Gå till innehåll

NL400 - Överpar möter omslag, vad göra?


Recommended Posts

Fi är duktig TAG spelare 18/12/2.6 dock så har vi lite historia mot varandra plus att det är fourhanded. Fold lr push?

 

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money)

Table 6blTOBYXA's HE, 28 Feb 2007 2:49 AM ET

 

Seat 5: HERO [ JC,JH ] ($542.00 in chips)

Seat 7: totsa1 ($1,108.85 in chips)

Seat 9: Ducktales33 ($1,455.30 in chips)

ANTES/BLINDS

Ducktales33 posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

totsa1 folds, Ducktales33 bets $14, HERO bets $32, Ducktales33 calls $20.

 

FLOP [board cards 3H,6D,9S ]

Ducktales33 checks, HERO bets $45, Ducktales33 calls $45.

 

TURN [board cards 3H,6D,9S,4H ]

Ducktales33 checks, HERO bets $80, Ducktales33 bets $240, HERO ???

 

Är ganska övertygad om att jag vet hur mitt standardspel skulle se ut här, men jag undrar lite vad allmänheten, dvs ni, skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic, samt med risk för att låta efterbliven skulle jag gärna vilja ha förklarat för mig vad siffrorna; 18/12/2.6 exakt betyder. Är dem tagna från PO? Är det isf de som står ovanför spelarna på borden man spelar?

 

Till frågan så säger jag syn & klonkar en J på river & sätter hans triss i 9:or all in, för han kan ju omöjligt ha hittat stegen... fast det är jag det :-P

Ärligt talat så tycker jag det är viktigt att veta hur aggro du är när du missar flopp med överkort AK, AQ & vad har fi för bild av dig angående detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic, samt med risk för att låta efterbliven skulle jag gärna vilja ha förklarat för mig vad siffrorna; 18/12/2.6 exakt betyder. Är dem tagna från PO? Är det isf de som står ovanför spelarna på borden man spelar?

 

Till frågan så säger jag syn & klonkar en J på river & sätter hans triss i 9:or all in, för han kan ju omöjligt ha hittat stegen... fast det är jag det :-P

Ärligt talat så tycker jag det är viktigt att veta hur aggro du är när du missar flopp med överkort AK, AQ & vad har fi för bild av dig angående detta.

 

VP$IP(=frivilligt lagt pengar i potte)/pre.raise(=höjt före flop)/tot.agg.(=en faktor gällande hur agg killen är).

 

Förövrigt hoppas jag din analys är ett fylleskämt...

 

ON topic: Enkel fold på turn som spelat. Dock checkar jag gärna turn här i en reraisad pott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att mitt standard spel i en sådan här situation garanterat är att folda. Majoriteten av gångerna står man mot ett set. Dock tycker jag det är för få som ens bryr sig om att det bara är threehanded. Färre spelare vid bordet ger större utrymme för att bjuda på mera "spel" samtidigt som sannolikheten att han har mig slagen är mindre då han helt klart spelar en större HD (iaf om han är kompetent vilket han är). Att checka turn hade nog varit en vettig linje, eller tom att checka flop för att låta honom bluffa in i poten. Det verkar som om majoriteten här håller med om att folda handen är det bästa spelet, men fisk som jag är så valde jag att resonera som jag skrev ovan. Tack för eran input, här kommer resten: - En äkta heropush! :)

 

PS, Att bara syna omslaget ser jag inte som ngt alternativ, då jag blir såpass commitad att jag måste syna alla bet på river även om min hand inte förbättras. DS

 

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money)

Table 6blTOBYXA's HE, 28 Feb 2007 2:49 AM ET

 

Seat 5: HERO [ JC,JH ] ($542.00 in chips)

Seat 7: totsa1 ($1,108.85 in chips)

Seat 9: Ducktales33 ($1,455.30 in chips)

ANTES/BLINDS

Ducktales33 posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

totsa1 folds, Ducktales33 bets $14, HERO bets $32, Ducktales33 calls $20.

 

FLOP [board cards 3H,6D,9S ]

Ducktales33 checks, HERO bets $45, Ducktales33 calls $45.

 

TURN [board cards 3H,6D,9S,4H ]

Ducktales33 checks, HERO bets $80, Ducktales33 bets $240, HERO bets $381 and is all-in, Ducktales33 calls $221.

 

RIVER [board cards 3H,6D,9S,4H,6H ]

 

SHOWDOWN

HERO shows [ JC,JH ]

Ducktales33 shows [ 5S,5D ]

HERO wins $1,082.

 

SUMMARY

Dealer: totsa1

Pot: $1,084, (including rake: $2)

HERO bets $542, collects $1,082, net $540

totsa1 loses $0

Ducktales33 loses $542

 

EDIT: läskigt många outs han hade till river såg jag nu, puh :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att mitt standard spel i en sådan här situation garanterat är att folda. Majoriteten av gångerna står man mot ett set. Dock tycker jag det är för få som ens bryr sig om att det bara är threehanded. Färre spelare vid bordet ger större utrymme för att bjuda på mera "spel" samtidigt som sannolikheten att han har mig slagen är mindre då han helt klart spelar en större HD (iaf om han är kompetent vilket han är). Att checka turn hade nog varit en vettig linje, eller tom att checka flop för att låta honom bluffa in i poten. Det verkar som om majoriteten här håller med om att folda handen är det bästa spelet, men fisk som jag är så valde jag att resonera som jag skrev ovan. Tack för eran input, här kommer resten: - En äkta heropush! :)

 

Du måste ju i alla fall ha en plan när du betar turn. Betar du måste du vara beredd på att syna/ställa mot hans raise då det främsta syftet med beten bör vara att inducera bluff från honom med precis den typen av hand han har nu. Jag föredrar ändå check på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju i alla fall ha en plan när du betar turn. Betar du måste du vara beredd på att syna/ställa mot hans raise då det främsta syftet med beten bör vara att inducera bluff från honom med precis den typen av hand han har nu. Jag föredrar ändå check på turn.

 

och jag håller med, men jag kan inte påstå att jag förväntade mig en bluffraise från honom. Som sagt, checken på turn är definitivt att föredra. Som spelad hade jag foldat den på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...