wizzo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Jag funderar på att skaffa trådlöst bredband från Telia som man kopplar upp sig via mobilnätet med. Det kostar 15kr/MB att surfa helgfria vardagar 7-19. Är det nån som har koll på hur stor datatrafik det blir i timmen om man lirar två bord på B2B? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Varför ens fundera på det när du kan få 3G-abb för 169 kr/mån med 1 GB inkluderat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wizzo Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Tack för tipset...ska kolla upp det Men jag är fortfarande nyfiken på hur mycket datatrafik det blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Gör inte som Patrick Ekwall. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1010637,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Man kan få frisurf från 3 för 199kr/mån de första 6mån. Ordinarie 399kr/mån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Varför ens fundera på det när du kan få 3G-abb för 169 kr/mån med 1 GB inkluderat? Jag är absolut ingen haxor, så skulle någon kunna berätta vad som menas med 1 GB när det handlar om att använda internet. Om man sitter på en bärbar dator och spelar 4st bord på t.ex. b2b eller prima, har igång msn och är inne och läser något på internet är man uppe i 1GB då? Kan man använda 3G abonnemanget till att använda så mycket internet som jag skrev här över? Gäller 3G abonnemanget även utomlands utan extra kostnad så att man inte gör en Ekwall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Jag är absolut ingen haxor, så skulle någon kunna berätta vad som menas med 1 GB när det handlar om att använda internet.Om man sitter på en bärbar dator och spelar 4st bord på t.ex. b2b eller prima, har igång msn och är inne och läser något på internet är man uppe i 1GB då? Kan man använda 3G abbomemanget till att använda så mycket internet som jag skrev här över? Så länge du inte laddar ner typ filmer och annat stort, så tror jag inte du kommer ha några problem med att hamna inom 1 GB/mån. Olika pokerklienter kräver olika mycket trafik. SvS är de värsta bovarna, tror de ligger på nästan 10 MB/h. Övriga sajter jag har testat ligger på 1-2 MB/h. Använder du abbonnemanget huvudsakligen till poker och lite "slösurf", tror jag du får spela ohälsosamt mycket om du ska överskrida gränsen. Skulle det bli mer, tror jag det kostar 1.50 kr/MB, så det är inte så jättefarligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Så länge du inte laddar ner typ filmer och annat stort, så tror jag inte du kommer ha några problem med att hamna inom 1 GB/mån. Olika pokerklienter kräver olika mycket trafik. SvS är de värsta bovarna, tror de ligger på nästan 10 MB/h. Övriga sajter jag har testat ligger på 1-2 MB/h. Använder du abbonnemanget huvudsakligen till poker och lite "slösurf", tror jag du får spela ohälsosamt mycket om du ska överskrida gränsen. Skulle det bli mer, tror jag det kostar 1.50 kr/MB, så det är inte så jättefarligt. Om man köper ett sådant abonnemang, hur vet man då hur mycket man har kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Om man köper ett sådant abonnemang, hur vet man då hur mycket man har kvar? Det finns en räknare som håller koll på din trafik. Tror du måste hålla koll på själv hur mycket av trafiken som tillhör nuvarande månad. Iofs så tror jag det finns något sätt att se det på nätet via leverantören, men det har jag aldrig använt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Det finns en räknare som håller koll på din trafik. Tror du måste hålla koll på själv hur mycket av trafiken som tillhör nuvarande månad. Iofs så tror jag det finns något sätt att se det på nätet via leverantören, men det har jag aldrig använt. Typ något sånt här program: http://www.exefind.com/emsa-bandwidth-monitor-P6800.html Jag har inte testat det själv men specen verkar ok. Tror iaf också att ett fördelaktigt 3G data-abbonemang är en bättre lösning. Tre har två rätt bra erbjudanden: 1. Turbo 3G, 199:- månaden 2. 3G 99:- månaden Dock tillkommer ansl. avgift o säkert kostnad för 3G-kortet. http://www.tre.se/templates/ExtStartPage.aspx?id=26649 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 om du "bara" spelar poker kommer du inte ens upp i 1MB på en timme och 2 bord förutsatt att du inte bläddrar mycket i lobbyn. På everestpoker skickar man ungefär 1KB/bord och minut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Typ något sånt här program:http://www.exefind.com/emsa-bandwidth-monitor-P6800.html Jag har inte testat det själv men specen verkar ok. Tror iaf också att ett fördelaktigt 3G data-abbonemang är en bättre lösning. Tre har två rätt bra erbjudanden: 1. Turbo 3G, 199:- månaden 2. 3G 99:- månaden Dock tillkommer ansl. avgift o säkert kostnad för 3G-kortet. http://www.tre.se/templates/ExtStartPage.aspx?id=26649 Noterbart ang. Tre är att det är 199 kr imånaden enbart de första 6 månaderna och sedan 399 kr imånaden. 169 kr för 1 GB har jag ifrån Tele2 och de ska tydligen ha bästa 3G-täckningen för tillfället. Hur vida det stämmer till 100% kan jag dock ej bekräfta. Både Tre och Tele2 har samma 3G-mottagare och jag antar (dock ej säker) att de använder samma programvara. Det man får med är ett program som heter "Mobile Connect" och där kan du se all din mottagen och skickad trafik så den sista varje månad (eller när nu din fakturadag är) så kan du helt enkelt resetta trafiken för att alltid hålla koll på att du understiger 1 GB. Själv brukar jag pendla en hel del mellan U-a och Sthlm samt till Östhammar då och då så det blir kanske ett 20-tal timmar i månaden som jag brukar surfa, kolla mail samt spela lite Poker och jag kommer upp i runt 300 MB i månaden, så där har du en liten humm =) Mvh, KF! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts