkerligen fick ledningen för McD i Söderälje att gråta en skvätt :D .

 

Jag å tre polare skulle på byggmässa i S-holm, och började bärsa i bilen på vägen upp.

Vi blev sugna på brunch på donkens, o stannade till i S-tälje.

 

En i sällskapet beställde en "vanlig" meny, medans vi andra krånglade till det med +meyer, QP utan gurka osv.osv...

 

Killen som beställde ordinarie menyn fick all sin mat direkt, vi andra fick delar av våra beställningar. Vi betalade samtliga beställningar, och dom sa att de skulle komma ut med resterande så fort det var färdigt.

 

Efter att killen som fått all sin mat ätit upp, och vi andra inte ens fått vår mat än, blir undertecknad lite upprörd. Stärkt av Ca 4 bärs 8-) kliver jag fram till order disken och begär å få tala med " the man in charge".

 

J- Nu har vi setat å väntat på vår mat i en kvart å börjar bli dj*vligt hungriga. Så nu vill vi ha vår mat OCH pengarna tillbaka.

 

McD Killen-Jahaa...Jaa, gå å sätt dig så kommer jag strax.

 

Jaja, tänkte jag, nu kanske det går undan med vår mat iallafall...

 

Två minuter senare kommer killen ut...Först med ALLAS pengar, sen knatar han iväg o hämtar 4(!) nya menyer... Allt detta trots att en hade fått allt det han beställt, och vi andra fått delar av våra menyer...!!!

 

Detta är iaf. Något jag kommer leva länge på!!

 

IN YOUR FACE McD!! :D

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som retar mig mig med McD är om man tar en mcdrive och dom VET att man ska ställa sig på ngn djävla ruta1 (snabbmatskedjamyass) TROR dom då att jag vill ha min milkshake,glass, eller dricka typ 7min FÖRE all annan mat? Vet inte hur många ggr som dom har sagt:

 

-här är drickan, kan du ställa dig på ruta1 så kommer jag ut med maten när den är klar..

 

-jaha, men då vill jag ha min dricka/milkshake då.

 

-ok

 

ca 7-10min senare kommer hon ut med maten +samma dricka/milkshake som hon hällde upp för 7minuter sen..

 

-öhh, kan man få en dricka som inte är ljummen och utspädd med smält is?? (eller smält milkshake)

 

-jaha? (som om inte det var självklart)

 

Egentligen borde man kräva nya strips när hon återvänder med den nya drickan?? hehe.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

skickat mail IGEN till min Lokala mc donalds.

efter som jag inte hade fått ett svar

:roll:

men denna gång fick jag ett svar

 

Hej Morgan!

 

Jag vill börja med att be om ursäkt för att det blev fel på din beställning när du besökte oss.

 

Jag skulle gärna vilja ha din adress så att jag kan skicka ut ett kompensations brev till dig.

Mejla mig så ska jag snarast skicka ett brev till dig eftersom det var ett tag sen detta hände.

 

Mvh Karolina

RC McDoanld´s Marieberg Örebro

 

 

IN YOUR FACE

man ska fan inte ge upp :D

Tur att man är arbetslös och har tid för detta :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skickat mail IGEN till min Lokala mc donalds.

efter som jag inte hade fått ett svar

:roll:

men denna gång fick jag ett svar

 

Hej Morgan!

 

Jag vill börja med att be om ursäkt för att det blev fel på din beställning när du besökte oss.

 

Jag skulle gärna vilja ha din adress så att jag kan skicka ut ett kompensations brev till dig.

Mejla mig så ska jag snarast skicka ett brev till dig eftersom det var ett tag sen detta hände.

 

Mvh Karolina

RC McDoanld´s Marieberg Örebro

 

 

IN YOUR FACE

man ska fan inte ge upp :D

Tur att man är arbetslös och har tid för detta :twisted:

 

det var på tiden! riktigt skönt att se att den lilla människan kan sätta det stora företaget på plats :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skickat mail IGEN till min Lokala mc donalds.

efter som jag inte hade fått ett svar

:roll:

men denna gång fick jag ett svar

 

Hej Morgan!

 

Jag vill börja med att be om ursäkt för att det blev fel på din beställning när du besökte oss.

 

Jag skulle gärna vilja ha din adress så att jag kan skicka ut ett kompensations brev till dig.

Mejla mig så ska jag snarast skicka ett brev till dig eftersom det var ett tag sen detta hände.

 

Mvh Karolina

RC McDoanld´s Marieberg Örebro

 

 

IN YOUR FACE

man ska fan inte ge upp :D

Tur att man är arbetslös och har tid för detta :twisted:

 

haha, trägen vinner :)

 

Skulle tro att du får en värdemeny gratis. Kanske två om de verkligen är snälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad snopen du kommer bli när det dimper ner 3dl sur gammal mjölk i brevlådan :)

 

Jag själv käkade frukost på McD idag. Inget var färdigt så jag satte mig och väntade. Efter en kvart gick jag och frågade var min Råger och apelsinjuice var och då visade det sig att tjejen i kassan hade glömt bort mig...

 

Hon gav mig min mat och frågade om hon fick bjuda på nåt och då sa jag: Nej för fan, varför då? Jag läser ju ändå tidningen och har inte bråttom.

 

Efter fem minuter kom samma tjej fram till mig och bad om ursäkt igen, den här gången med tårar i ögonen. Hon hade väl fått sig en liten utskällning av nån i köket. Hon frågade igen om hon fick bjuda på nåt men, som sagt, varför då? Jag frågade om hon ville ha en kram istället och då blev hon glad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter fem minuter kom samma tjej fram till mig och bad om ursäkt igen, den här gången med tårar i ögonen. Hon hade väl fått sig en liten utskällning av nån i köket. Hon frågade igen om hon fick bjuda på nåt men, som sagt, varför då? Jag frågade om hon ville ha en kram istället och då blev hon glad igen.

 

Ville hon ha en kram då? Eller titta hon bara skumt på dig? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter fem minuter kom samma tjej fram till mig och bad om ursäkt igen, den här gången med tårar i ögonen. Hon hade väl fått sig en liten utskällning av nån i köket. Hon frågade igen om hon fick bjuda på nåt men, som sagt, varför då? Jag frågade om hon ville ha en kram istället och då blev hon glad igen.

 

Det är ju det jag säger.. nusse has a way with the ladies... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...